Research Article
BibTex RIS Cite
Year 2023, , 976 - 994, 30.06.2023
https://doi.org/10.15869/itobiad.1244982

Abstract

References

  • Atay, L. ve Dilek, S. E. (2013). Konaklama İşletmelerinde Yeşil Pazarlama Uygulamaları: Ibis Otel Örneği, Süleyman Demirel Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 18(1), 203-219.
  • Ayazlar, R. A. ve Gün, G. (2020). Yeşil İmaj ve Ağızdan Ağıza İletişimin Yeşil Otellere Fazla Ücret Ödeme Niyeti Üzerindeki Etkisi, Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 24(1), 249-261.
  • Başgöze, P. ve Bayar, N. A. (2015). Eko Otellerden Hizmet Satın Alımında Kuşaklar Arası Farklılaşmalar Üzerine Bir Çalışma, Sosyoekonomi, 23(24), 118-130.
  • Cengiz, İ. (2020). “Temel Çevre Sorunları ve Nedenleri”, Çevre Politikaları, (Ed: F. Ekmekyapar Tori), Atatürk Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi, ISBN: 978-605-7894-72-4. Erzurum: Atatürk Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Yayını.
  • Ceylan, T. (2001). Turizm ve Sürdürülebilir Gelişme. Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi, 12(2), 169-177.
  • Ceylan, Y. (2017). Yeşil Yıldızlı Konaklama İşletmelerinde Kalan Turistlerin Algılarına Yönelik Bir Araştırma: Muğla İli Örneği. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Batman: T.C. Batman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Turizm İşletmeciliği Anabilim Dalı.
  • Chan, E. S. W., Okumus, F. ve Chan, W. (2017). The Applications of Environmental Technologies in Hotels, Journal of Hospıtality Marketing & Management, 26(1), 23-47.
  • Chen, P. J. ve Choi, Y. (2008). Generational Differences in Work Values: A Study of Hospitality Management. International Journal of Contemporary Hospitality Management, 20(6), 595-615.
  • Ebenehi, I. Y., Mohamed, S., Sarpin, N., Adaji, A. A., Omar, R. ve Wee, S. T. (2019). Assessing the Effectiveness of Fire Safety Management from the FSM Stakeholders’ Perspective: A Pilot Study. Journal of Technology Management and Business, 6(1), 39-47.
  • Gan, J. E. ve Nuli, S. (2018). Millennials’ Environmental Awareness, Price Sensitivity and Willingness to Pay for Green Hotels, Journal of Tourism, Hospitality and Culinary Arts, 10(2), 47-62.
  • González-Rodríguez, M. R., Díaz-Fernández, M. C. ve Font, X. (2020). Factors Influencing Willingness of Customers of Environmentally Friendly Hotels to Pay a Price Premium, International Journal of Contemporary Hospitality Management, 32(1), 60-80.
  • Gökdeniz, A. (2017). Konaklama Sektöründe Yeşil Yönetim Kavramı, Eko Etiket ve Yeşil Yönetim Sertifikaları ve Otellerde Yeşil Yönetim Uygulama Örnekleri, Uluslararası Sosyal ve Ekonomik Bilimler Dergisi, 7(1), 70-77.
  • Güneş, G. (2011). Konaklama Sektöründe Çevre Dostu Yönetimin Önemi. KMÜ Sosyal ve Ekonomik Araştırmalar Dergisi 13 (20): 45-51.
  • Güngör, M.Y. (2018). Kuşakların Sosyal Medya Kullanımının Yiyecek İçecek İşletmesi Tercihleri Üzerine Etkisi. (Yayımlanmamış Doktora Tezi). Aydın: T.C. Aydın Adnan Menderes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Turizm İşletmeciliği Anabilim Dalı.
  • Gürbüz, S. ve Şahin, F. (2017). Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri- Felsefe-Yöntem-Analiz, Dördüncü Baskı, Seçkin Yayıncılık, Ankara.
  • Gürkan, G. Ç., Polat, D. D. ve Demiralay, T. (2015). Turistlerde Çevre Bilincinin Çevreye Duyarlı Müşteri Davranışı ve Çevreye Duyarlı Konaklama İşletmelerinde Kalma Tercihleri Üzerindeki Etkisi. Ekonomi ve Yönetim Araştırmaları Dergisi, 4 (1), 114-133.
  • Hair, J. F., Anderson, R. E., Tatham, R. L. ve Black, W. C. (1998). Multivariate Data Analysis. Upper Saddle Ri&r, NJ, Prentice-Hall.
  • Hair, J. F., Black, W. C., Babin, B. ve Anderson, R. E. (2010). Multivariate Data Analysis. (7th ed.). Upper Saddle Ri&r, NJ, USA, Prentice- Hall.
  • Hair, J., Black, W., Babin, B. ve Anderson, R. (2014). Multivariate Data Analysis. (7th ed.). Upper Saddle. Ri&r, NJ, Prentice-Hall, Inc.
  • Han, H. (2021). Consumer Behavior and Environmental Sustainability in Tourism and Hospitality: A Review of Theories, Concepts, and Latest Research. Journal of Sustainable Tourism, 29(7), 1021-1042.
  • Jorgensen, B. (2003). Baby Boomers, Generation X and Generation Y? Policy Implications for Defence Forces in the Modern Era. Foresight 5(4), 41-49.
  • Kozak, N., Akoğlan Kozak, M. ve Kozak, M. (2017). Genel Turizm İlkeler-Kavramlar, On Dokuzuncu Baskı, Detay Yayıncılık, Ankara.
  • Lohana, S., Rashid, U. K. B., Nasuredin, J. ve Kumar, V. (2019). Determinants of Financial Sustainability and Access to Finance among SMEs in Malaysia: A Pilot Study. Management and Business Research Quarterly, (10) 1-8.
  • Martínez García de Leaniz, P., Herrero Crespo, Á. ve Gómez López, R. (2018). Customer Responses to Environmentally Certified Hotels: The Moderating Effect of Environmental Consciousness on the Formation of Behavioral Intentions, Journal of Sustainable Tourism, 26(7), 1160-1177.
  • McCrindle, M. (2014). The ABC of XYZ: Understanding the Global Generations. Australia: McCrindle Research Pty Ltd.
  • Mesci, Z. (2014). Otellerin Çevreci Uygulamalarının Değerlendirilmesi: Yeşil Yıldızlı Bir Otel İşletmesinde Örnek Olay Çalışması, Seyahat ve Otel İşletmeciliği Dergisi, 11(1), 90-102.
  • Morelli, J. (2011). Environmental Sustainability: A Definition for Environmental Professionals. Journal of Environmental Sustainability, 1(1), Article 2, 1-9.
  • Niezgoda, A. (2011). The Role of Environmental Knowledge, Attitudes and Initiaives in the Development of a Tourism Product, Tourism, 21(1–2), 33-39.
  • Özata, Z. (2019). Dijital Çağ ve Tüketici Davranışına Etkileri. Aksöz, E. O. (Editör). Tüketici Davranışları içinde (176-203). T.C. Anadolu Üniversitesi Yayını No: 3902, Açıköğretim Fakültesi Yayını No: 2701. E-ISBN 978-975-06-3571-7. Eskişehir, Temmuz 2019.
  • Pallant, J. (2013). SPSS Survival Manual: A Step by Step Guide to Data Analysis Using IBM SPSS. (5th Ed). Newyork: McGraw-Hill International.
  • Perçin, N. Ş. ve Mahmutoğulları D. (2018). Y Kuşağının Turizm Endüstrisine Etkisi, Turizmde Güncel Konu ve Eğilimler II, (Ed: Aydın Ş. ve Boz M.), Birinci Baskı, Detay Yayıncılık, Ankara.
  • Resmî Gazete, 2872 Sayılı “Çevre Kanunu”, Yayımlandığı Resmî Gazete Tarihi: 11/ 8/ 1983, Sayı: 18132, Yayımlandığı Düstur: Tertip: 5 Cilt: 22 Sayfa: 499.
  • Sert, A.N. (2019). Çevre Bilinci ve Algılanan Yeşil Otel Uygulamalarının Yeşil Otellerde Kalma Niyeti ve Daha Fazla Ödeme Niyeti Üzerindeki Etkisi, Hitit Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 12(1), 205- 222.
  • Scott, D., Hall, C. M. ve Gössling, S. (2019). Global Tourism Vulnerability to Climate Change, Annals of Tourism Research, 77, 49-61.
  • Tabachnick, B.G. ve Fidell, L.S. (2007). Using Multivariate Statistics. Allyn & Bacon/Pearson Education, Boston, MA, USA.
  • T.C. Kültür ve Turizm Bakanlığı. https://yigm.ktb.gov.tr/TR-9579/turizm-tesisleri.html Erişim Tarihi: 26.09.2021.
  • TDK, Türk Dil Kurumu Sözlükleri, https://sozluk.gov.tr/ Erişim Tarihi: 07.05.2021.
  • Yıldız, S. B. ve Kılıç, S. N. (2016). Alman Turistlerin Çevre Bilinci ve Çevre Dostu Otel (Yeşil Otel) Algısının Davranışsal Niyetleri Üzerindeki Etkisi. Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, 9(43), 2614-2623.
  • Yılmaz, G. Ö., Özok, O. ve Erdem, B. (2016). Konaklama İşletmelerinde Çevre Dostu Uygulamalar: Bodrum Örneği. Karabük Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 6(1), 180-197.
  • Yılmaz, V., Çelik, H.E. ve Yağızer, C. (2009). Çevresel Duyarlılık ve Çevresel Davranışın Ekolojik Ürün Satın Alma Davranışına Etkilerinin Yapısal Eşitlik Modeliyle Araştırılması, Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 9(2), 1-14.
  • Zhao, J. ve Li, S. M. (2018). The Impact of Tourism Development on the Environment in China. Acta Scientifica Malaysia, 2(1), 1-4.
  • Wang, S.-J. ve Zhou, L.-Y. (2019). Integrated Impacts of Climate Change on Glacier Tourism, Advances in Climate Change Research, 10, 71-79.
  • Wang, T-C., Cheng, J-S., Shih, H-Y., Tsai, C-L., Tang, T-W., Tseng, M-L. ve Yao, Y-S (2019). Environmental Sustainability on Tourist Hotels’ Image Development, Sustainability 2019, 11, 2378: 2-15.
Year 2023, , 976 - 994, 30.06.2023
https://doi.org/10.15869/itobiad.1244982

