Instagram has become one of the most popular social media platforms today, affecting billions of users. The platform stands out with its focus on visual and video content sharing and allows users to interact with brands, influencers, and other content producers. In this context, it is known that Instagram posts have a significant impact on users. By considering different factors and following interaction criteria, brands and content producers can communicate more effectively with their target audiences and maximize the impact of their posts. When measuring the impact of posts on users, factors such as the type of post, content quality, time of posting, use of captions and hashtags, account interaction, and target audience should be taken into consideration. The problem of the research is to reveal the level of impact of posts shared on individuals using Instagram. This study aims to reveal the level of impact of posts shared by former Minister of National Education Ziya Selçuk via his official Instagram account on individuals using Instagram. Ziya Selçuk's Instagram posts were recorded and analyzed in order to examine how they impacted education policies. The data consists of 697 posts shared from Selçuk’s personal Instagram account between July 28, 2018 and November 16, 2020, based on Selçuk’s date of inauguration. The posts in question were divided into certain categories according to the content of the posts, considering a 3-month period, and were examined using the macro content analysis technique. According to the results, Selçuk’s social media interactions, sharing frequency, content diversity, and target audience behaviors stand out as determining factors on interaction rates. Interaction fluctuations indicate the variability of Selçuk’s posts over time, and have a direct impact on maintaining or losing the interest of followers. Sharing frequency shows that more frequent posts provide greater interaction with followers, while maintaining a certain frequency attracts the attention of viewers. Content diversity reveals that different types of content, such as videos, infographics, and surveys, have the potential to reach wider audiences.
Instagram, günümüzde en popüler sosyal medya platformlarından biri haline gelmiştir ve milyarlarca kullanıcıyı etkilemektedir. Platform, görsel ve video içerik paylaşımına odaklanmasıyla öne çıkmakta ve kullanıcıların markalarla, influencer'larla ve diğer içerik üreticileriyle etkileşime girmesine olanak sağlamaktadır. Bu bağlamda, Instagram gönderilerinin kullanıcılar üzerinde önemli bir etkiye sahip olduğu bilinmektedir. Farklı faktörleri göz önünde bulundurarak ve etkileşim ölçütlerini takip ederek, markalar ve içerik üreticileri, hedef kitleleriyle daha etkili bir şekilde iletişim kurabilir ve gönderilerinin etkisini en üst düzeye çıkarabilirler. Gönderilerin kullanıcılar üzerindeki etkisini ölçerken gönderinin türü, içerik kalitesi, paylaşım zamanı, altyazı ve hashtag kullanımı, hesap etkileşimi ve hedef kitle faktörlerinin göz önünde bulundurulması gerekmektedir. Araştırmanın problemi Instagram kullanan bireyler üzerinde paylaşılan gönderilerin etki düzeyini ortaya koymaktır. Bu çalışma, Milli Eğitim eski bakanı Ziya Selçuk'un resmi Instagram hesabı üzerinden paylaştığı gönderilerin, Instagram kullanan bireyler üzerindeki etki düzeyini ortaya koymayı amaçlamaktadır. Ziya Selçuk'un Instagram gönderileri, eğitim politikaları üzerinde nasıl bir etki yarattığını incelemek amacıyla kaydedilmiş ve analiz edilmiştir. Veriler Selçuk’un göreve başlama tarihi esas alınarak 28.07.2018 ve 16.11.2020 tarihleri arasında kişisel Instagram hesabından paylaşılan 697 iletiden oluşmuştur. Çalışmaya konu olan paylaşımlar, 3 aylık bir zaman dilimi dikkate alınarak, iletilerin içeriğine göre belirli kategorilere ayrılıp makro içerik analizi tekniği ile incelenmiştir. Sonuçlara göre, Selçuk’un sosyal medya etkileşimlerindeki dalgalanmalar, paylaşım sıklığı, içerik çeşitliliği ve hedef kitlenin davranışları etkileşim oranları üzerinde belirleyici faktörler olarak öne çıkmaktadır. Etkileşim dalgalanmaları, Selçuk'un paylaşımlarının zaman içindeki değişkenliğini ifade ederken, takipçilerin ilgisini sürdürmek veya kaybetmek üzerinde doğrudan bir etkiye sahiptir. Paylaşım sıklığı, daha sık paylaşımların takipçilerle daha fazla etkileşim kurulmasını sağladığını, belirli bir sıklıkta devam ettirmenin ise izleyicilerin dikkatini çektiğini göstermektedir. İçerik çeşitliliği, videolar, infografikler ve anketler gibi farklı türlerdeki içeriklerin daha geniş kitlelere ulaşma potansiyeli taşıdığını ortaya koymaktadır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Communication Studies, Social Media Studies |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | October 28, 2024 |
Submission Date | May 26, 2024 |
Acceptance Date | October 7, 2024 |
Published in Issue | Year 2024 |