Research Article
BibTex RIS Cite

Okul Öncesi Öğrencileri için Makey Makey ile Bir Fen Etkinliği Tasarımı

Year 2020, , 2225 - 2236, 30.09.2020
https://doi.org/10.15869/itobiad.751814

Abstract

Okul öncesi dönemde gerçekleştirilen fen eğitiminde çocukları yoğun bir bilimsel bilgi içeriğine tabi tutmadan çocuklarda fene ve bilime karşı olumlu tutum geliştirmek, analitik, yaratıcı ve eleştirel düşünme becerilerinin geliştirilmesine destek olmak önemsenmelidir. Çağın gerektirdiği becerilerle donatılmış bireyler yetiştirmenin temeli bu dönemde atılacaktır. O halde okul öncesi dönemde gerçekleştirilen fen eğitimi uygulamalarının çağı yakalamış uygulamalar olması yani eğitimdeki güncel yaklaşımlara paralel olarak değişmesi gerekmektedir. Bu noktada eğitimde ses getiren uygulamalardan biri olan kodlama eğitimi okul öncesi dönemde gerçekleştirilen fen eğitimi uygulamaları içinde önemli bir yer tutmaktadır. Buradan hareketle gerçekleştirilen bu çalışmada, okul öncesi öğrencilerine fen konularından biri olan bitkilerin büyümesini öğretmek için gerçekleştirilen öğretim sürecine alternatif bir öğretim etkinliği tasarlanmıştır. Bu kapsamda 7E öğretim modeline dayalı bir kodlama etkinliği sunulmuştur. Konu etkinliği Makey Makey kiti yardımı ile geliştirilmiştir. 48-60 ay yaş grubu okul öncesi öğrencilerine bitkilerin büyümek için ihtiyaç duyduğu temel gereksinimler konusunun kodlama etkinliği ile öğretilmesine yönelik olarak geliştirilen bu etkinlikte ilk olarak hangi konuda hangi kazanımların aktarılmak istendiği belirlenmiş ardından da belirlenen kazanımlara ve okul öncesi dönem çocuklara uygun olarak hangi kitin kullanılacağı kararlaştırılmıştır. Bu kapsamda her yaş grubunda kullanıma uygun ve eğlenerek öğrenme imkânı sağlayan Makey Makey kiti ile etkinlik tasarlanmıştır. Hazırlanan etkinliğin yaklaşık 40 dakika süresince okul öncesi çağındaki öğrencilere uygulanabilir nitelikte olduğuna ilişkin uzman görüşleri alınmıştır. Çalışma sonucunda okul öncesi eğitim kurumlarında bu tip etkinliklerin yaygınlaştırılması, bu etkinliklere daha fazla zaman ayrılması önerilebilir. Bu konunun öğretiminde bu kitle aynı konuda yeni bir etkinlik tasarlanabileceği gibi diğer konuların öğretiminde de bu kit kullanılabilir. Burada öğretmenin sınıfını iyi tanıması ve sınıfı doğru yönlendirmesi oldukça önemlidir. Okul öncesi öğretmenlerinin teknoloji destekli uygulamalarla ilgili eğitim almaları da isabet olacaktır.