Abstract

References

  • Atay, L. ve Dilek, S. E. (2013). Konaklama İşletmelerinde Yeşil Pazarlama Uygulamaları: Ibis Otel Örneği, Süleyman Demirel Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 18(1), 203-219.
  • Ayazlar, R. A. ve Gün, G. (2020). Yeşil İmaj ve Ağızdan Ağıza İletişimin Yeşil Otellere Fazla Ücret Ödeme Niyeti Üzerindeki Etkisi, Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 24(1), 249-261.
  • Başgöze, P. ve Bayar, N. A. (2015). Eko Otellerden Hizmet Satın Alımında Kuşaklar Arası Farklılaşmalar Üzerine Bir Çalışma, Sosyoekonomi, 23(24), 118-130.
  • Cengiz, İ. (2020). “Temel Çevre Sorunları ve Nedenleri”, Çevre Politikaları, (Ed: F. Ekmekyapar Tori), Atatürk Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi, ISBN: 978-605-7894-72-4. Erzurum: Atatürk Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Yayını.
  • Ceylan, T. (2001). Turizm ve Sürdürülebilir Gelişme. Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi, 12(2), 169-177.
  • Ceylan, Y. (2017). Yeşil Yıldızlı Konaklama İşletmelerinde Kalan Turistlerin Algılarına Yönelik Bir Araştırma: Muğla İli Örneği. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Batman: T.C. Batman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Turizm İşletmeciliği Anabilim Dalı.
  • Chan, E. S. W., Okumus, F. ve Chan, W. (2017). The Applications of Environmental Technologies in Hotels, Journal of Hospıtality Marketing & Management, 26(1), 23-47.
  • Chen, P. J. ve Choi, Y. (2008). Generational Differences in Work Values: A Study of Hospitality Management. International Journal of Contemporary Hospitality Management, 20(6), 595-615.
  • Ebenehi, I. Y., Mohamed, S., Sarpin, N., Adaji, A. A., Omar, R. ve Wee, S. T. (2019). Assessing the Effectiveness of Fire Safety Management from the FSM Stakeholders’ Perspective: A Pilot Study. Journal of Technology Management and Business, 6(1), 39-47.
  • Gan, J. E. ve Nuli, S. (2018). Millennials’ Environmental Awareness, Price Sensitivity and Willingness to Pay for Green Hotels, Journal of Tourism, Hospitality and Culinary Arts, 10(2), 47-62.
  • González-Rodríguez, M. R., Díaz-Fernández, M. C. ve Font, X. (2020). Factors Influencing Willingness of Customers of Environmentally Friendly Hotels to Pay a Price Premium, International Journal of Contemporary Hospitality Management, 32(1), 60-80.
  • Gökdeniz, A. (2017). Konaklama Sektöründe Yeşil Yönetim Kavramı, Eko Etiket ve Yeşil Yönetim Sertifikaları ve Otellerde Yeşil Yönetim Uygulama Örnekleri, Uluslararası Sosyal ve Ekonomik Bilimler Dergisi, 7(1), 70-77.
  • Güneş, G. (2011). Konaklama Sektöründe Çevre Dostu Yönetimin Önemi. KMÜ Sosyal ve Ekonomik Araştırmalar Dergisi 13 (20): 45-51.
  • Güngör, M.Y. (2018). Kuşakların Sosyal Medya Kullanımının Yiyecek İçecek İşletmesi Tercihleri Üzerine Etkisi. (Yayımlanmamış Doktora Tezi). Aydın: T.C. Aydın Adnan Menderes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Turizm İşletmeciliği Anabilim Dalı.
  • Gürbüz, S. ve Şahin, F. (2017). Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri- Felsefe-Yöntem-Analiz, Dördüncü Baskı, Seçkin Yayıncılık, Ankara.
  • Gürkan, G. Ç., Polat, D. D. ve Demiralay, T. (2015). Turistlerde Çevre Bilincinin Çevreye Duyarlı Müşteri Davranışı ve Çevreye Duyarlı Konaklama İşletmelerinde Kalma Tercihleri Üzerindeki Etkisi. Ekonomi ve Yönetim Araştırmaları Dergisi, 4 (1), 114-133.
  • Hair, J. F., Anderson, R. E., Tatham, R. L. ve Black, W. C. (1998). Multivariate Data Analysis. Upper Saddle Ri&r, NJ, Prentice-Hall.
  • Hair, J. F., Black, W. C., Babin, B. ve Anderson, R. E. (2010). Multivariate Data Analysis. (7th ed.). Upper Saddle Ri&r, NJ, USA, Prentice- Hall.
  • Hair, J., Black, W., Babin, B. ve Anderson, R. (2014). Multivariate Data Analysis. (7th ed.). Upper Saddle. Ri&r, NJ, Prentice-Hall, Inc.
  • Han, H. (2021). Consumer Behavior and Environmental Sustainability in Tourism and Hospitality: A Review of Theories, Concepts, and Latest Research. Journal of Sustainable Tourism, 29(7), 1021-1042.
  • Jorgensen, B. (2003). Baby Boomers, Generation X and Generation Y? Policy Implications for Defence Forces in the Modern Era. Foresight 5(4), 41-49.
  • Kozak, N., Akoğlan Kozak, M. ve Kozak, M. (2017). Genel Turizm İlkeler-Kavramlar, On Dokuzuncu Baskı, Detay Yayıncılık, Ankara.
  • Lohana, S., Rashid, U. K. B., Nasuredin, J. ve Kumar, V. (2019). Determinants of Financial Sustainability and Access to Finance among SMEs in Malaysia: A Pilot Study. Management and Business Research Quarterly, (10) 1-8.
  • Martínez García de Leaniz, P., Herrero Crespo, Á. ve Gómez López, R. (2018). Customer Responses to Environmentally Certified Hotels: The Moderating Effect of Environmental Consciousness on the Formation of Behavioral Intentions, Journal of Sustainable Tourism, 26(7), 1160-1177.
  • McCrindle, M. (2014). The ABC of XYZ: Understanding the Global Generations. Australia: McCrindle Research Pty Ltd.
  • Mesci, Z. (2014). Otellerin Çevreci Uygulamalarının Değerlendirilmesi: Yeşil Yıldızlı Bir Otel İşletmesinde Örnek Olay Çalışması, Seyahat ve Otel İşletmeciliği Dergisi, 11(1), 90-102.
  • Morelli, J. (2011). Environmental Sustainability: A Definition for Environmental Professionals. Journal of Environmental Sustainability, 1(1), Article 2, 1-9.
  • Niezgoda, A. (2011). The Role of Environmental Knowledge, Attitudes and Initiaives in the Development of a Tourism Product, Tourism, 21(1–2), 33-39.
  • Özata, Z. (2019). Dijital Çağ ve Tüketici Davranışına Etkileri. Aksöz, E. O. (Editör). Tüketici Davranışları içinde (176-203). T.C. Anadolu Üniversitesi Yayını No: 3902, Açıköğretim Fakültesi Yayını No: 2701. E-ISBN 978-975-06-3571-7. Eskişehir, Temmuz 2019.
  • Pallant, J. (2013). SPSS Survival Manual: A Step by Step Guide to Data Analysis Using IBM SPSS. (5th Ed). Newyork: McGraw-Hill International.
  • Perçin, N. Ş. ve Mahmutoğulları D. (2018). Y Kuşağının Turizm Endüstrisine Etkisi, Turizmde Güncel Konu ve Eğilimler II, (Ed: Aydın Ş. ve Boz M.), Birinci Baskı, Detay Yayıncılık, Ankara.
  • Resmî Gazete, 2872 Sayılı “Çevre Kanunu”, Yayımlandığı Resmî Gazete Tarihi: 11/ 8/ 1983, Sayı: 18132, Yayımlandığı Düstur: Tertip: 5 Cilt: 22 Sayfa: 499.
  • Sert, A.N. (2019). Çevre Bilinci ve Algılanan Yeşil Otel Uygulamalarının Yeşil Otellerde Kalma Niyeti ve Daha Fazla Ödeme Niyeti Üzerindeki Etkisi, Hitit Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 12(1), 205- 222.
  • Scott, D., Hall, C. M. ve Gössling, S. (2019). Global Tourism Vulnerability to Climate Change, Annals of Tourism Research, 77, 49-61.
  • Tabachnick, B.G. ve Fidell, L.S. (2007). Using Multivariate Statistics. Allyn & Bacon/Pearson Education, Boston, MA, USA.
  • T.C. Kültür ve Turizm Bakanlığı. https://yigm.ktb.gov.tr/TR-9579/turizm-tesisleri.html Erişim Tarihi: 26.09.2021.
  • TDK, Türk Dil Kurumu Sözlükleri, https://sozluk.gov.tr/ Erişim Tarihi: 07.05.2021.
  • Yıldız, S. B. ve Kılıç, S. N. (2016). Alman Turistlerin Çevre Bilinci ve Çevre Dostu Otel (Yeşil Otel) Algısının Davranışsal Niyetleri Üzerindeki Etkisi. Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, 9(43), 2614-2623.
  • Yılmaz, G. Ö., Özok, O. ve Erdem, B. (2016). Konaklama İşletmelerinde Çevre Dostu Uygulamalar: Bodrum Örneği. Karabük Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 6(1), 180-197.
  • Yılmaz, V., Çelik, H.E. ve Yağızer, C. (2009). Çevresel Duyarlılık ve Çevresel Davranışın Ekolojik Ürün Satın Alma Davranışına Etkilerinin Yapısal Eşitlik Modeliyle Araştırılması, Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 9(2), 1-14.
  • Zhao, J. ve Li, S. M. (2018). The Impact of Tourism Development on the Environment in China. Acta Scientifica Malaysia, 2(1), 1-4.
  • Wang, S.-J. ve Zhou, L.-Y. (2019). Integrated Impacts of Climate Change on Glacier Tourism, Advances in Climate Change Research, 10, 71-79.
  • Wang, T-C., Cheng, J-S., Shih, H-Y., Tsai, C-L., Tang, T-W., Tseng, M-L. ve Yao, Y-S (2019). Environmental Sustainability on Tourist Hotels’ Image Development, Sustainability 2019, 11, 2378: 2-15.
Year 2023, , 976 - 994, 30.06.2023
https://doi.org/10.15869/itobiad.1244982

