Bu araştırmanın amacı, Sosyal Bilgiler dersi kapsamında Türkiye’deki kültürel farklılıkların öğrencilere tanıtılmasının planlandığı bir üniteye ait ihtiyaç analizinin yapılmasıdır. İhtiyaç analizlerinin temel amacı, bir öğretim programının hedef ve içerik boyutlarında bulunması gerekenleri ortaya koymaktır. Bu sayede eğitimciler, öğrencilerin gereksinimlerini daha iyi kavrar ve hangi konulara ne düzeyde yer verilmesi gerektiğine somut veriler ışığında karar verebilme olanağına sahip olurlar. Bu araştırmada, öğretmen ve öğrenci görüşlerinden yola çıkılarak yapılacak bir değerlendirme ile söz konusu değerlerin Sosyal Bilgiler öğretim programına ne yoğunlukta eklenmesi gerektiğinin belirlenmesi amaçlanmaktadır. Bu konuda işe koşulacak bir ihtiyaç analizi çalışmasının, toplumsal beklentilere cevap verecek daha işlevsel bir öğretim programının geliştirilebilmesine yol açacağı düşünülmektedir. Bu doğrultuda, Sosyal Bilgiler öğretmenleri ve ortaokul öğrencileri ile yapılan görüşmeler sonucunda öğrencilerin, ilgili konudaki farkındalıklarının, farklılıklara saygı duyma durumlarının ve empati becerilerinin istendik seviyede olmadığı ve geliştirilmeye muhtaç olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Bu bağlamda yapılması önerilen, kültürel farklılıkların öğrencilere tanıtılmasının amaçlandığı hedef ve kazanımlara öğretim programlarımızda daha yoğun bir şekilde yer vermektir. Sosyal bilgiler dersi, ilgili kazanımların öğrencilere aktarılması noktasında nitelikli bir araç olabileceği gibi sadece bahsi geçen kazanımların yer aldığı yeni bir ders ile bu amaca ulaşmaya çalışmanın daha doğru bir yol olduğu düşünülmektedir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Article/Book Translation |
Authors | |
Publication Date | July 14, 2021 |
Published in Issue | Year 2021 Volume: 1 Issue: 6 |