It is accepted that in the World vocational education is an educational period that
has appeared or expected to be appear according to each countries’ own original
socia-economical conditions. In South Korea, the country that forms this study’s
base, the vocational education system is shaped according to this country’s sociaeconomical
characteristics and development politics applied in the country. The
main aim of this study is to examine the changes occured in the vocational education
system in the South Korea that ruined because of the war in the second early
beginning of the 20th century and became the poorest counrty in the World but
in the road aiming at creating qualified person source how this counrty became a
country that sells high technology to all the World with the help of well-qualified
work power.
Dünyada mesleki eğitim, her ülkenin kendi özgün sosyo-ekonomik şartlarına bağlı
olarak ortaya çıkan ya da çıkması beklenen bir eğitim süreci olarak kabul edilmektedir.
Çalışmanın temelini oluşturan ülke konumundaki Güney Kore’de de mesleki
eğitim sistemi, ülkenin sosyo-ekonomik özelliklerine ve uygulamış olduğu kalkınma
politikalarına göre şekil almıştır. Bu çalışmanın temel amacı, 20. yüzyılın ikincisi
yarısının başında yaşamış olduğu savaştan tamamen yıkılmış ve dünyanın en
fakir ülkelerinden biri haline gelmiş olarak çıkan yaratmış olduğu nitelikli işgücü
sayesinde günümüzde tüm dünyaya yüksek teknoloji satar hale gelen G.Kore’nin,
nitelikli insan kaynağı yaratma hedefiyle çıktığı yolda özellikle mesleki eğitim
sisteminde meydana gelen değişimleri detaylı olarak incelemektir.
Other ID | JA88MS95TZ |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | August 1, 2015 |
Published in Issue | Year 2015 Volume: 1 Issue: 2 |