Abstract

References

  • Atay, L. ve Dilek, S. E. (2013). Konaklama İşletmelerinde Yeşil Pazarlama Uygulamaları: Ibis Otel Örneği, Süleyman Demirel Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 18(1), 203-219.
  • Ayazlar, R. A. ve Gün, G. (2020). Yeşil İmaj ve Ağızdan Ağıza İletişimin Yeşil Otellere Fazla Ücret Ödeme Niyeti Üzerindeki Etkisi, Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 24(1), 249-261.
  • Başgöze, P. ve Bayar, N. A. (2015). Eko Otellerden Hizmet Satın Alımında Kuşaklar Arası Farklılaşmalar Üzerine Bir Çalışma, Sosyoekonomi, 23(24), 118-130.
  • Cengiz, İ. (2020). “Temel Çevre Sorunları ve Nedenleri”, Çevre Politikaları, (Ed: F. Ekmekyapar Tori), Atatürk Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi, ISBN: 978-605-7894-72-4. Erzurum: Atatürk Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Yayını.
  • Ceylan, T. (2001). Turizm ve Sürdürülebilir Gelişme. Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi, 12(2), 169-177.
  • Ceylan, Y. (2017). Yeşil Yıldızlı Konaklama İşletmelerinde Kalan Turistlerin Algılarına Yönelik Bir Araştırma: Muğla İli Örneği. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Batman: T.C. Batman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Turizm İşletmeciliği Anabilim Dalı.
  • Chan, E. S. W., Okumus, F. ve Chan, W. (2017). The Applications of Environmental Technologies in Hotels, Journal of Hospıtality Marketing & Management, 26(1), 23-47.
  • Chen, P. J. ve Choi, Y. (2008). Generational Differences in Work Values: A Study of Hospitality Management. International Journal of Contemporary Hospitality Management, 20(6), 595-615.
  • Ebenehi, I. Y., Mohamed, S., Sarpin, N., Adaji, A. A., Omar, R. ve Wee, S. T. (2019). Assessing the Effectiveness of Fire Safety Management from the FSM Stakeholders’ Perspective: A Pilot Study. Journal of Technology Management and Business, 6(1), 39-47.
  • Gan, J. E. ve Nuli, S. (2018). Millennials’ Environmental Awareness, Price Sensitivity and Willingness to Pay for Green Hotels, Journal of Tourism, Hospitality and Culinary Arts, 10(2), 47-62.
  • González-Rodríguez, M. R., Díaz-Fernández, M. C. ve Font, X. (2020). Factors Influencing Willingness of Customers of Environmentally Friendly Hotels to Pay a Price Premium, International Journal of Contemporary Hospitality Management, 32(1), 60-80.
  • Gökdeniz, A. (2017). Konaklama Sektöründe Yeşil Yönetim Kavramı, Eko Etiket ve Yeşil Yönetim Sertifikaları ve Otellerde Yeşil Yönetim Uygulama Örnekleri, Uluslararası Sosyal ve Ekonomik Bilimler Dergisi, 7(1), 70-77.
  • Güneş, G. (2011). Konaklama Sektöründe Çevre Dostu Yönetimin Önemi. KMÜ Sosyal ve Ekonomik Araştırmalar Dergisi 13 (20): 45-51.
  • Güngör, M.Y. (2018). Kuşakların Sosyal Medya Kullanımının Yiyecek İçecek İşletmesi Tercihleri Üzerine Etkisi. (Yayımlanmamış Doktora Tezi). Aydın: T.C. Aydın Adnan Menderes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Turizm İşletmeciliği Anabilim Dalı.
  • Gürbüz, S. ve Şahin, F. (2017). Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri- Felsefe-Yöntem-Analiz, Dördüncü Baskı, Seçkin Yayıncılık, Ankara.
  • Gürkan, G. Ç., Polat, D. D. ve Demiralay, T. (2015). Turistlerde Çevre Bilincinin Çevreye Duyarlı Müşteri Davranışı ve Çevreye Duyarlı Konaklama İşletmelerinde Kalma Tercihleri Üzerindeki Etkisi. Ekonomi ve Yönetim Araştırmaları Dergisi, 4 (1), 114-133.
  • Hair, J. F., Anderson, R. E., Tatham, R. L. ve Black, W. C. (1998). Multivariate Data Analysis. Upper Saddle Ri&r, NJ, Prentice-Hall.
  • Hair, J. F., Black, W. C., Babin, B. ve Anderson, R. E. (2010). Multivariate Data Analysis. (7th ed.). Upper Saddle Ri&r, NJ, USA, Prentice- Hall.
  • Hair, J., Black, W., Babin, B. ve Anderson, R. (2014). Multivariate Data Analysis. (7th ed.). Upper Saddle. Ri&r, NJ, Prentice-Hall, Inc.
  • Han, H. (2021). Consumer Behavior and Environmental Sustainability in Tourism and Hospitality: A Review of Theories, Concepts, and Latest Research. Journal of Sustainable Tourism, 29(7), 1021-1042.
  • Jorgensen, B. (2003). Baby Boomers, Generation X and Generation Y? Policy Implications for Defence Forces in the Modern Era. Foresight 5(4), 41-49.
  • Kozak, N., Akoğlan Kozak, M. ve Kozak, M. (2017). Genel Turizm İlkeler-Kavramlar, On Dokuzuncu Baskı, Detay Yayıncılık, Ankara.
  • Lohana, S., Rashid, U. K. B., Nasuredin, J. ve Kumar, V. (2019). Determinants of Financial Sustainability and Access to Finance among SMEs in Malaysia: A Pilot Study. Management and Business Research Quarterly, (10) 1-8.
  • Martínez García de Leaniz, P., Herrero Crespo, Á. ve Gómez López, R. (2018). Customer Responses to Environmentally Certified Hotels: The Moderating Effect of Environmental Consciousness on the Formation of Behavioral Intentions, Journal of Sustainable Tourism, 26(7), 1160-1177.
  • McCrindle, M. (2014). The ABC of XYZ: Understanding the Global Generations. Australia: McCrindle Research Pty Ltd.
  • Mesci, Z. (2014). Otellerin Çevreci Uygulamalarının Değerlendirilmesi: Yeşil Yıldızlı Bir Otel İşletmesinde Örnek Olay Çalışması, Seyahat ve Otel İşletmeciliği Dergisi, 11(1), 90-102.
  • Morelli, J. (2011). Environmental Sustainability: A Definition for Environmental Professionals. Journal of Environmental Sustainability, 1(1), Article 2, 1-9.
  • Niezgoda, A. (2011). The Role of Environmental Knowledge, Attitudes and Initiaives in the Development of a Tourism Product, Tourism, 21(1–2), 33-39.
  • Özata, Z. (2019). Dijital Çağ ve Tüketici Davranışına Etkileri. Aksöz, E. O. (Editör). Tüketici Davranışları içinde (176-203). T.C. Anadolu Üniversitesi Yayını No: 3902, Açıköğretim Fakültesi Yayını No: 2701. E-ISBN 978-975-06-3571-7. Eskişehir, Temmuz 2019.
  • Pallant, J. (2013). SPSS Survival Manual: A Step by Step Guide to Data Analysis Using IBM SPSS. (5th Ed). Newyork: McGraw-Hill International.
  • Perçin, N. Ş. ve Mahmutoğulları D. (2018). Y Kuşağının Turizm Endüstrisine Etkisi, Turizmde Güncel Konu ve Eğilimler II, (Ed: Aydın Ş. ve Boz M.), Birinci Baskı, Detay Yayıncılık, Ankara.
  • Resmî Gazete, 2872 Sayılı “Çevre Kanunu”, Yayımlandığı Resmî Gazete Tarihi: 11/ 8/ 1983, Sayı: 18132, Yayımlandığı Düstur: Tertip: 5 Cilt: 22 Sayfa: 499.
  • Sert, A.N. (2019). Çevre Bilinci ve Algılanan Yeşil Otel Uygulamalarının Yeşil Otellerde Kalma Niyeti ve Daha Fazla Ödeme Niyeti Üzerindeki Etkisi, Hitit Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 12(1), 205- 222.
  • Scott, D., Hall, C. M. ve Gössling, S. (2019). Global Tourism Vulnerability to Climate Change, Annals of Tourism Research, 77, 49-61.
  • Tabachnick, B.G. ve Fidell, L.S. (2007). Using Multivariate Statistics. Allyn & Bacon/Pearson Education, Boston, MA, USA.
  • T.C. Kültür ve Turizm Bakanlığı. https://yigm.ktb.gov.tr/TR-9579/turizm-tesisleri.html Erişim Tarihi: 26.09.2021.
  • TDK, Türk Dil Kurumu Sözlükleri, https://sozluk.gov.tr/ Erişim Tarihi: 07.05.2021.
  • Yıldız, S. B. ve Kılıç, S. N. (2016). Alman Turistlerin Çevre Bilinci ve Çevre Dostu Otel (Yeşil Otel) Algısının Davranışsal Niyetleri Üzerindeki Etkisi. Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, 9(43), 2614-2623.
  • Yılmaz, G. Ö., Özok, O. ve Erdem, B. (2016). Konaklama İşletmelerinde Çevre Dostu Uygulamalar: Bodrum Örneği. Karabük Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 6(1), 180-197.
  • Yılmaz, V., Çelik, H.E. ve Yağızer, C. (2009). Çevresel Duyarlılık ve Çevresel Davranışın Ekolojik Ürün Satın Alma Davranışına Etkilerinin Yapısal Eşitlik Modeliyle Araştırılması, Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 9(2), 1-14.
  • Zhao, J. ve Li, S. M. (2018). The Impact of Tourism Development on the Environment in China. Acta Scientifica Malaysia, 2(1), 1-4.
  • Wang, S.-J. ve Zhou, L.-Y. (2019). Integrated Impacts of Climate Change on Glacier Tourism, Advances in Climate Change Research, 10, 71-79.
  • Wang, T-C., Cheng, J-S., Shih, H-Y., Tsai, C-L., Tang, T-W., Tseng, M-L. ve Yao, Y-S (2019). Environmental Sustainability on Tourist Hotels’ Image Development, Sustainability 2019, 11, 2378: 2-15.
Year 2023, , 976 - 994, 30.06.2023
https://doi.org/10.15869/itobiad.1244982