References

  • Akpınar, Y., ve Altun, A. (2014). Bilgi toplumu okullarında programlama eğitimi gereksinimi. İlköğretim Online, 13(1),1-4.
  • Alimisis, D. (2013). Educational robotics: open questions and new challenges. Themes in Science & Technology Education, 6(1), 63-71.
  • Aytekin, A., Sönmez Çakır, F., Yücel, Y. ve Kulaözü, İ. (2018). Geleceğe yön veren kodlama bilimi ve kodlama öğrenmede kullanılabilecek bazı yöntemler. Avrasya Sosyal ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi, 5(5), 24-41.
  • Cecil, K. (2018). Bir küçük fasulye- İlk adımlar. Ankara: Tübitak Yayınları.
  • Cheng, C-C., Huang, P-L., & Huang, K-H. (2013). Cooperative learning in Lego robotics projects: Exploring the impacts of group formation on interaction and achievement. Journal of Networks, 8(7), 1529-1535.
  • Giddens, A. (2000). Elimizden kaçıp giden dünya. (Çev: O. Akınhay). İstanbul: Alfa Yayınları.
  • Gündüz, Ş., Aydemir, O. ve Işıklar, Ş. (2011). 3G teknolojisi ile geliştirilmiş m-öğrenme ortamları hakkında öğretim elemanlarının görüşleri. Selçuk Üniversitesi Ahmet Keleşoğlu Eğitim Fakültesi Dergisi, 31, 101-113.
  • Jung, S.E., & Won, E. (2018). Systematic review of research trends in robotics education for young children. Sustainability, 10, 905.
  • Menzi, N., Önal, N. ve Çalışkan, E. (2012). Mobil teknolojilerin eğitim amaçlı kullanımına yönelik akademisyen görüşlerinin teknoloji kabul modeli çerçevesinde incelenmesi. Ege Eğitim Dergisi, 13(1), 39-55.
  • Özkandemir, O. (2019). İlkokul müzik derslerinde robotik ve kodlama programlarının kullanılmasına yönelik örnek bir çalışma. Yüksek Lisans Tezi, Marmara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • Şahin, F. (1998). Okul öncesi dönemde fen bilgisi öğretimi ve aktivite örnekleri, Beta Yayınları: İstanbul.
  • Türe, G. (2018) Okul öncesi dönem çocukları için robotik eğitimi programı geliştirilmesi ve sosyal becerilere etkisinin incelenmesi. Yüksek Lisans Tezi, İstanbul Üniversitesi Cerrahpaşa Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, İstanbul.
  • URL-1: https://www.robotizmo.net/makey-makey-kit
  • URL-2: https://apps.makeymakey.com/piano/
  • Wang, F., Kinzie, M.B., McGuire, P., & Pan, E. (2010). Applying technology to inquiry-based learning in early childhood education, Early Childhood Education Journal, 37(5), 381-389.
  • Yolcu, V. ve Demirer, V. (2017). A review on the studies about the use of robotic technologies in education. SDU International Journal of Educational Studies, 4(2), 127-139.

A Science Activity Design via Makey Makey for Preschool Students

Year 2020, , 2225 - 2236, 30.09.2020
https://doi.org/10.15869/itobiad.751814

Abstract

In science education during the preschool period, importance should be attached to supporting children so that they develop a positive attitude toward science and analytical, creative and critical thinking skills without exposing them to intensive scientific content. To raise individuals equipped with the skills required in the current era, the foundation should be laid during this period. Thus, science education practices implemented during the preschool period need to be compatible with the current era, that is parallel to the up-to-date approaches in education. Accordingly, coding education, one of the favored practices, has an importance place among science education practices implemented during preschool period. In this study, an alternative teaching activity was designed to teach pre-school students the growth of plants, which is one of the topics of science. In this context, a coding activity based on 7E teaching model is presented. The activity was developed with the help of the Makey Makey kit. In this activity, which was developed to teach pre-school students aged 48-60 months with the coding activity of the basic requirements that plants need to grow, initially which learning outcomes and of which topic were intended to be conveyed were identified, and subsequently, which kit was appropriate for pre-school children and to achieve the pre-chosen learning outcomes was decided on. Within this scope, the activity was designed by using the Makey Makey kit, which was found to be suitable for use in all age groups and for providing students with an enjoyable learning experience. Expert opinions were received as to whether this activity was applicable to preschool students for approximately 40 minutes. As a result of the study, it can be suggested that such activities should be made widespread in preschool education institutions and more time should be devoted to these activities. The Makey Makey kit could be used not only to design a different activity for the teaching of the present topic but also to teach other topics. At this point, it is highly important for the teacher to know the class well and to direct the class in the right way. It would also be wise for preschool teachers to receive training in technology-aided practices.

