BibTex RIS Cite

KÜTAHYA MEVLEVÎHÂNESİ’NİN MÛSİKÎ TARİHİMİZE ETKİLERİ

Year 2010, Issue: 15, 253 - 258, 01.12.2010

Abstract

Kütahya Mevlevîhânesi, Konya Mevlevîhânesinden sonra yapılan ilk on Mevlevîhâneden biridir. Bu dergâh Ergun Çelebi Mevlevîhânesi olarak da bilinir. Kütahya Mevlevîhânesi’nde Germiyan ve Osmanlı dönemleri boyunca yapılan çalışmalarla birçok müzisyen yetişmiştir. Bu müzisyenlerin bazılarının isimleri ve eserleri kaynaklarda anılmış olmakla birlikte, bazıları tevazularından dolayı besteledikleri eserleri kendi isimleri ile andırmamıştır. Bu makalede, mûsikî tarihimiz açısından Kütahya Mevlevîhânesi’nin önemini belirtmek için buradan yetişen müzisyenlerin isim ve çalışmalarını yapılabildiği kadarı ile kaynaklardan tesbit etmeye çalıştık

References

  • Kaynaklar: Kaynaklar: Kaynaklar: » Ahmed Eflâkî,Menâkibu’l Ârifîn, (Çev: Tahsin Yazıcı), İstanbul-1966. » Aksu F.Adile, Abdülbâki Nâsır Dede ve Tedkîk-u Tahkîk, (M.Ü.Sos. Bil EnstitüsüBasılmamış
  • Y. Lisans Tezi),İstanbul-1988. » Erdoğan Mustafa,“İstanbul’da Kütahyalı Bir Şeyh Âilesi Seyyid Ebubekir Dede veAhfâdı”,
  • İstanbul Araştırmaları, S: 7, s: 125-169, İstanbul- Ekim-1998. » Ergun S.Nüzhet,Türk Musikisi Antolojisi, C:I-II, İstanbul-1943. » Gölpınarlı Abdülbaki, Mevlânâdan Sonra Mevlevilik,İstanbul -1983. » Güner Hamza, Kütahya Camileri,Kütahya-1964. » Karaağaoğlu Doğan, “Kütahya’da Mûsikî”, (Atatürk’ün Doğumunun 100. YılınaArmağan
  • Kütahya), İstanbul-1981. » Kemikli Bilal, “Kütahya Mevlevîliği: Mevlevî Kültürünün Merkezlerinden Biri Olarak Kütah
  • İsmail Hakkı Uzunçarşılı, Kütahya Şehri, s: 262, İstanbul-1932.

Impacts of Kütahya Mevlevihane on Our Music History

Year 2010, Issue: 15, 253 - 258, 01.12.2010

Abstract

Mevlevihane (lodge used by Mevlevi dervishes) in Kütahya, is one of the first ten Mevlevihanes which were built after the first mevlevihane in Konya. This Mevlevihane is also named as Ergun Chalabi Mevlevihanesi. Kütahya Mevlevihanesi trained so many musicians through studies which continued from Germiyan to the whole Ottoman period. Some of the names of these musicians and works were mentioned in the sources, but some of them willingly preferred to have their names omited in the sources due to their modesty. In this article, it has been aimed to introduce the importance of Kütahya Mevlevihanesi with regard to our music history and to identify the names of the musicians and their works in the sources as far as we can

References

  • Kaynaklar: Kaynaklar: Kaynaklar: » Ahmed Eflâkî,Menâkibu’l Ârifîn, (Çev: Tahsin Yazıcı), İstanbul-1966. » Aksu F.Adile, Abdülbâki Nâsır Dede ve Tedkîk-u Tahkîk, (M.Ü.Sos. Bil EnstitüsüBasılmamış
  • Y. Lisans Tezi),İstanbul-1988. » Erdoğan Mustafa,“İstanbul’da Kütahyalı Bir Şeyh Âilesi Seyyid Ebubekir Dede veAhfâdı”,
  • İstanbul Araştırmaları, S: 7, s: 125-169, İstanbul- Ekim-1998. » Ergun S.Nüzhet,Türk Musikisi Antolojisi, C:I-II, İstanbul-1943. » Gölpınarlı Abdülbaki, Mevlânâdan Sonra Mevlevilik,İstanbul -1983. » Güner Hamza, Kütahya Camileri,Kütahya-1964. » Karaağaoğlu Doğan, “Kütahya’da Mûsikî”, (Atatürk’ün Doğumunun 100. YılınaArmağan
  • Kütahya), İstanbul-1981. » Kemikli Bilal, “Kütahya Mevlevîliği: Mevlevî Kültürünün Merkezlerinden Biri Olarak Kütah
  • İsmail Hakkı Uzunçarşılı, Kütahya Şehri, s: 262, İstanbul-1932.
There are 5 citations in total.

Details

Other ID JA42CZ94DP
Journal Section Articles
Authors

M. Nuri Uygun This is me

Publication Date December 1, 2010
Submission Date December 1, 2010
Published in Issue Year 2010 Issue: 15

Cite

ISNAD Uygun, M. Nuri. “KÜTAHYA MEVLEVÎHÂNESİ’NİN MÛSİKÎ TARİHİMİZE ETKİLERİ”. İSTEM 15 (December 2010), 253-258.