Bu araştırma,
yaşayan durak icracılarının ve bu formda eser besteleyen kişilerin,
konservatuvar, İlâhiyat ve İslâmî İlimler fakültelerinde alanlarında uzman
öğretim üyelerinin durak formu hakkında paylaştıkları bilgilerden yola
çıkılarak, durak formunun mâhiyetini ve eğitimde kullanılabilirliğini
derinlemesine değerlendip, günümüzde kullanımı yok denecek kadar az olan bu
formun, bu alanda uzman kişilerin bilgi ve görüşlerinin alınması vasıtasıyla
gelecek kuşaklara en doğru şekilde aktarımını amaçlayan bir çalışmadır.
Veri toplamada
yarı yapılandırılmış görüşme yöntemi tercih edilmiştir. Verilerin nitel olarak
analizinde içerik analizi tekniği kullanılmıştır. Buna göre analiz için tematik
bir çerçeve oluşturulmuş, tematik çerçeveye göre veriler analiz edilmiş ve elde
edilen bulgular yorumlanmıştır. İçerik analizinde MAXQDA 12 nitel analiz
programı kullanılmıştır.
Bu araştırmada
durak formunun anlamı, kullanım amacı, geçmişte ve günümüzdeki icrası-okunuş
tavrı, icracıları, bestecileri, güfte ve usul yapıları, geçmişte ve günümüzde
kullanımı, kullanımının azalma sebepleri, eğitimde kullanılabilirliği ve
literatürdeki kaynak eksikliğinin nedenleri tartışılmış, görüşme yapılan
kişilerin önerilerine yer verilmiştir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | December 28, 2018 |
Submission Date | June 4, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Issue: 32 |
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License (CC BY NC).