Hem Çarlık hem de Sovyet
Rusya’sı milli ve manevi değer taşıyan unsurlara karşı ciddi bir yok etme
politikası uygularlar. Özellikle de halkı bilinçlendiren ve geçmişten geleceğe
tarih şuuru ile gençlerin yetişmesine önderlik edip yol gösteren kişi ve
eserleri hedef seçerler. Bu yok etme politikalarından bütün Türkistan’daki söz
erbapları gibi Kırgız aydınlar da olumsuz etkilenir. Kırgız coğrafyasında
birçok aydın gibi her zorluğu göze alarak hiç sarsılmadan doğruyu söyleyen,
Rusların gelişinden önce direniş için halkı eğiten, işgalden sonra ise bütün
baskı, soykırımları eserlerine taşıyarak gelecek nesillere aktararak
sorumluluklarını yerine getirirken, öte yandan kurtuluş reçetesini birlik,
bütünlükte gören Kırgız Türklerinin birbirleri ve diğer Türk boyları ile iyi
geçinmeleri ve Ruslara karşı direnmeleri için elinden geleni yapan akınlardan biri
olan Arstanbek olur. Bu nedenle bu politikalardan en çok etkilenenlerden biri
olarak nasibini alır. Fakat hiçbir zaman yılmadan bildiği doğrularda ısrar
eder. Bu makalede sanatı vasıtası ile toplumunu eğiten, güldüren, düşündüren
bir şair olan Arstanbek konu edinmiştir.
Both
Czarist and Soviet Russia have implemented a serious destruction policy against
national and moral elements. Especially, they have targeted at the people and
works that conscious of the people and who lead and guide the young people to
the historical consciousness from past to the future. Arstanbek, after the
invasion of the Russians, while demonstrating the responsibility of telling all
the repression and genocides on the one hand and conveying it on the next
genarations; on the othe hand he was making a good effort to bring, togethar
the Kyrgyz Turks who search the liberation hope in unity and solidarity with
other Turkish tribes and to show resistance against the Russians. Because of
these reasons, he has been one of the most affected by these policies. He never
gave up on the facts he knew. In this declaration, Arstanbekwas mentioned as a
poet, who educated, preoccuped society with art
Journal Section | Articles |
---|---|
Authors | |
Publication Date | April 25, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 Volume: 6 Issue: 2 |