Research Article
BibTex RIS Cite

A Look at the Classification and Nomenclature of Turkish Music

Year 2018, , 35 - 46, 30.06.2018
https://doi.org/10.31591/istem.434407

Abstract

References

  • Ayangil, Rûhî, “Klâsik Kavramının Türk Makam Müziği Konuları Ve Çalgılarına Uyarlanması Sorunu” İnönü Üniversitesi Kültür Ve Sanat Dergisi Cilt. 3 Sayı No. 1 (2017): 19-27Güner, Süleyman, Sırrı, “Osmanlı Mûsikî ve Mehter”, Karadeniz Araştırmaları, S.14, 2007, s.101-130. Özalp, Nazmi, Türk mûsikîsi Târihi, İstanbul 2000.Özkan, İsmail, Hakkı, Türk Mûsikîsi Nazariyatı ve Usûlleri, Kudüm Velveleleri, İstanbul 2006.Öztuna, Yılmaz, Türk Mûsikîsi Kavram ve Terimleri Ansiklopedisi, Ankara 2000.Popescu, Judets, Eugenia, “Osmanlıda Fasıl” Osmanlı Ansiklopedisi, c.10, Ankara 1999.Tanrıkorur Cinuçen, Osmanlı Dönemi Mûsikîsi, 2016.Uludağ, Süleyman, İslâm Açısından Mûsikî ve Semâ, İstanbul 2005.Yahya, Kaçar, Gülçin, Türk mûsikîsi Rehberi, Ankara 2009.Yavaşca, Alâeddin, Türk mûsikîsi’nde Kompozisyon ve Beste Biçimleri, İstanbul 2002. https://www.luggat.com/la-dini/1/1 (13.06.2018, 12:15)

TÜRK MÛSİKÎSİNİN TASNÎF VE TESMİYELERİNE BİR BAKIŞ

Year 2018, , 35 - 46, 30.06.2018
https://doi.org/10.31591/istem.434407

Abstract

Türk
mûsikîsi asırların süzgecinden geçerek günümüze ulaşan, pek çok farklı tür ve
biçimde eserlerden meydana gelen büyük bir kültür atlasına hâizdir. Mûsikîmizin
ihtivâ ettiği zenginlikler, geçmişten günümüze türler ve biçimler başlıkları
altında farklı yaklaşımlarla tasnîf edilegelmiştir. Bu tasnifler esnasında
kullanılan bir takım isim ve tamlamalar zaman zaman içeriği gereğince işaret
edemeyen kavramların ve sorunların türemesine yol açmıştır.



Türk
mûsikîsi, din olgusu temelinde çeşitlenmiş bir mûsikîdir. Mûsikîmizde dînî
mûsikî başlığı altında ifade edilen ve ibâdet maksadı gözetilerek üretilen eser
ve icrâlardan yola çıkılarak yapılan tasnifler, asârın ciddi bir kısmını lâdîni
ifadesi ile dinin dışına itmektedir.



Aynı
şekilde Türk mûsikîsi için kullanılan “Klasik Türk Mûsikîsi”, “Türk Sanat
Müziği”, “Türk Halk Müziği” adlandırmaları da anlam, muhteviyat, maksat vb.
bakımlardan kanaatimizce sorunludur. Mûsikîmizin tasnifinde karşılaşılan
sorular ve sorunlara bir bakış açısı getirmek maksadı ile bu makale kaleme
alınmış, mezkûr sorunların çözümüne ilişkin bir takım öneriler sunulmuş ve
irdelenmiştir. 

References

  • Ayangil, Rûhî, “Klâsik Kavramının Türk Makam Müziği Konuları Ve Çalgılarına Uyarlanması Sorunu” İnönü Üniversitesi Kültür Ve Sanat Dergisi Cilt. 3 Sayı No. 1 (2017): 19-27Güner, Süleyman, Sırrı, “Osmanlı Mûsikî ve Mehter”, Karadeniz Araştırmaları, S.14, 2007, s.101-130. Özalp, Nazmi, Türk mûsikîsi Târihi, İstanbul 2000.Özkan, İsmail, Hakkı, Türk Mûsikîsi Nazariyatı ve Usûlleri, Kudüm Velveleleri, İstanbul 2006.Öztuna, Yılmaz, Türk Mûsikîsi Kavram ve Terimleri Ansiklopedisi, Ankara 2000.Popescu, Judets, Eugenia, “Osmanlıda Fasıl” Osmanlı Ansiklopedisi, c.10, Ankara 1999.Tanrıkorur Cinuçen, Osmanlı Dönemi Mûsikîsi, 2016.Uludağ, Süleyman, İslâm Açısından Mûsikî ve Semâ, İstanbul 2005.Yahya, Kaçar, Gülçin, Türk mûsikîsi Rehberi, Ankara 2009.Yavaşca, Alâeddin, Türk mûsikîsi’nde Kompozisyon ve Beste Biçimleri, İstanbul 2002. https://www.luggat.com/la-dini/1/1 (13.06.2018, 12:15)
There are 1 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Research Articles
Authors

Mehmet Gönül 0000-0001-8349-3872

Publication Date June 30, 2018
Submission Date June 18, 2018
Published in Issue Year 2018

Cite

ISNAD Gönül, Mehmet. “TÜRK MÛSİKÎSİNİN TASNÎF VE TESMİYELERİNE BİR BAKIŞ”. İSTEM 31 (June 2018), 35-46. https://doi.org/10.31591/istem.434407.