Abstract

References

  • Atay, L. ve Dilek, S. E. (2013). Konaklama İşletmelerinde Yeşil Pazarlama Uygulamaları: Ibis Otel Örneği, Süleyman Demirel Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 18(1), 203-219.
  • Ayazlar, R. A. ve Gün, G. (2020). Yeşil İmaj ve Ağızdan Ağıza İletişimin Yeşil Otellere Fazla Ücret Ödeme Niyeti Üzerindeki Etkisi, Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 24(1), 249-261.
  • Başgöze, P. ve Bayar, N. A. (2015). Eko Otellerden Hizmet Satın Alımında Kuşaklar Arası Farklılaşmalar Üzerine Bir Çalışma, Sosyoekonomi, 23(24), 118-130.
  • Cengiz, İ. (2020). “Temel Çevre Sorunları ve Nedenleri”, Çevre Politikaları, (Ed: F. Ekmekyapar Tori), Atatürk Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi, ISBN: 978-605-7894-72-4. Erzurum: Atatürk Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Yayını.
  • Ceylan, T. (2001). Turizm ve Sürdürülebilir Gelişme. Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi, 12(2), 169-177.
  • Ceylan, Y. (2017). Yeşil Yıldızlı Konaklama İşletmelerinde Kalan Turistlerin Algılarına Yönelik Bir Araştırma: Muğla İli Örneği. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Batman: T.C. Batman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Turizm İşletmeciliği Anabilim Dalı.
  • Chan, E. S. W., Okumus, F. ve Chan, W. (2017). The Applications of Environmental Technologies in Hotels, Journal of Hospıtality Marketing & Management, 26(1), 23-47.
  • Chen, P. J. ve Choi, Y. (2008). Generational Differences in Work Values: A Study of Hospitality Management. International Journal of Contemporary Hospitality Management, 20(6), 595-615.
  • Ebenehi, I. Y., Mohamed, S., Sarpin, N., Adaji, A. A., Omar, R. ve Wee, S. T. (2019). Assessing the Effectiveness of Fire Safety Management from the FSM Stakeholders’ Perspective: A Pilot Study. Journal of Technology Management and Business, 6(1), 39-47.
  • Gan, J. E. ve Nuli, S. (2018). Millennials’ Environmental Awareness, Price Sensitivity and Willingness to Pay for Green Hotels, Journal of Tourism, Hospitality and Culinary Arts, 10(2), 47-62.
  • González-Rodríguez, M. R., Díaz-Fernández, M. C. ve Font, X. (2020). Factors Influencing Willingness of Customers of Environmentally Friendly Hotels to Pay a Price Premium, International Journal of Contemporary Hospitality Management, 32(1), 60-80.
  • Gökdeniz, A. (2017). Konaklama Sektöründe Yeşil Yönetim Kavramı, Eko Etiket ve Yeşil Yönetim Sertifikaları ve Otellerde Yeşil Yönetim Uygulama Örnekleri, Uluslararası Sosyal ve Ekonomik Bilimler Dergisi, 7(1), 70-77.
  • Güneş, G. (2011). Konaklama Sektöründe Çevre Dostu Yönetimin Önemi. KMÜ Sosyal ve Ekonomik Araştırmalar Dergisi 13 (20): 45-51.
  • Güngör, M.Y. (2018). Kuşakların Sosyal Medya Kullanımının Yiyecek İçecek İşletmesi Tercihleri Üzerine Etkisi. (Yayımlanmamış Doktora Tezi). Aydın: T.C. Aydın Adnan Menderes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Turizm İşletmeciliği Anabilim Dalı.
  • Gürbüz, S. ve Şahin, F. (2017). Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri- Felsefe-Yöntem-Analiz, Dördüncü Baskı, Seçkin Yayıncılık, Ankara.
  • Gürkan, G. Ç., Polat, D. D. ve Demiralay, T. (2015). Turistlerde Çevre Bilincinin Çevreye Duyarlı Müşteri Davranışı ve Çevreye Duyarlı Konaklama İşletmelerinde Kalma Tercihleri Üzerindeki Etkisi. Ekonomi ve Yönetim Araştırmaları Dergisi, 4 (1), 114-133.
  • Hair, J. F., Anderson, R. E., Tatham, R. L. ve Black, W. C. (1998). Multivariate Data Analysis. Upper Saddle Ri&r, NJ, Prentice-Hall.
  • Hair, J. F., Black, W. C., Babin, B. ve Anderson, R. E. (2010). Multivariate Data Analysis. (7th ed.). Upper Saddle Ri&r, NJ, USA, Prentice- Hall.
  • Hair, J., Black, W., Babin, B. ve Anderson, R. (2014). Multivariate Data Analysis. (7th ed.). Upper Saddle. Ri&r, NJ, Prentice-Hall, Inc.
  • Han, H. (2021). Consumer Behavior and Environmental Sustainability in Tourism and Hospitality: A Review of Theories, Concepts, and Latest Research. Journal of Sustainable Tourism, 29(7), 1021-1042.
  • Jorgensen, B. (2003). Baby Boomers, Generation X and Generation Y? Policy Implications for Defence Forces in the Modern Era. Foresight 5(4), 41-49.
  • Kozak, N., Akoğlan Kozak, M. ve Kozak, M. (2017). Genel Turizm İlkeler-Kavramlar, On Dokuzuncu Baskı, Detay Yayıncılık, Ankara.
  • Lohana, S., Rashid, U. K. B., Nasuredin, J. ve Kumar, V. (2019). Determinants of Financial Sustainability and Access to Finance among SMEs in Malaysia: A Pilot Study. Management and Business Research Quarterly, (10) 1-8.
  • Martínez García de Leaniz, P., Herrero Crespo, Á. ve Gómez López, R. (2018). Customer Responses to Environmentally Certified Hotels: The Moderating Effect of Environmental Consciousness on the Formation of Behavioral Intentions, Journal of Sustainable Tourism, 26(7), 1160-1177.
  • McCrindle, M. (2014). The ABC of XYZ: Understanding the Global Generations. Australia: McCrindle Research Pty Ltd.
  • Mesci, Z. (2014). Otellerin Çevreci Uygulamalarının Değerlendirilmesi: Yeşil Yıldızlı Bir Otel İşletmesinde Örnek Olay Çalışması, Seyahat ve Otel İşletmeciliği Dergisi, 11(1), 90-102.
  • Morelli, J. (2011). Environmental Sustainability: A Definition for Environmental Professionals. Journal of Environmental Sustainability, 1(1), Article 2, 1-9.
  • Niezgoda, A. (2011). The Role of Environmental Knowledge, Attitudes and Initiaives in the Development of a Tourism Product, Tourism, 21(1–2), 33-39.
  • Özata, Z. (2019). Dijital Çağ ve Tüketici Davranışına Etkileri. Aksöz, E. O. (Editör). Tüketici Davranışları içinde (176-203). T.C. Anadolu Üniversitesi Yayını No: 3902, Açıköğretim Fakültesi Yayını No: 2701. E-ISBN 978-975-06-3571-7. Eskişehir, Temmuz 2019.
  • Pallant, J. (2013). SPSS Survival Manual: A Step by Step Guide to Data Analysis Using IBM SPSS. (5th Ed). Newyork: McGraw-Hill International.
  • Perçin, N. Ş. ve Mahmutoğulları D. (2018). Y Kuşağının Turizm Endüstrisine Etkisi, Turizmde Güncel Konu ve Eğilimler II, (Ed: Aydın Ş. ve Boz M.), Birinci Baskı, Detay Yayıncılık, Ankara.
  • Resmî Gazete, 2872 Sayılı “Çevre Kanunu”, Yayımlandığı Resmî Gazete Tarihi: 11/ 8/ 1983, Sayı: 18132, Yayımlandığı Düstur: Tertip: 5 Cilt: 22 Sayfa: 499.
  • Sert, A.N. (2019). Çevre Bilinci ve Algılanan Yeşil Otel Uygulamalarının Yeşil Otellerde Kalma Niyeti ve Daha Fazla Ödeme Niyeti Üzerindeki Etkisi, Hitit Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 12(1), 205- 222.
  • Scott, D., Hall, C. M. ve Gössling, S. (2019). Global Tourism Vulnerability to Climate Change, Annals of Tourism Research, 77, 49-61.
  • Tabachnick, B.G. ve Fidell, L.S. (2007). Using Multivariate Statistics. Allyn & Bacon/Pearson Education, Boston, MA, USA.
  • T.C. Kültür ve Turizm Bakanlığı. https://yigm.ktb.gov.tr/TR-9579/turizm-tesisleri.html Erişim Tarihi: 26.09.2021.
  • TDK, Türk Dil Kurumu Sözlükleri, https://sozluk.gov.tr/ Erişim Tarihi: 07.05.2021.
  • Yıldız, S. B. ve Kılıç, S. N. (2016). Alman Turistlerin Çevre Bilinci ve Çevre Dostu Otel (Yeşil Otel) Algısının Davranışsal Niyetleri Üzerindeki Etkisi. Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, 9(43), 2614-2623.
  • Yılmaz, G. Ö., Özok, O. ve Erdem, B. (2016). Konaklama İşletmelerinde Çevre Dostu Uygulamalar: Bodrum Örneği. Karabük Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 6(1), 180-197.
  • Yılmaz, V., Çelik, H.E. ve Yağızer, C. (2009). Çevresel Duyarlılık ve Çevresel Davranışın Ekolojik Ürün Satın Alma Davranışına Etkilerinin Yapısal Eşitlik Modeliyle Araştırılması, Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 9(2), 1-14.
  • Zhao, J. ve Li, S. M. (2018). The Impact of Tourism Development on the Environment in China. Acta Scientifica Malaysia, 2(1), 1-4.
  • Wang, S.-J. ve Zhou, L.-Y. (2019). Integrated Impacts of Climate Change on Glacier Tourism, Advances in Climate Change Research, 10, 71-79.
  • Wang, T-C., Cheng, J-S., Shih, H-Y., Tsai, C-L., Tang, T-W., Tseng, M-L. ve Yao, Y-S (2019). Environmental Sustainability on Tourist Hotels’ Image Development, Sustainability 2019, 11, 2378: 2-15.
Year 2023, , 976 - 994, 30.06.2023
https://doi.org/10.15869/itobiad.1244982

