Biz bu makalemizde Emeviler devri eğlence ve musiki hayatı ile ilgili bazı rivayetleri ortaya koyup, az da olsa yorumlayarak dönemin tarihine ışık tutmayı amaçladık. İslam Musikisinin temellerinin Emeviler devrinde atıldığını söyleyebiliriz. Erkek şarkıcılar kadar kadın şarkıcılar da kendilerini halka kabul ettirebilmişlerdir. Bu devirde şarkı söyleyen kadınların, cariye veya azatlı cariye olduğu anlaşılmaktadır. Aynı şekilde şarkı söyleyen erkeklerin de köle ya da azatlı köle olmaları dikkat çekmektedir. Emevi halifelerinden bazıları kendisini eğlence hayatı ve musikiye aşırı kaptırırken bazıları ölçülü olmuşlardır. Eğlence hayatı ve musiki bu dönemde genelde ilgi ve tasvip görmüştür
In this article, it has been aimed to present some narrations concerning the entertainment and musical life at the time of the Umayyads and make some comments to illuminate the history of this period. It can be said that the foundations of Islamic music have been set up in this period. Both the man and the woman singers could take respect from the society. At this time, the woman singers were mostly from the female slaves or emancipated female slaves. In the same way, the man singers were mostly from slaves or emancipated slaves too. Some of the Umayyad Caliphs were excessively interested in entertainment and music. On the other hand, some of them were moderate in this sense. As a general, entertainment and music attracted attention and approval from the society
Other ID | JA84KF56TR |
---|---|
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Publication Date | December 1, 2006 |
Submission Date | December 1, 2006 |
Published in Issue | Year 2006 Issue: 8 |
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License (CC BY NC).