Research Article
BibTex RIS Cite

ÇALIŞANLARIN İŞVEREN MARKASINA YÖNELİK ALGILARI: BİLİŞİM SEKTÖRÜ ÇALIŞANLARI ÜZERİNDE BİR ARAŞTIRMA

Year 2021, Volume: 2 Issue: 1, 49 - 66, 07.02.2021

Abstract

Son yıllarda örgütler tarafından işveren markasına verilen önem giderek artmıştır, çünkü başarılı olmak isteyen örgütler açısından kalifiye personeli istihdam etme ve elde tutma ihtiyacı ortaya çıkmıştır. Bilişim sektörü, kalifiye personelin istihdam edilmesi gerekli olan sektörlerden birisidir. Bu nedenle, çalışma kapsamında bilişim sektöründe çalışan kişilerin işveren markasına yönelik algılarının tespit edilmesi ve bu algının demografik özelliklere değişme durumunun incelenmesi amaçlanmıştır. Çalışmada nicel araştırma yöntemi kullanılmış ve anket uygulanmıştır. İşveren markası algısını ölçmek için Berthon, Ewing ve Hah (2005) tarafından geliştirilen ölçek kullanılmıştır. Araştırma 15 Ağustos 2019 ile 15 Kasım 2019 tarihleri arasında bilişim sektöründe çalışan 407 kişi üzerinde yapılmıştır. Çalışma neticesinde, işveren markasının çeşitli demografik özelliklere göre anlamlı şekilde farklılaştığı bulgusu elde edilmiştir.

References

  • Altun, D. K. (2020). Teknoloji Şirketlerinde Örgütsel Yenilikçiliğin İşveren Çekiciliği Üzerindeki Etkisi. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Bahçeşehir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Altun, D. K. ve Eyel, C. Ş. (2020). Örgütsel Yenilikçiliğin İşveren Çekiciliği Üzerindeki Etkisi: Teknoloji Şirketlerinde Çalışanlar Üzerinde Bir Araştırma. Mustafa Mete (Ed.), İktisadi ve İdari Bilimlerde Teori ve Araştırmalar II, Cilt 3 içinde, 199-221. Ankara: Gece Kitaplığı.
  • Ambler, T. ve Barrow, S. (1996). The Employer Brand. Journal of Brand Management, 4(3), 185-206.
  • Backhaus K. ve Tikoo S. (2004). Conceptualizing and Researching Employer Branding. Career Development International, 9(5), 501-517.
  • Baş, T. (2011). İşveren Markası Yüksek Nitelikli Çalışanları Çekmenin ve Elde Tutmanın Anahtarı. İstanbul: Optimist Yayınları.
  • Berthon, P., Ewing, M. ve Hah, L. L. (2005). Captivating Company: Dimensions of Attractiveness in Employer Branding. International Journal of Advertising, 24(2), 151-172.
  • Bhatnagar, J. ve Sirivastava, P. (2008). Strategy for Staffing: Employer Branding & Person Organization Fit. Indian Journal of Industrial Relations, (44), 35-48.
  • Gözen, E. (2016). İşveren Markası “İK İçin Yeni Arena”. Ankara: Maya Akademi Yayınları.
  • Kahveci, N. E. (2018). Y Kuşağının İşyeri Seçimini Etkileyen Faktörler: İş Veren Markası ve Sosyo-Demografik Özellikler. (Yayımlanmış Yüksek Lisans Tezi). Bahçeşehir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Mosley, R. (2014). Employer Brand Management: Practical Lessons from the World’s Leading Employers. U.S.A.: John Wiley & Sons Inc.
  • Öksüz, B. (2012). İşletmelerde Örgütsel Çekiciliğin Arttırılmasında İşveren Markalaşma ve İnsan Kaynaklarına Yansıması. (Yayımlanmamış Doktora Tezi). Ege Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İzmir.
  • Ören, K. ve Yüksel, H. (2012). “Marka İşveren” veya “İşveren Markası” Kavramı: Bu Kavramın İnsan Kaynakları Yönetimi Bağlamında ve İşçi Devir Hızı Kapsamında Değerlendirmesi. Kamu-İş, 12(3), 31-52.
  • Ötken, A. B. ve Yolbulan-Okan, E. (2015). Şimdi İşveren Markası Zamanı. İstanbul: Türkmen Kitabevi.
  • Özgen, E. ve Akbayır, Z. (2011). İletişim Yaklaşımıyla Bir Değer Önermesi: İşveren Markalaması. Erciyes İletişim Dergisi Akademia, 2(1), 76-86.
  • Saylan, O. (2020). İşveren Markası Algısının Çalışanların Örgütsel Bağlılığı, Performansı ve Ekstra Rol Davranışı Üzerindeki Etkisi. (Yayımlanmamış Doktora Tezi). Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Çanakkale.
  • Temoçin, N., Vatansever-Durmaz, İ. B. ve Eyel, C. Ş. (2021). İşveren Markası Algısının Örgütsel Bağlılık Üzerindeki Etkisi: Özel Bir Havayolu Şirketinde Bir Uygulama. Doğuş Üniversitesi Dergisi, 22(1), 39-55.
  • Walker, P. (2007). How To Develop An Effective Employer Brand. People Management, 13(21), 44-45.
Year 2021, Volume: 2 Issue: 1, 49 - 66, 07.02.2021

