Son yıllarda örgütler tarafından işveren markasına verilen önem giderek artmıştır, çünkü başarılı olmak isteyen örgütler açısından kalifiye personeli istihdam etme ve elde tutma ihtiyacı ortaya çıkmıştır. Bilişim sektörü, kalifiye personelin istihdam edilmesi gerekli olan sektörlerden birisidir. Bu nedenle, çalışma kapsamında bilişim sektöründe çalışan kişilerin işveren markasına yönelik algılarının tespit edilmesi ve bu algının demografik özelliklere değişme durumunun incelenmesi amaçlanmıştır. Çalışmada nicel araştırma yöntemi kullanılmış ve anket uygulanmıştır. İşveren markası algısını ölçmek için Berthon, Ewing ve Hah (2005) tarafından geliştirilen ölçek kullanılmıştır. Araştırma 15 Ağustos 2019 ile 15 Kasım 2019 tarihleri arasında bilişim sektöründe çalışan 407 kişi üzerinde yapılmıştır. Çalışma neticesinde, işveren markasının çeşitli demografik özelliklere göre anlamlı şekilde farklılaştığı bulgusu elde edilmiştir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Business Administration |
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Publication Date | February 7, 2021 |
Acceptance Date | February 13, 2021 |
Published in Issue | Year 2021 Volume: 2 Issue: 1 |