Abstract

References

  • Atay, L. ve Dilek, S. E. (2013). Konaklama İşletmelerinde Yeşil Pazarlama Uygulamaları: Ibis Otel Örneği, Süleyman Demirel Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 18(1), 203-219.
  • Ayazlar, R. A. ve Gün, G. (2020). Yeşil İmaj ve Ağızdan Ağıza İletişimin Yeşil Otellere Fazla Ücret Ödeme Niyeti Üzerindeki Etkisi, Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 24(1), 249-261.
  • Başgöze, P. ve Bayar, N. A. (2015). Eko Otellerden Hizmet Satın Alımında Kuşaklar Arası Farklılaşmalar Üzerine Bir Çalışma, Sosyoekonomi, 23(24), 118-130.
  • Cengiz, İ. (2020). “Temel Çevre Sorunları ve Nedenleri”, Çevre Politikaları, (Ed: F. Ekmekyapar Tori), Atatürk Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi, ISBN: 978-605-7894-72-4. Erzurum: Atatürk Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Yayını.
  • Ceylan, T. (2001). Turizm ve Sürdürülebilir Gelişme. Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi, 12(2), 169-177.
  • Ceylan, Y. (2017). Yeşil Yıldızlı Konaklama İşletmelerinde Kalan Turistlerin Algılarına Yönelik Bir Araştırma: Muğla İli Örneği. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Batman: T.C. Batman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Turizm İşletmeciliği Anabilim Dalı.
  • Chan, E. S. W., Okumus, F. ve Chan, W. (2017). The Applications of Environmental Technologies in Hotels, Journal of Hospıtality Marketing & Management, 26(1), 23-47.
  • Chen, P. J. ve Choi, Y. (2008). Generational Differences in Work Values: A Study of Hospitality Management. International Journal of Contemporary Hospitality Management, 20(6), 595-615.
  • Ebenehi, I. Y., Mohamed, S., Sarpin, N., Adaji, A. A., Omar, R. ve Wee, S. T. (2019). Assessing the Effectiveness of Fire Safety Management from the FSM Stakeholders’ Perspective: A Pilot Study. Journal of Technology Management and Business, 6(1), 39-47.
  • Gan, J. E. ve Nuli, S. (2018). Millennials’ Environmental Awareness, Price Sensitivity and Willingness to Pay for Green Hotels, Journal of Tourism, Hospitality and Culinary Arts, 10(2), 47-62.
  • González-Rodríguez, M. R., Díaz-Fernández, M. C. ve Font, X. (2020). Factors Influencing Willingness of Customers of Environmentally Friendly Hotels to Pay a Price Premium, International Journal of Contemporary Hospitality Management, 32(1), 60-80.
  • Gökdeniz, A. (2017). Konaklama Sektöründe Yeşil Yönetim Kavramı, Eko Etiket ve Yeşil Yönetim Sertifikaları ve Otellerde Yeşil Yönetim Uygulama Örnekleri, Uluslararası Sosyal ve Ekonomik Bilimler Dergisi, 7(1), 70-77.
  • Güneş, G. (2011). Konaklama Sektöründe Çevre Dostu Yönetimin Önemi. KMÜ Sosyal ve Ekonomik Araştırmalar Dergisi 13 (20): 45-51.
  • Güngör, M.Y. (2018). Kuşakların Sosyal Medya Kullanımının Yiyecek İçecek İşletmesi Tercihleri Üzerine Etkisi. (Yayımlanmamış Doktora Tezi). Aydın: T.C. Aydın Adnan Menderes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Turizm İşletmeciliği Anabilim Dalı.
  • Gürbüz, S. ve Şahin, F. (2017). Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri- Felsefe-Yöntem-Analiz, Dördüncü Baskı, Seçkin Yayıncılık, Ankara.
  • Gürkan, G. Ç., Polat, D. D. ve Demiralay, T. (2015). Turistlerde Çevre Bilincinin Çevreye Duyarlı Müşteri Davranışı ve Çevreye Duyarlı Konaklama İşletmelerinde Kalma Tercihleri Üzerindeki Etkisi. Ekonomi ve Yönetim Araştırmaları Dergisi, 4 (1), 114-133.
  • Hair, J. F., Anderson, R. E., Tatham, R. L. ve Black, W. C. (1998). Multivariate Data Analysis. Upper Saddle Ri&r, NJ, Prentice-Hall.
  • Hair, J. F., Black, W. C., Babin, B. ve Anderson, R. E. (2010). Multivariate Data Analysis. (7th ed.). Upper Saddle Ri&r, NJ, USA, Prentice- Hall.
  • Hair, J., Black, W., Babin, B. ve Anderson, R. (2014). Multivariate Data Analysis. (7th ed.). Upper Saddle. Ri&r, NJ, Prentice-Hall, Inc.
  • Han, H. (2021). Consumer Behavior and Environmental Sustainability in Tourism and Hospitality: A Review of Theories, Concepts, and Latest Research. Journal of Sustainable Tourism, 29(7), 1021-1042.
  • Jorgensen, B. (2003). Baby Boomers, Generation X and Generation Y? Policy Implications for Defence Forces in the Modern Era. Foresight 5(4), 41-49.
  • Kozak, N., Akoğlan Kozak, M. ve Kozak, M. (2017). Genel Turizm İlkeler-Kavramlar, On Dokuzuncu Baskı, Detay Yayıncılık, Ankara.
  • Lohana, S., Rashid, U. K. B., Nasuredin, J. ve Kumar, V. (2019). Determinants of Financial Sustainability and Access to Finance among SMEs in Malaysia: A Pilot Study. Management and Business Research Quarterly, (10) 1-8.
  • Martínez García de Leaniz, P., Herrero Crespo, Á. ve Gómez López, R. (2018). Customer Responses to Environmentally Certified Hotels: The Moderating Effect of Environmental Consciousness on the Formation of Behavioral Intentions, Journal of Sustainable Tourism, 26(7), 1160-1177.
  • McCrindle, M. (2014). The ABC of XYZ: Understanding the Global Generations. Australia: McCrindle Research Pty Ltd.
  • Mesci, Z. (2014). Otellerin Çevreci Uygulamalarının Değerlendirilmesi: Yeşil Yıldızlı Bir Otel İşletmesinde Örnek Olay Çalışması, Seyahat ve Otel İşletmeciliği Dergisi, 11(1), 90-102.
  • Morelli, J. (2011). Environmental Sustainability: A Definition for Environmental Professionals. Journal of Environmental Sustainability, 1(1), Article 2, 1-9.
  • Niezgoda, A. (2011). The Role of Environmental Knowledge, Attitudes and Initiaives in the Development of a Tourism Product, Tourism, 21(1–2), 33-39.
  • Özata, Z. (2019). Dijital Çağ ve Tüketici Davranışına Etkileri. Aksöz, E. O. (Editör). Tüketici Davranışları içinde (176-203). T.C. Anadolu Üniversitesi Yayını No: 3902, Açıköğretim Fakültesi Yayını No: 2701. E-ISBN 978-975-06-3571-7. Eskişehir, Temmuz 2019.
  • Pallant, J. (2013). SPSS Survival Manual: A Step by Step Guide to Data Analysis Using IBM SPSS. (5th Ed). Newyork: McGraw-Hill International.
  • Perçin, N. Ş. ve Mahmutoğulları D. (2018). Y Kuşağının Turizm Endüstrisine Etkisi, Turizmde Güncel Konu ve Eğilimler II, (Ed: Aydın Ş. ve Boz M.), Birinci Baskı, Detay Yayıncılık, Ankara.
  • Resmî Gazete, 2872 Sayılı “Çevre Kanunu”, Yayımlandığı Resmî Gazete Tarihi: 11/ 8/ 1983, Sayı: 18132, Yayımlandığı Düstur: Tertip: 5 Cilt: 22 Sayfa: 499.
  • Sert, A.N. (2019). Çevre Bilinci ve Algılanan Yeşil Otel Uygulamalarının Yeşil Otellerde Kalma Niyeti ve Daha Fazla Ödeme Niyeti Üzerindeki Etkisi, Hitit Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 12(1), 205- 222.
  • Scott, D., Hall, C. M. ve Gössling, S. (2019). Global Tourism Vulnerability to Climate Change, Annals of Tourism Research, 77, 49-61.
  • Tabachnick, B.G. ve Fidell, L.S. (2007). Using Multivariate Statistics. Allyn & Bacon/Pearson Education, Boston, MA, USA.
  • T.C. Kültür ve Turizm Bakanlığı. https://yigm.ktb.gov.tr/TR-9579/turizm-tesisleri.html Erişim Tarihi: 26.09.2021.
  • TDK, Türk Dil Kurumu Sözlükleri, https://sozluk.gov.tr/ Erişim Tarihi: 07.05.2021.
  • Yıldız, S. B. ve Kılıç, S. N. (2016). Alman Turistlerin Çevre Bilinci ve Çevre Dostu Otel (Yeşil Otel) Algısının Davranışsal Niyetleri Üzerindeki Etkisi. Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, 9(43), 2614-2623.
  • Yılmaz, G. Ö., Özok, O. ve Erdem, B. (2016). Konaklama İşletmelerinde Çevre Dostu Uygulamalar: Bodrum Örneği. Karabük Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 6(1), 180-197.
  • Yılmaz, V., Çelik, H.E. ve Yağızer, C. (2009). Çevresel Duyarlılık ve Çevresel Davranışın Ekolojik Ürün Satın Alma Davranışına Etkilerinin Yapısal Eşitlik Modeliyle Araştırılması, Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 9(2), 1-14.
  • Zhao, J. ve Li, S. M. (2018). The Impact of Tourism Development on the Environment in China. Acta Scientifica Malaysia, 2(1), 1-4.
  • Wang, S.-J. ve Zhou, L.-Y. (2019). Integrated Impacts of Climate Change on Glacier Tourism, Advances in Climate Change Research, 10, 71-79.
  • Wang, T-C., Cheng, J-S., Shih, H-Y., Tsai, C-L., Tang, T-W., Tseng, M-L. ve Yao, Y-S (2019). Environmental Sustainability on Tourist Hotels’ Image Development, Sustainability 2019, 11, 2378: 2-15.

