Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Interactions on New Media Platforms: Past Period Minister of National Education Instagram Account

Yıl 2024, , 78 - 97, 28.10.2024
https://doi.org/10.15869/itobiad.1490285

Öz

Instagram has become one of the most popular social media platforms today, affecting billions of users. The platform stands out with its focus on visual and video content sharing and allows users to interact with brands, influencers, and other content producers. In this context, it is known that Instagram posts have a significant impact on users. By considering different factors and following interaction criteria, brands and content producers can communicate more effectively with their target audiences and maximize the impact of their posts. When measuring the impact of posts on users, factors such as the type of post, content quality, time of posting, use of captions and hashtags, account interaction, and target audience should be taken into consideration. The problem of the research is to reveal the level of impact of posts shared on individuals using Instagram. This study aims to reveal the level of impact of posts shared by former Minister of National Education Ziya Selçuk via his official Instagram account on individuals using Instagram. Ziya Selçuk's Instagram posts were recorded and analyzed in order to examine how they impacted education policies. The data consists of 697 posts shared from Selçuk’s personal Instagram account between July 28, 2018 and November 16, 2020, based on Selçuk’s date of inauguration. The posts in question were divided into certain categories according to the content of the posts, considering a 3-month period, and were examined using the macro content analysis technique. According to the results, Selçuk’s social media interactions, sharing frequency, content diversity, and target audience behaviors stand out as determining factors on interaction rates. Interaction fluctuations indicate the variability of Selçuk’s posts over time, and have a direct impact on maintaining or losing the interest of followers. Sharing frequency shows that more frequent posts provide greater interaction with followers, while maintaining a certain frequency attracts the attention of viewers. Content diversity reveals that different types of content, such as videos, infographics, and surveys, have the potential to reach wider audiences.