Abstract

References

  • Altun, D. K. (2020). Teknoloji Şirketlerinde Örgütsel Yenilikçiliğin İşveren Çekiciliği Üzerindeki Etkisi. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Bahçeşehir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Altun, D. K. ve Eyel, C. Ş. (2020). Örgütsel Yenilikçiliğin İşveren Çekiciliği Üzerindeki Etkisi: Teknoloji Şirketlerinde Çalışanlar Üzerinde Bir Araştırma. Mustafa Mete (Ed.), İktisadi ve İdari Bilimlerde Teori ve Araştırmalar II, Cilt 3 içinde, 199-221. Ankara: Gece Kitaplığı.
  • Ambler, T. ve Barrow, S. (1996). The Employer Brand. Journal of Brand Management, 4(3), 185-206.
  • Backhaus K. ve Tikoo S. (2004). Conceptualizing and Researching Employer Branding. Career Development International, 9(5), 501-517.
  • Baş, T. (2011). İşveren Markası Yüksek Nitelikli Çalışanları Çekmenin ve Elde Tutmanın Anahtarı. İstanbul: Optimist Yayınları.
  • Berthon, P., Ewing, M. ve Hah, L. L. (2005). Captivating Company: Dimensions of Attractiveness in Employer Branding. International Journal of Advertising, 24(2), 151-172.
  • Bhatnagar, J. ve Sirivastava, P. (2008). Strategy for Staffing: Employer Branding & Person Organization Fit. Indian Journal of Industrial Relations, (44), 35-48.
  • Gözen, E. (2016). İşveren Markası “İK İçin Yeni Arena”. Ankara: Maya Akademi Yayınları.
  • Kahveci, N. E. (2018). Y Kuşağının İşyeri Seçimini Etkileyen Faktörler: İş Veren Markası ve Sosyo-Demografik Özellikler. (Yayımlanmış Yüksek Lisans Tezi). Bahçeşehir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Mosley, R. (2014). Employer Brand Management: Practical Lessons from the World’s Leading Employers. U.S.A.: John Wiley & Sons Inc.
  • Öksüz, B. (2012). İşletmelerde Örgütsel Çekiciliğin Arttırılmasında İşveren Markalaşma ve İnsan Kaynaklarına Yansıması. (Yayımlanmamış Doktora Tezi). Ege Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İzmir.
  • Ören, K. ve Yüksel, H. (2012). “Marka İşveren” veya “İşveren Markası” Kavramı: Bu Kavramın İnsan Kaynakları Yönetimi Bağlamında ve İşçi Devir Hızı Kapsamında Değerlendirmesi. Kamu-İş, 12(3), 31-52.
  • Ötken, A. B. ve Yolbulan-Okan, E. (2015). Şimdi İşveren Markası Zamanı. İstanbul: Türkmen Kitabevi.
  • Özgen, E. ve Akbayır, Z. (2011). İletişim Yaklaşımıyla Bir Değer Önermesi: İşveren Markalaması. Erciyes İletişim Dergisi Akademia, 2(1), 76-86.
  • Saylan, O. (2020). İşveren Markası Algısının Çalışanların Örgütsel Bağlılığı, Performansı ve Ekstra Rol Davranışı Üzerindeki Etkisi. (Yayımlanmamış Doktora Tezi). Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Çanakkale.
  • Temoçin, N., Vatansever-Durmaz, İ. B. ve Eyel, C. Ş. (2021). İşveren Markası Algısının Örgütsel Bağlılık Üzerindeki Etkisi: Özel Bir Havayolu Şirketinde Bir Uygulama. Doğuş Üniversitesi Dergisi, 22(1), 39-55.
  • Walker, P. (2007). How To Develop An Effective Employer Brand. People Management, 13(21), 44-45.
There are 17 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Business Administration
Journal Section Research Articles
Authors