Investigation of the Changes in the Tendency of Willingness to Pay a Price Premium to Environmentally Friendly Accommodation Businesses according to Generations

Year 2023, , 976 - 994, 30.06.2023
https://doi.org/10.15869/itobiad.1244982

Abstract

Today, the tourism industry, which has grown rapidly and has become a global sector, is a very important source of income. However, when it is used unconsciously, it can cause serious damage to the environment, especially to historical and cultural values and natural life. Since there is a serious consumption in accommodation establishments, hotels should be built in an environmentally friendly way starting from the construction stage, the materials used should be ecological, waste and chemical management should be managed very well, and should be arranged and managed in a way that gives the least damage to the environment by giving importance to recycling. Increasing environmental problems and the effects of these problems on human life also raise awareness about the importance of the environment and the need to protect it. As a result of this situation, customers who are conscious about the environment, prefer more environmentally friendly products and services. In this study, it is aimed to examine the environmental image and environmental practices of accommodation establishments and the effects of tourists' environmental awareness on the tendency to pay more, and the changes according to X, Y, Z generations. For this purpose, data were collected in July and August 2021 from domestic and foreign tourists staying in hotels operating in Muğla and having an environmentally friendly facility (green star) certificate. As a result of the one-way analysis of variance (ANOVA) test, which was conducted to determine whether environmental awareness, environmental image and environmental practices of the hotel, and the tendency to overpay show a significant difference between generations, it was determined that there was no significant intergenerational difference. According to the results of the multiple linear regression analysis, X and Y generations have a significant contribution to explain the effect of tourists' environmental awareness, hotel's environmental image and environmental practices on the tendency of tourists to overpay; but it has been revealed that the Z generation does not have a significant contribution.