Kaynakça

  • Aktaş, C. (2007). İnternet’in gazeteciliğe getirdiği yenilikler. Selçuk Üniversitesi İletişim Dergisi, 5(1), 30-41. https://doi.org/10.18094/si.15544.
  • Alkan, Ç. M. (2021). Telefon bağımlılığı belirtileri ve önleme yolları, Mentalup. Erişim adresi: https://www.mentalup.net/blog/telefon-bagimliligi#:~:text=Temel%20olarak %20teknoloji%20ba%C4%9F%C4%B1ml%C4%B1l%C4%B1%C4%9F%C4%B1%20%C3%A7at%C4%B1s%C4%B1,kontro l%20bozuklu%C4%9Fu%20olarak%20kabul%20edilir.
  • App Annie (2021). Mobil telefon standardı. Erişim adresi: https://tpa.appannie.com/en/about.html
  • Aziz, A. (2014). Siyasal iletişim. Ankara: Nobel Yayıncılık.
  • Boyd, D.M. and Ellison, N.B. (2008) Social-Networking Sites Definition, History, and Scholarship. Journal of Computer-Mediated Communications, 13, 210-230.
  • Çağlar, E., ve Taşcıoğlu, R. (2023). Siyasal iletişimin yeni mecrası, sosyal medya: Teorik bir yaklaşım, dijital çağda medya. Konya: Eğitim Yayınevi.
  • Çelik, T. (2020). Müzelerin tanıtım aracı olarak sosyal medya kullanımı üzerine bir inceleme: Troya müzesi örneği. Kocaeli Üniversitesi İletişim Fakültesi Araştırma Dergisi, (15), 97-115.
  • Çildan, C., Ertemiz, M., Tumuçin, H. K., Küçük, E., ve Albayrak, D. (2012). Sosyal medyanın politik katılım ve hareketlerdeki rolü. Akademik Bilişim, 3(1), 1-9. https://ab.org.tr/ab12/bildiri/205.pdf.
  • Doğan, A. (2018). Bir siyasal iletişim aracı olarak sosyal medya: TBMM üyelerinin Twitter kullanım pratikleri üzerine bir inceleme. Bitlis Eren Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, (38), 38-55.
  • Genel, M. G. (2019). Son dönem Türk liderleri örneğinde siyasal iletişim ve liderlik kodları. Konya: Eğitim Yayınevi,
  • Gürel, D. (2011). Instagram nedir? Nasıl kullanılır? Erişim adresi: http://www.denizergurel.net /Instagramnedir-nasil-kullanilir/
  • Ham, P. V. (2010). Social power in international politics. New York: Taylor & Francis e-Library.
  • Hsieh, T. ( 2010). Mutluluk dağıtmak. (Çev. İclal Özçelik) İstanbul: Boyner Yayınları.
  • Instagram (2024). Ziya Selçuk. Erişim adresi: https://www.Instagram .com/ziyaselcukprofdr/feed/
  • Karaca, P. (2020). Sosyal medya ve demokrasi ilişkisi: 24 Haziran 2018 cumhurbaşkanlığı seçim kampanyasında sosyal medya kullanımı. Halkla İlişkiler ve Reklam Çalışmaları E-Dergisi, 3(1), 108-141.
  • Maynard, D., Roberts, I., Greenwood, M. A., Rout, D., & Bontcheva, K. (2017). A framework for real-time semantic social media analysis. Web Semantics: Science, Services and Agents on the World Wide Web, (44), 75–88.
  • Metin, O (2016). Sosyal medya’nın siyasal toplumsallaşmaya etkileri: Bir alan araştırması. Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 18(2), 221-267.
  • Özevin, O. (2021). Firmaların sosyal medya kullanımlarının ağ, sektör ve finansal performans açısından araştırılması: BIST uygulaması. Finans Ekonomi ve Sosyal Araştırmalar Dergisi, 6(3), 408-420.
  • Öztürk, B., ve Türk, M. S. (2019). İletişim ve sosyo-ekonomik denge. Milli Kültür Araştırmaları Dergisi, 3(2), 1-16.
  • Roberts , R. R., & Kraynak, J. (2008). Walk like a giant, sell like a madman: America's #1 salesman shows you how to sell anything. New Jersey: John Wiley & Sons.
  • Tavşancıl, E. ve Aslan, E. A. (2001). Sözel, yazılı ve diğer materyaller için içerik analizi ve uygulama örnekleri. İstanbul: Epilon.
  • T.C. Milli Eğitim Bakanlığı (2024). Önceki Bakanlar. Erişim adresi: https://www.meb.gov.tr/meb/
  • Uztuğ, F. (2007). Siyasal iletişim yönetimi siyasette marka yaratmak. İstanbul: MediaCat Yayınları.
  • Yazıcı, T. ve Karlı İ. (2016). Bilgi toplumunda teknoloji, medya ve siyaset. Kocaeli: Volga Yayıncılık No: 39. İletişim Dizisi; 11. Plato Meslek Yüksek Okulu Yayınları; 3.
  • Yavaşgel, E. (2004). Siyasal iletişim. Ankara: Babil Yayınları.
  • We Are Social (2023) raporu. Erişim adresi: https://www.dijidijital.com/we-are-social-turkiye-dijital- raporu-2023/

Yeni Medya Platformlarındaki Etkileşimler: Geçmiş Dönem Milli Eğitim Bakanı Instagram Hesabı

