Research on mathematical activities indicates that teachers play a crucial role in selecting activities, making careful decisions by considering various factors. This study aims to examine how the characteristics of digital materials influence the preferences of middle school mathematics teachers when determining the activities they will use in their classes. The research employs a multiple case study design. The participants of the study consist of three middle school mathematics teachers committed to implementing activity-based teaching. During the data collection process, semi-structured interviews were conducted with the participants at their schools over six weeks. The participants were asked to rank activities prepared with Geogebra, which required the use of different features, based on their willingness to use them in their classes and to justify these preferences. The data obtained were analyzed using thematic content analysis. The findings reveal that the participants’ perceptions of the impact of digital materials on their activity preferences can be categorized into seven themes: the effect of digital materials on students' focus, alignment with students' readiness levels, contribution to time management, role in achieving learning outcomes, conformity to teaching principles, ease or difficulty of use, and level of engagement. Overall, the results indicate that the characteristics of digital materials significantly influence teachers' selection of activities. Therefore, it is recommended that content developers enhance the suitability of digital materials for educational needs to better support teachers in their activity selection processes.
Matematiksel etkinlikler üzerine yapılan araştırmalar, etkinliklerin seçiminde önemli bir rol oynayan öğretmenlerin, çeşitli olguları dikkate alarak etkinliklere titizlikle karar verdiklerini göstermektedir. Bu bağlamda gerçekleştirilen çalışmanın amacı, ortaokul matematik öğretmenlerinin, derslerinde kullanacakları etkinlikleri belirleme sürecinde, dijital materyallerin sahip olduğu özelliklerin, tercihlerini nasıl etkilediğini incelemektir. Araştırmada, yöntem olarak çoklu durum deseni kullanılmıştır. Çalışmanın katılımcıları, etkinlik temelli öğretim gerçekleştirmeye özen gösteren üç ortaokul matematik öğretmenidir. Veri toplama sürecinde katılımcılar ile kendi okullarında altı hafta boyunca yarı yapılandırılmış görüşmeler gerçekleştirilmiştir. Bu süreçte katılımcılardan, aynı kazanıma yönelik olarak Geogebra ile hazırlanan ve farklı özelliklerin kullanımını gerektiren etkinlikler arasından, derslerinde kullanma isteğine göre sıralama yapmaları ve bu tercihlerini gerekçelendirmeleri istenmiştir. Araştırma sürecinde elde edilen veriler, tematik içerik analizi yöntemiyle analiz edilmiştir. Bulgular, katılımcıların etkinlik tercihlerinde dijital materyallerin etkisine ilişkin düşüncelerinin yedi tema altında toplandığını göstermektedir. Bu temalar; dijital materyallerin; öğrencinin odaklanmasına etkisi, öğrencinin hazırbulunuşluk düzeyiyle uyumu, zaman yönetimine katkısı, öğrenme çıktılarına ulaşmadaki rolü, öğretim ilkelerine uygunluk derecesi, kullanım kolaylığı veya zorluğu ve ilgi çekicilik düzeyidir. Araştırma sonuçları, dijital materyal özelliklerinin, öğretmenlerin etkinlik seçimlerinde oldukça önemli bir faktör olduğunu ortaya koymaktadır. Bu kapsamda, içerik geliştiricilerine, dijital materyallerin öğretim ihtiyaçlarına uygunluğunu artırarak, öğretmenlerin etkinlik seçim süreçlerini desteklemeleri önerilmektedir.
Bu makale birinci yazarın doktora çalışmasından üretilmiştir. Araştırmanın yürütülmesi sürecinde, verilerin toplanması ve analizi aşamalarında tüm etik kurallara uyulmuştur. Ayrıca araştırmanın etik onayı Gaziantep Üniversitesi Sosyal ve Beşeri Bilimler Etik Kurulu’nun 02.04.2021 tarih ve 2021-06-18 sayılı kararıyla alınmıştır
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Communication Technology and Digital Media Studies |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | October 28, 2024 |
Submission Date | August 3, 2024 |
Acceptance Date | October 21, 2024 |
Published in Issue | Year 2024 |