References

  • Atay, L. ve Dilek, S. E. (2013). Konaklama İşletmelerinde Yeşil Pazarlama Uygulamaları: Ibis Otel Örneği, Süleyman Demirel Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 18(1), 203-219.
  • Ayazlar, R. A. ve Gün, G. (2020). Yeşil İmaj ve Ağızdan Ağıza İletişimin Yeşil Otellere Fazla Ücret Ödeme Niyeti Üzerindeki Etkisi, Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 24(1), 249-261.
  • Başgöze, P. ve Bayar, N. A. (2015). Eko Otellerden Hizmet Satın Alımında Kuşaklar Arası Farklılaşmalar Üzerine Bir Çalışma, Sosyoekonomi, 23(24), 118-130.
  • Cengiz, İ. (2020). “Temel Çevre Sorunları ve Nedenleri”, Çevre Politikaları, (Ed: F. Ekmekyapar Tori), Atatürk Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi, ISBN: 978-605-7894-72-4. Erzurum: Atatürk Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Yayını.
  • Ceylan, T. (2001). Turizm ve Sürdürülebilir Gelişme. Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi, 12(2), 169-177.
  • Ceylan, Y. (2017). Yeşil Yıldızlı Konaklama İşletmelerinde Kalan Turistlerin Algılarına Yönelik Bir Araştırma: Muğla İli Örneği. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Batman: T.C. Batman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Turizm İşletmeciliği Anabilim Dalı.
  • Chan, E. S. W., Okumus, F. ve Chan, W. (2017). The Applications of Environmental Technologies in Hotels, Journal of Hospıtality Marketing & Management, 26(1), 23-47.
  • Chen, P. J. ve Choi, Y. (2008). Generational Differences in Work Values: A Study of Hospitality Management. International Journal of Contemporary Hospitality Management, 20(6), 595-615.
  • Ebenehi, I. Y., Mohamed, S., Sarpin, N., Adaji, A. A., Omar, R. ve Wee, S. T. (2019). Assessing the Effectiveness of Fire Safety Management from the FSM Stakeholders’ Perspective: A Pilot Study. Journal of Technology Management and Business, 6(1), 39-47.
  • Gan, J. E. ve Nuli, S. (2018). Millennials’ Environmental Awareness, Price Sensitivity and Willingness to Pay for Green Hotels, Journal of Tourism, Hospitality and Culinary Arts, 10(2), 47-62.
  • González-Rodríguez, M. R., Díaz-Fernández, M. C. ve Font, X. (2020). Factors Influencing Willingness of Customers of Environmentally Friendly Hotels to Pay a Price Premium, International Journal of Contemporary Hospitality Management, 32(1), 60-80.
  • Gökdeniz, A. (2017). Konaklama Sektöründe Yeşil Yönetim Kavramı, Eko Etiket ve Yeşil Yönetim Sertifikaları ve Otellerde Yeşil Yönetim Uygulama Örnekleri, Uluslararası Sosyal ve Ekonomik Bilimler Dergisi, 7(1), 70-77.
  • Güneş, G. (2011). Konaklama Sektöründe Çevre Dostu Yönetimin Önemi. KMÜ Sosyal ve Ekonomik Araştırmalar Dergisi 13 (20): 45-51.
  • Güngör, M.Y. (2018). Kuşakların Sosyal Medya Kullanımının Yiyecek İçecek İşletmesi Tercihleri Üzerine Etkisi. (Yayımlanmamış Doktora Tezi). Aydın: T.C. Aydın Adnan Menderes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Turizm İşletmeciliği Anabilim Dalı.
  • Gürbüz, S. ve Şahin, F. (2017). Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri- Felsefe-Yöntem-Analiz, Dördüncü Baskı, Seçkin Yayıncılık, Ankara.
  • Gürkan, G. Ç., Polat, D. D. ve Demiralay, T. (2015). Turistlerde Çevre Bilincinin Çevreye Duyarlı Müşteri Davranışı ve Çevreye Duyarlı Konaklama İşletmelerinde Kalma Tercihleri Üzerindeki Etkisi. Ekonomi ve Yönetim Araştırmaları Dergisi, 4 (1), 114-133.
  • Hair, J. F., Anderson, R. E., Tatham, R. L. ve Black, W. C. (1998). Multivariate Data Analysis. Upper Saddle Ri&r, NJ, Prentice-Hall.
  • Hair, J. F., Black, W. C., Babin, B. ve Anderson, R. E. (2010). Multivariate Data Analysis. (7th ed.). Upper Saddle Ri&r, NJ, USA, Prentice- Hall.
  • Hair, J., Black, W., Babin, B. ve Anderson, R. (2014). Multivariate Data Analysis. (7th ed.). Upper Saddle. Ri&r, NJ, Prentice-Hall, Inc.
  • Han, H. (2021). Consumer Behavior and Environmental Sustainability in Tourism and Hospitality: A Review of Theories, Concepts, and Latest Research. Journal of Sustainable Tourism, 29(7), 1021-1042.
  • Jorgensen, B. (2003). Baby Boomers, Generation X and Generation Y? Policy Implications for Defence Forces in the Modern Era. Foresight 5(4), 41-49.
  • Kozak, N., Akoğlan Kozak, M. ve Kozak, M. (2017). Genel Turizm İlkeler-Kavramlar, On Dokuzuncu Baskı, Detay Yayıncılık, Ankara.
  • Lohana, S., Rashid, U. K. B., Nasuredin, J. ve Kumar, V. (2019). Determinants of Financial Sustainability and Access to Finance among SMEs in Malaysia: A Pilot Study. Management and Business Research Quarterly, (10) 1-8.
  • Martínez García de Leaniz, P., Herrero Crespo, Á. ve Gómez López, R. (2018). Customer Responses to Environmentally Certified Hotels: The Moderating Effect of Environmental Consciousness on the Formation of Behavioral Intentions, Journal of Sustainable Tourism, 26(7), 1160-1177.
  • McCrindle, M. (2014). The ABC of XYZ: Understanding the Global Generations. Australia: McCrindle Research Pty Ltd.
  • Mesci, Z. (2014). Otellerin Çevreci Uygulamalarının Değerlendirilmesi: Yeşil Yıldızlı Bir Otel İşletmesinde Örnek Olay Çalışması, Seyahat ve Otel İşletmeciliği Dergisi, 11(1), 90-102.
  • Morelli, J. (2011). Environmental Sustainability: A Definition for Environmental Professionals. Journal of Environmental Sustainability, 1(1), Article 2, 1-9.
  • Niezgoda, A. (2011). The Role of Environmental Knowledge, Attitudes and Initiaives in the Development of a Tourism Product, Tourism, 21(1–2), 33-39.
  • Özata, Z. (2019). Dijital Çağ ve Tüketici Davranışına Etkileri. Aksöz, E. O. (Editör). Tüketici Davranışları içinde (176-203). T.C. Anadolu Üniversitesi Yayını No: 3902, Açıköğretim Fakültesi Yayını No: 2701. E-ISBN 978-975-06-3571-7. Eskişehir, Temmuz 2019.
  • Pallant, J. (2013). SPSS Survival Manual: A Step by Step Guide to Data Analysis Using IBM SPSS. (5th Ed). Newyork: McGraw-Hill International.
  • Perçin, N. Ş. ve Mahmutoğulları D. (2018). Y Kuşağının Turizm Endüstrisine Etkisi, Turizmde Güncel Konu ve Eğilimler II, (Ed: Aydın Ş. ve Boz M.), Birinci Baskı, Detay Yayıncılık, Ankara.
  • Resmî Gazete, 2872 Sayılı “Çevre Kanunu”, Yayımlandığı Resmî Gazete Tarihi: 11/ 8/ 1983, Sayı: 18132, Yayımlandığı Düstur: Tertip: 5 Cilt: 22 Sayfa: 499.
  • Sert, A.N. (2019). Çevre Bilinci ve Algılanan Yeşil Otel Uygulamalarının Yeşil Otellerde Kalma Niyeti ve Daha Fazla Ödeme Niyeti Üzerindeki Etkisi, Hitit Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 12(1), 205- 222.
  • Scott, D., Hall, C. M. ve Gössling, S. (2019). Global Tourism Vulnerability to Climate Change, Annals of Tourism Research, 77, 49-61.
  • Tabachnick, B.G. ve Fidell, L.S. (2007). Using Multivariate Statistics. Allyn & Bacon/Pearson Education, Boston, MA, USA.
  • T.C. Kültür ve Turizm Bakanlığı. https://yigm.ktb.gov.tr/TR-9579/turizm-tesisleri.html Erişim Tarihi: 26.09.2021.
  • TDK, Türk Dil Kurumu Sözlükleri, https://sozluk.gov.tr/ Erişim Tarihi: 07.05.2021.
  • Yıldız, S. B. ve Kılıç, S. N. (2016). Alman Turistlerin Çevre Bilinci ve Çevre Dostu Otel (Yeşil Otel) Algısının Davranışsal Niyetleri Üzerindeki Etkisi. Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, 9(43), 2614-2623.
  • Yılmaz, G. Ö., Özok, O. ve Erdem, B. (2016). Konaklama İşletmelerinde Çevre Dostu Uygulamalar: Bodrum Örneği. Karabük Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 6(1), 180-197.
  • Yılmaz, V., Çelik, H.E. ve Yağızer, C. (2009). Çevresel Duyarlılık ve Çevresel Davranışın Ekolojik Ürün Satın Alma Davranışına Etkilerinin Yapısal Eşitlik Modeliyle Araştırılması, Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 9(2), 1-14.
  • Zhao, J. ve Li, S. M. (2018). The Impact of Tourism Development on the Environment in China. Acta Scientifica Malaysia, 2(1), 1-4.
  • Wang, S.-J. ve Zhou, L.-Y. (2019). Integrated Impacts of Climate Change on Glacier Tourism, Advances in Climate Change Research, 10, 71-79.
  • Wang, T-C., Cheng, J-S., Shih, H-Y., Tsai, C-L., Tang, T-W., Tseng, M-L. ve Yao, Y-S (2019). Environmental Sustainability on Tourist Hotels’ Image Development, Sustainability 2019, 11, 2378: 2-15.

Çevre Dostu Konaklama İşletmelerine Fazla Ücret Ödeme Eğiliminin Kuşaklara Göre Değişikliğinin İncelenmesi

Year 2023, , 976 - 994, 30.06.2023
https://doi.org/10.15869/itobiad.1244982

Abstract

Günümüzde hızla büyüyen ve küresel bir sektör haline gelen turizm endüstrisi, oldukça önemli bir gelir kaynağıdır. Fakat bilinçsiz bir şekilde kullanıldığı zaman tarihi ve kültürel değerler ve doğal hayat başta olmak üzere çevreye oldukça ciddi zararlar verebilmektedir. Özellikle konaklama işletmelerinde ciddi bir tüketim söz konusu olduğundan otellerin daha inşaat aşamasından başlanarak her alanının çevreye duyarlı olacak şekilde inşa edilmesi, kullanılan malzemelerin ekolojik olması, atık ve kimyasal yönetiminin oldukça iyi yönetilmesi ve geri dönüşüme önem verilerek çevreye en az zarar verecek şekilde düzenlenmesi ve yönetilmesi gerekmektedir. Her geçen gün artan çevre sorunları ve bu sorunların insan hayatına etkileri, çevrenin önemi ve korunması gerektiği konusunda farkındalığı da artırmaktadır. Bu durumun sonucunda çevre konusunda bilinçli olan müşteriler, tercihlerini daha çevreye duyarlı ürün ve hizmetlerden yana kullanmaktadırlar. Bu çalışma ile konaklama işletmelerinin çevre imajı ve çevre uygulamaları ile turistlerin çevre bilincinin fazla ücret ödeme eğilimine etkisinin X, Y, Z kuşaklarına göre değişikliklerin incelenmesi amaçlanmıştır. Bu amaç doğrultusunda Muğla’da faaliyet gösteren ve çevreye duyarlı tesis (yeşil yıldız) belgesine sahip konaklama işletmelerinde konaklayan yerli ve yabancı turistlerden 2021 yılının Temmuz ve Ağustos aylarında veri toplanmıştır. Çevre bilinci, otelin çevre imajı ve çevre uygulamaları ve fazla ücret ödeme eğiliminin kuşaklar arasında anlamlı bir farklılık gösterip göstermediğinin belirlenmesi için yapılan tek yönlü varyans analizi (ANOVA) testi sonucunda kuşaklararası anlamlı bir farklılığın olmadığı tespit edilmiştir. Çoklu doğrusal regresyon analizi sonucuna göre turistlerin çevre bilincinin, otelin çevre imajı ve çevre uygulamalarının turistlerin fazla ücret ödeme eğilimi üzerindeki etkisini açıklamada, X ve Y kuşağının anlamlı katkısının olduğu; fakat Z kuşağının anlamlı katkısının olmadığı ortaya çıkmıştır.