Yıl 2024, , 78 - 97, 28.10.2024
https://doi.org/10.15869/itobiad.1490285

Öz

Instagram, günümüzde en popüler sosyal medya platformlarından biri haline gelmiştir ve milyarlarca kullanıcıyı etkilemektedir. Platform, görsel ve video içerik paylaşımına odaklanmasıyla öne çıkmakta ve kullanıcıların markalarla, influencer'larla ve diğer içerik üreticileriyle etkileşime girmesine olanak sağlamaktadır. Bu bağlamda, Instagram gönderilerinin kullanıcılar üzerinde önemli bir etkiye sahip olduğu bilinmektedir. Farklı faktörleri göz önünde bulundurarak ve etkileşim ölçütlerini takip ederek, markalar ve içerik üreticileri, hedef kitleleriyle daha etkili bir şekilde iletişim kurabilir ve gönderilerinin etkisini en üst düzeye çıkarabilirler. Gönderilerin kullanıcılar üzerindeki etkisini ölçerken gönderinin türü, içerik kalitesi, paylaşım zamanı, altyazı ve hashtag kullanımı, hesap etkileşimi ve hedef kitle faktörlerinin göz önünde bulundurulması gerekmektedir. Araştırmanın problemi Instagram kullanan bireyler üzerinde paylaşılan gönderilerin etki düzeyini ortaya koymaktır. Bu çalışma, Milli Eğitim eski bakanı Ziya Selçuk'un resmi Instagram hesabı üzerinden paylaştığı gönderilerin, Instagram kullanan bireyler üzerindeki etki düzeyini ortaya koymayı amaçlamaktadır. Ziya Selçuk'un Instagram gönderileri, eğitim politikaları üzerinde nasıl bir etki yarattığını incelemek amacıyla kaydedilmiş ve analiz edilmiştir. Veriler Selçuk’un göreve başlama tarihi esas alınarak 28.07.2018 ve 16.11.2020 tarihleri arasında kişisel Instagram hesabından paylaşılan 697 iletiden oluşmuştur. Çalışmaya konu olan paylaşımlar, 3 aylık bir zaman dilimi dikkate alınarak, iletilerin içeriğine göre belirli kategorilere ayrılıp makro içerik analizi tekniği ile incelenmiştir. Sonuçlara göre, Selçuk’un sosyal medya etkileşimlerindeki dalgalanmalar, paylaşım sıklığı, içerik çeşitliliği ve hedef kitlenin davranışları etkileşim oranları üzerinde belirleyici faktörler olarak öne çıkmaktadır. Etkileşim dalgalanmaları, Selçuk'un paylaşımlarının zaman içindeki değişkenliğini ifade ederken, takipçilerin ilgisini sürdürmek veya kaybetmek üzerinde doğrudan bir etkiye sahiptir. Paylaşım sıklığı, daha sık paylaşımların takipçilerle daha fazla etkileşim kurulmasını sağladığını, belirli bir sıklıkta devam ettirmenin ise izleyicilerin dikkatini çektiğini göstermektedir. İçerik çeşitliliği, videolar, infografikler ve anketler gibi farklı türlerdeki içeriklerin daha geniş kitlelere ulaşma potansiyeli taşıdığını ortaya koymaktadır.