İsmet Burcak Vatansever Durmaz 0000-0001-8940-0761

Publication Date February 7, 2021
Acceptance Date February 13, 2021
Published in Issue Year 2021 Volume: 2 Issue: 1

Cite

APA Vatansever Durmaz, İ. B. (2021). ÇALIŞANLARIN İŞVEREN MARKASINA YÖNELİK ALGILARI: BİLİŞİM SEKTÖRÜ ÇALIŞANLARI ÜZERİNDE BİR ARAŞTIRMA. İstanbul Kent Üniversitesi İnsan Ve Toplum Bilimleri Dergisi, 2(1), 49-66.
AMA Vatansever Durmaz İB. ÇALIŞANLARIN İŞVEREN MARKASINA YÖNELİK ALGILARI: BİLİŞİM SEKTÖRÜ ÇALIŞANLARI ÜZERİNDE BİR ARAŞTIRMA. İstanbul Kent Üniversitesi İnsan ve Toplum Bilimleri Dergisi. February 2021;2(1):49-66.
Chicago Vatansever Durmaz, İsmet Burcak. “ÇALIŞANLARIN İŞVEREN MARKASINA YÖNELİK ALGILARI: BİLİŞİM SEKTÖRÜ ÇALIŞANLARI ÜZERİNDE BİR ARAŞTIRMA”. İstanbul Kent Üniversitesi İnsan Ve Toplum Bilimleri Dergisi 2, no. 1 (February 2021): 49-66.
EndNote Vatansever Durmaz İB (February 1, 2021) ÇALIŞANLARIN İŞVEREN MARKASINA YÖNELİK ALGILARI: BİLİŞİM SEKTÖRÜ ÇALIŞANLARI ÜZERİNDE BİR ARAŞTIRMA. İstanbul Kent Üniversitesi İnsan ve Toplum Bilimleri Dergisi 2 1 49–66.
IEEE İ. B. Vatansever Durmaz, “ÇALIŞANLARIN İŞVEREN MARKASINA YÖNELİK ALGILARI: BİLİŞİM SEKTÖRÜ ÇALIŞANLARI ÜZERİNDE BİR ARAŞTIRMA”, İstanbul Kent Üniversitesi İnsan ve Toplum Bilimleri Dergisi, vol. 2, no. 1, pp. 49–66, 2021.
ISNAD Vatansever Durmaz, İsmet Burcak. “ÇALIŞANLARIN İŞVEREN MARKASINA YÖNELİK ALGILARI: BİLİŞİM SEKTÖRÜ ÇALIŞANLARI ÜZERİNDE BİR ARAŞTIRMA”. İstanbul Kent Üniversitesi İnsan ve Toplum Bilimleri Dergisi 2/1 (February 2021), 49-66.
JAMA Vatansever Durmaz İB. ÇALIŞANLARIN İŞVEREN MARKASINA YÖNELİK ALGILARI: BİLİŞİM SEKTÖRÜ ÇALIŞANLARI ÜZERİNDE BİR ARAŞTIRMA. İstanbul Kent Üniversitesi İnsan ve Toplum Bilimleri Dergisi. 2021;2:49–66.
MLA Vatansever Durmaz, İsmet Burcak. “ÇALIŞANLARIN İŞVEREN MARKASINA YÖNELİK ALGILARI: BİLİŞİM SEKTÖRÜ ÇALIŞANLARI ÜZERİNDE BİR ARAŞTIRMA”. İstanbul Kent Üniversitesi İnsan Ve Toplum Bilimleri Dergisi, vol. 2, no. 1, 2021, pp. 49-66.
Vancouver Vatansever Durmaz İB. ÇALIŞANLARIN İŞVEREN MARKASINA YÖNELİK ALGILARI: BİLİŞİM SEKTÖRÜ ÇALIŞANLARI ÜZERİNDE BİR ARAŞTIRMA. İstanbul Kent Üniversitesi İnsan ve Toplum Bilimleri Dergisi. 2021;2(1):49-66.