References

  • Akpınar, Y., ve Altun, A. (2014). Bilgi toplumu okullarında programlama eğitimi gereksinimi. İlköğretim Online, 13(1),1-4.
  • Alimisis, D. (2013). Educational robotics: open questions and new challenges. Themes in Science & Technology Education, 6(1), 63-71.
  • Aytekin, A., Sönmez Çakır, F., Yücel, Y. ve Kulaözü, İ. (2018). Geleceğe yön veren kodlama bilimi ve kodlama öğrenmede kullanılabilecek bazı yöntemler. Avrasya Sosyal ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi, 5(5), 24-41.
  • Cecil, K. (2018). Bir küçük fasulye- İlk adımlar. Ankara: Tübitak Yayınları.
  • Cheng, C-C., Huang, P-L., & Huang, K-H. (2013). Cooperative learning in Lego robotics projects: Exploring the impacts of group formation on interaction and achievement. Journal of Networks, 8(7), 1529-1535.
  • Giddens, A. (2000). Elimizden kaçıp giden dünya. (Çev: O. Akınhay). İstanbul: Alfa Yayınları.
  • Gündüz, Ş., Aydemir, O. ve Işıklar, Ş. (2011). 3G teknolojisi ile geliştirilmiş m-öğrenme ortamları hakkında öğretim elemanlarının görüşleri. Selçuk Üniversitesi Ahmet Keleşoğlu Eğitim Fakültesi Dergisi, 31, 101-113.
  • Jung, S.E., & Won, E. (2018). Systematic review of research trends in robotics education for young children. Sustainability, 10, 905.
  • Menzi, N., Önal, N. ve Çalışkan, E. (2012). Mobil teknolojilerin eğitim amaçlı kullanımına yönelik akademisyen görüşlerinin teknoloji kabul modeli çerçevesinde incelenmesi. Ege Eğitim Dergisi, 13(1), 39-55.
  • Özkandemir, O. (2019). İlkokul müzik derslerinde robotik ve kodlama programlarının kullanılmasına yönelik örnek bir çalışma. Yüksek Lisans Tezi, Marmara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • Şahin, F. (1998). Okul öncesi dönemde fen bilgisi öğretimi ve aktivite örnekleri, Beta Yayınları: İstanbul.
  • Türe, G. (2018) Okul öncesi dönem çocukları için robotik eğitimi programı geliştirilmesi ve sosyal becerilere etkisinin incelenmesi. Yüksek Lisans Tezi, İstanbul Üniversitesi Cerrahpaşa Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, İstanbul.
  • URL-1: https://www.robotizmo.net/makey-makey-kit
  • URL-2: https://apps.makeymakey.com/piano/
  • Wang, F., Kinzie, M.B., McGuire, P., & Pan, E. (2010). Applying technology to inquiry-based learning in early childhood education, Early Childhood Education Journal, 37(5), 381-389.
  • Yolcu, V. ve Demirer, V. (2017). A review on the studies about the use of robotic technologies in education. SDU International Journal of Educational Studies, 4(2), 127-139.
There are 16 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Other Fields of Education
Journal Section Articles
Authors

Nagihan Tanık Önal 0000-0002-5926-521X

Meral Ardıç This is me 0000-0002-8884-304X

Publication Date September 30, 2020
Published in Issue Year 2020

Cite

APA Tanık Önal, N., & Ardıç, M. (2020). Okul Öncesi Öğrencileri için Makey Makey ile Bir Fen Etkinliği Tasarımı. İnsan Ve Toplum Bilimleri Araştırmaları Dergisi, 9(3), 2225-2236. https://doi.org/10.15869/itobiad.751814
İnsan ve Toplum Bilimleri Araştırmaları Dergisi  Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY NC) ile lisanslanmıştır.