Kaynakça

  • Aktaş, C. (2007). İnternet’in gazeteciliğe getirdiği yenilikler. Selçuk Üniversitesi İletişim Dergisi, 5(1), 30-41. https://doi.org/10.18094/si.15544.
  • Alkan, Ç. M. (2021). Telefon bağımlılığı belirtileri ve önleme yolları, Mentalup. Erişim adresi: https://www.mentalup.net/blog/telefon-bagimliligi#:~:text=Temel%20olarak %20teknoloji%20ba%C4%9F%C4%B1ml%C4%B1l%C4%B1%C4%9F%C4%B1%20%C3%A7at%C4%B1s%C4%B1,kontro l%20bozuklu%C4%9Fu%20olarak%20kabul%20edilir.
  • App Annie (2021). Mobil telefon standardı. Erişim adresi: https://tpa.appannie.com/en/about.html
  • Aziz, A. (2014). Siyasal iletişim. Ankara: Nobel Yayıncılık.
  • Boyd, D.M. and Ellison, N.B. (2008) Social-Networking Sites Definition, History, and Scholarship. Journal of Computer-Mediated Communications, 13, 210-230.
  • Çağlar, E., ve Taşcıoğlu, R. (2023). Siyasal iletişimin yeni mecrası, sosyal medya: Teorik bir yaklaşım, dijital çağda medya. Konya: Eğitim Yayınevi.
  • Çelik, T. (2020). Müzelerin tanıtım aracı olarak sosyal medya kullanımı üzerine bir inceleme: Troya müzesi örneği. Kocaeli Üniversitesi İletişim Fakültesi Araştırma Dergisi, (15), 97-115.
  • Çildan, C., Ertemiz, M., Tumuçin, H. K., Küçük, E., ve Albayrak, D. (2012). Sosyal medyanın politik katılım ve hareketlerdeki rolü. Akademik Bilişim, 3(1), 1-9. https://ab.org.tr/ab12/bildiri/205.pdf.
  • Doğan, A. (2018). Bir siyasal iletişim aracı olarak sosyal medya: TBMM üyelerinin Twitter kullanım pratikleri üzerine bir inceleme. Bitlis Eren Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, (38), 38-55.
  • Genel, M. G. (2019). Son dönem Türk liderleri örneğinde siyasal iletişim ve liderlik kodları. Konya: Eğitim Yayınevi,
  • Gürel, D. (2011). Instagram nedir? Nasıl kullanılır? Erişim adresi: http://www.denizergurel.net /Instagramnedir-nasil-kullanilir/
  • Ham, P. V. (2010). Social power in international politics. New York: Taylor & Francis e-Library.
  • Hsieh, T. ( 2010). Mutluluk dağıtmak. (Çev. İclal Özçelik) İstanbul: Boyner Yayınları.
  • Instagram (2024). Ziya Selçuk. Erişim adresi: https://www.Instagram .com/ziyaselcukprofdr/feed/
  • Karaca, P. (2020). Sosyal medya ve demokrasi ilişkisi: 24 Haziran 2018 cumhurbaşkanlığı seçim kampanyasında sosyal medya kullanımı. Halkla İlişkiler ve Reklam Çalışmaları E-Dergisi, 3(1), 108-141.
  • Maynard, D., Roberts, I., Greenwood, M. A., Rout, D., & Bontcheva, K. (2017). A framework for real-time semantic social media analysis. Web Semantics: Science, Services and Agents on the World Wide Web, (44), 75–88.
  • Metin, O (2016). Sosyal medya’nın siyasal toplumsallaşmaya etkileri: Bir alan araştırması. Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 18(2), 221-267.
  • Özevin, O. (2021). Firmaların sosyal medya kullanımlarının ağ, sektör ve finansal performans açısından araştırılması: BIST uygulaması. Finans Ekonomi ve Sosyal Araştırmalar Dergisi, 6(3), 408-420.
  • Öztürk, B., ve Türk, M. S. (2019). İletişim ve sosyo-ekonomik denge. Milli Kültür Araştırmaları Dergisi, 3(2), 1-16.
  • Roberts , R. R., & Kraynak, J. (2008). Walk like a giant, sell like a madman: America's #1 salesman shows you how to sell anything. New Jersey: John Wiley & Sons.
  • Tavşancıl, E. ve Aslan, E. A. (2001). Sözel, yazılı ve diğer materyaller için içerik analizi ve uygulama örnekleri. İstanbul: Epilon.
  • T.C. Milli Eğitim Bakanlığı (2024). Önceki Bakanlar. Erişim adresi: https://www.meb.gov.tr/meb/
  • Uztuğ, F. (2007). Siyasal iletişim yönetimi siyasette marka yaratmak. İstanbul: MediaCat Yayınları.
  • Yazıcı, T. ve Karlı İ. (2016). Bilgi toplumunda teknoloji, medya ve siyaset. Kocaeli: Volga Yayıncılık No: 39. İletişim Dizisi; 11. Plato Meslek Yüksek Okulu Yayınları; 3.
  • Yavaşgel, E. (2004). Siyasal iletişim. Ankara: Babil Yayınları.
  • We Are Social (2023) raporu. Erişim adresi: https://www.dijidijital.com/we-are-social-turkiye-dijital- raporu-2023/
Toplam 26 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular İletişim Çalışmaları, Sosyal Medya Çalışmaları
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Bülent Öztürk 0000-0001-5989-4721

Yayımlanma Tarihi 28 Ekim 2024
Gönderilme Tarihi 26 Mayıs 2024
Kabul Tarihi 7 Ekim 2024
Yayımlandığı Sayı Yıl 2024

Kaynak Göster

APA Öztürk, B. (2024). Yeni Medya Platformlarındaki Etkileşimler: Geçmiş Dönem Milli Eğitim Bakanı Instagram Hesabı. İnsan Ve Toplum Bilimleri Araştırmaları Dergisi, 13(4), 78-97. https://doi.org/10.15869/itobiad.1490285
İnsan ve Toplum Bilimleri Araştırmaları Dergisi  Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY NC) ile lisanslanmıştır.