Genel olarak eğitim, bireyi toplumsal yaşama hazırlayan; kişiliğinin gelişimi için gerekli bilgi, beceri ve davranışları kazanmasını sağlayan; bir başka deyişle bireyin sosyalleşmesini sağlayan süreçlerin tümüdür. Müzik eğitimi, bir eğitim alanı olmasının yanı sıra, hem yararlı ve kullanışlı bir eğitim aracı hem de etkili ve verimli bir eğitim yöntemi olması nedeniyle bireyin sosyalleşmesinde önemli bir role sahiptir. Toplumsal yaşamdaki önemi ve rolü nedeniyle, okul dışında uygulanan müzik uygulamaları tüm dünyada giderek yaygınlaşmaktadır. Belediyeler, üniversiteler, okullar, vakıflar ve dernekler gibi birçok özel ve tüzel kurum ve kuruluş, bu faaliyetleri gönüllülük temelinde, Sosyal Sorumluluk Projeleri (SSP) adı altında, sosyo-ekonomik statü ve eğitim düzeyine bakılmaksızın her çocuk için eşit olarak düzenlemektedir. Amaç, her çocuğun, belirli bir düzeyde sahip olduğu müziksel yeteneğini geliştirerek, bireylerin sağlıklı bireysel ve toplumsal gelişimini teşvik etmektir. Bununla birlikte, onları bilinçli, yaratıcı, üretken, paylaşımcı, sorumluluk sahibi bireyler olarak kişisel ve toplumsal yaşamlarında mutlu kılmak ve bu amaçla gerekli ortam ve fırsatları sağlamaktır. Bu çalışma, SSP kapsamındaki müzik uygulamalarının çocukların sosyal gelişimine olan olumlu rolünü ve yararlı etkisini araştırmak ve konuya dikkat çekmek amacı ile yürütülmüştür. Literatür taraması yoluyla elde edilen nitel verilerin bir araya getirilerek sunulduğu bu çalışmanın, konuyla ilgili gelecekteki araştırmalara ve uygulamalara ışık tutacağı düşünülmektedir.
Broadly, education is the whole process that prepares the individual for the social life, providing to gain the required knowledge, skills and behaviors for the development of his personality; in other words, which enables an individual's socialization. Music education, apart from being an educational discipline, has an important role in the socialization of the individual, due to both being a beneficial and convenient educational tool as well as an effective and efficient education method. Because of its importance and role in social life, musical practices applied aside from the school are becoming increasingly common all over the world. Many private and institutional organizations, such as municipalities, universities, schools, foundations and associations, organize these activities on a voluntary basis, under the name of Social Responsibility Projects (SRP), for every child equally regardless of socio-economic status and educational level. The aim is to promote healthy individual and social development through improving the musical ability that every child has in a certain level. It is also about making them happy in their personal and social lives as conscious, creative, productive, sharing, responsible individuals, and provide them the necessary environment and opportunities for this purpose. This study was conducted to investigate and draw attention to the positive role and beneficial impact of the musical practices in the scope of SRP to the social development of the children. The obtained qualitative data through review of literature has been aggregated and presented. This study is expected to lead to furture research and practices on the subject.
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Other Fields of Education (Other) |
Journal Section | Derleme Makaleleri |
Authors | |
Early Pub Date | December 23, 2024 |
Publication Date | December 31, 2024 |
Submission Date | September 5, 2024 |
Acceptance Date | December 5, 2024 |
Published in Issue | Year 2024 |