References

  • Atay, L. ve Dilek, S. E. (2013). Konaklama İşletmelerinde Yeşil Pazarlama Uygulamaları: Ibis Otel Örneği, Süleyman Demirel Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 18(1), 203-219.
  • Ayazlar, R. A. ve Gün, G. (2020). Yeşil İmaj ve Ağızdan Ağıza İletişimin Yeşil Otellere Fazla Ücret Ödeme Niyeti Üzerindeki Etkisi, Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 24(1), 249-261.
  • Başgöze, P. ve Bayar, N. A. (2015). Eko Otellerden Hizmet Satın Alımında Kuşaklar Arası Farklılaşmalar Üzerine Bir Çalışma, Sosyoekonomi, 23(24), 118-130.
  • Cengiz, İ. (2020). “Temel Çevre Sorunları ve Nedenleri”, Çevre Politikaları, (Ed: F. Ekmekyapar Tori), Atatürk Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi, ISBN: 978-605-7894-72-4. Erzurum: Atatürk Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Yayını.
  • Ceylan, T. (2001). Turizm ve Sürdürülebilir Gelişme. Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi, 12(2), 169-177.
  • Ceylan, Y. (2017). Yeşil Yıldızlı Konaklama İşletmelerinde Kalan Turistlerin Algılarına Yönelik Bir Araştırma: Muğla İli Örneği. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Batman: T.C. Batman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Turizm İşletmeciliği Anabilim Dalı.
  • Chan, E. S. W., Okumus, F. ve Chan, W. (2017). The Applications of Environmental Technologies in Hotels, Journal of Hospıtality Marketing & Management, 26(1), 23-47.
  • Chen, P. J. ve Choi, Y. (2008). Generational Differences in Work Values: A Study of Hospitality Management. International Journal of Contemporary Hospitality Management, 20(6), 595-615.
  • Ebenehi, I. Y., Mohamed, S., Sarpin, N., Adaji, A. A., Omar, R. ve Wee, S. T. (2019). Assessing the Effectiveness of Fire Safety Management from the FSM Stakeholders’ Perspective: A Pilot Study. Journal of Technology Management and Business, 6(1), 39-47.
  • Gan, J. E. ve Nuli, S. (2018). Millennials’ Environmental Awareness, Price Sensitivity and Willingness to Pay for Green Hotels, Journal of Tourism, Hospitality and Culinary Arts, 10(2), 47-62.
  • González-Rodríguez, M. R., Díaz-Fernández, M. C. ve Font, X. (2020). Factors Influencing Willingness of Customers of Environmentally Friendly Hotels to Pay a Price Premium, International Journal of Contemporary Hospitality Management, 32(1), 60-80.
  • Gökdeniz, A. (2017). Konaklama Sektöründe Yeşil Yönetim Kavramı, Eko Etiket ve Yeşil Yönetim Sertifikaları ve Otellerde Yeşil Yönetim Uygulama Örnekleri, Uluslararası Sosyal ve Ekonomik Bilimler Dergisi, 7(1), 70-77.
  • Güneş, G. (2011). Konaklama Sektöründe Çevre Dostu Yönetimin Önemi. KMÜ Sosyal ve Ekonomik Araştırmalar Dergisi 13 (20): 45-51.
  • Güngör, M.Y. (2018). Kuşakların Sosyal Medya Kullanımının Yiyecek İçecek İşletmesi Tercihleri Üzerine Etkisi. (Yayımlanmamış Doktora Tezi). Aydın: T.C. Aydın Adnan Menderes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Turizm İşletmeciliği Anabilim Dalı.
  • Gürbüz, S. ve Şahin, F. (2017). Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri- Felsefe-Yöntem-Analiz, Dördüncü Baskı, Seçkin Yayıncılık, Ankara.
  • Gürkan, G. Ç., Polat, D. D. ve Demiralay, T. (2015). Turistlerde Çevre Bilincinin Çevreye Duyarlı Müşteri Davranışı ve Çevreye Duyarlı Konaklama İşletmelerinde Kalma Tercihleri Üzerindeki Etkisi. Ekonomi ve Yönetim Araştırmaları Dergisi, 4 (1), 114-133.
  • Hair, J. F., Anderson, R. E., Tatham, R. L. ve Black, W. C. (1998). Multivariate Data Analysis. Upper Saddle Ri&r, NJ, Prentice-Hall.
  • Hair, J. F., Black, W. C., Babin, B. ve Anderson, R. E. (2010). Multivariate Data Analysis. (7th ed.). Upper Saddle Ri&r, NJ, USA, Prentice- Hall.
  • Hair, J., Black, W., Babin, B. ve Anderson, R. (2014). Multivariate Data Analysis. (7th ed.). Upper Saddle. Ri&r, NJ, Prentice-Hall, Inc.
  • Han, H. (2021). Consumer Behavior and Environmental Sustainability in Tourism and Hospitality: A Review of Theories, Concepts, and Latest Research. Journal of Sustainable Tourism, 29(7), 1021-1042.
  • Jorgensen, B. (2003). Baby Boomers, Generation X and Generation Y? Policy Implications for Defence Forces in the Modern Era. Foresight 5(4), 41-49.
  • Kozak, N., Akoğlan Kozak, M. ve Kozak, M. (2017). Genel Turizm İlkeler-Kavramlar, On Dokuzuncu Baskı, Detay Yayıncılık, Ankara.
  • Lohana, S., Rashid, U. K. B., Nasuredin, J. ve Kumar, V. (2019). Determinants of Financial Sustainability and Access to Finance among SMEs in Malaysia: A Pilot Study. Management and Business Research Quarterly, (10) 1-8.
  • Martínez García de Leaniz, P., Herrero Crespo, Á. ve Gómez López, R. (2018). Customer Responses to Environmentally Certified Hotels: The Moderating Effect of Environmental Consciousness on the Formation of Behavioral Intentions, Journal of Sustainable Tourism, 26(7), 1160-1177.
  • McCrindle, M. (2014). The ABC of XYZ: Understanding the Global Generations. Australia: McCrindle Research Pty Ltd.
  • Mesci, Z. (2014). Otellerin Çevreci Uygulamalarının Değerlendirilmesi: Yeşil Yıldızlı Bir Otel İşletmesinde Örnek Olay Çalışması, Seyahat ve Otel İşletmeciliği Dergisi, 11(1), 90-102.
  • Morelli, J. (2011). Environmental Sustainability: A Definition for Environmental Professionals. Journal of Environmental Sustainability, 1(1), Article 2, 1-9.
  • Niezgoda, A. (2011). The Role of Environmental Knowledge, Attitudes and Initiaives in the Development of a Tourism Product, Tourism, 21(1–2), 33-39.
  • Özata, Z. (2019). Dijital Çağ ve Tüketici Davranışına Etkileri. Aksöz, E. O. (Editör). Tüketici Davranışları içinde (176-203). T.C. Anadolu Üniversitesi Yayını No: 3902, Açıköğretim Fakültesi Yayını No: 2701. E-ISBN 978-975-06-3571-7. Eskişehir, Temmuz 2019.
  • Pallant, J. (2013). SPSS Survival Manual: A Step by Step Guide to Data Analysis Using IBM SPSS. (5th Ed). Newyork: McGraw-Hill International.
  • Perçin, N. Ş. ve Mahmutoğulları D. (2018). Y Kuşağının Turizm Endüstrisine Etkisi, Turizmde Güncel Konu ve Eğilimler II, (Ed: Aydın Ş. ve Boz M.), Birinci Baskı, Detay Yayıncılık, Ankara.
  • Resmî Gazete, 2872 Sayılı “Çevre Kanunu”, Yayımlandığı Resmî Gazete Tarihi: 11/ 8/ 1983, Sayı: 18132, Yayımlandığı Düstur: Tertip: 5 Cilt: 22 Sayfa: 499.
  • Sert, A.N. (2019). Çevre Bilinci ve Algılanan Yeşil Otel Uygulamalarının Yeşil Otellerde Kalma Niyeti ve Daha Fazla Ödeme Niyeti Üzerindeki Etkisi, Hitit Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 12(1), 205- 222.
  • Scott, D., Hall, C. M. ve Gössling, S. (2019). Global Tourism Vulnerability to Climate Change, Annals of Tourism Research, 77, 49-61.
  • Tabachnick, B.G. ve Fidell, L.S. (2007). Using Multivariate Statistics. Allyn & Bacon/Pearson Education, Boston, MA, USA.
  • T.C. Kültür ve Turizm Bakanlığı. https://yigm.ktb.gov.tr/TR-9579/turizm-tesisleri.html Erişim Tarihi: 26.09.2021.
  • TDK, Türk Dil Kurumu Sözlükleri, https://sozluk.gov.tr/ Erişim Tarihi: 07.05.2021.
  • Yıldız, S. B. ve Kılıç, S. N. (2016). Alman Turistlerin Çevre Bilinci ve Çevre Dostu Otel (Yeşil Otel) Algısının Davranışsal Niyetleri Üzerindeki Etkisi. Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, 9(43), 2614-2623.
  • Yılmaz, G. Ö., Özok, O. ve Erdem, B. (2016). Konaklama İşletmelerinde Çevre Dostu Uygulamalar: Bodrum Örneği. Karabük Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 6(1), 180-197.
  • Yılmaz, V., Çelik, H.E. ve Yağızer, C. (2009). Çevresel Duyarlılık ve Çevresel Davranışın Ekolojik Ürün Satın Alma Davranışına Etkilerinin Yapısal Eşitlik Modeliyle Araştırılması, Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 9(2), 1-14.
  • Zhao, J. ve Li, S. M. (2018). The Impact of Tourism Development on the Environment in China. Acta Scientifica Malaysia, 2(1), 1-4.
  • Wang, S.-J. ve Zhou, L.-Y. (2019). Integrated Impacts of Climate Change on Glacier Tourism, Advances in Climate Change Research, 10, 71-79.
  • Wang, T-C., Cheng, J-S., Shih, H-Y., Tsai, C-L., Tang, T-W., Tseng, M-L. ve Yao, Y-S (2019). Environmental Sustainability on Tourist Hotels’ Image Development, Sustainability 2019, 11, 2378: 2-15.
There are 43 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Melahat Avşar 0000-0002-5700-2061

Gülnur Karakaş Tandoğan 0000-0002-1283-3910

Early Pub Date June 24, 2023
Publication Date June 30, 2023
Published in Issue Year 2023

Cite

APA Avşar, M., & Karakaş Tandoğan, G. (2023). Çevre Dostu Konaklama İşletmelerine Fazla Ücret Ödeme Eğiliminin Kuşaklara Göre Değişikliğinin İncelenmesi. İnsan Ve Toplum Bilimleri Araştırmaları Dergisi, 12(2), 976-994. https://doi.org/10.15869/itobiad.1244982
İnsan ve Toplum Bilimleri Araştırmaları Dergisi  Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY NC) ile lisanslanmıştır.