Aile, toplumsal
yapının en küçük birimi ve gelecekte toplumu şekillendirmesi beklenen çocuğun
sağlam bir karakter geliştirmesi bakımından ağır sorumluluklar yüklenmiş bir
kurumdur. Bununla birlikte aile, değerlerin çocuklara aktarılmasında da son
derece önemli bir yere sahiptir. Her
doğan çocuk, bir takım kabiliyetlerle dünyaya gelir ve bunların geliştirilmesi
ailenin sorumluluk alanı içinde önemli bir yer teşkil eder. Bu nedenle aile;
yalnızca çocuğun biyolojik, psikolojik ve sosyal
ihtiyaçlarını karşılamakla sorumlu olmayıp, aynı
zamanda onun dini ve ahlaki ihtiyaçlarını da tatmin etmekle görevlidir. Dolayısıyla
genel olarak değerlerin özel olarak da dini değerlerin çocuğa kazandırıldığı en
önemli kurum ailedir. Bu çalışmada öncelikle değer ve dini değer kavramlarından
hareketle, dini değerlerin aktarılmasında ailenin rolü açıklanarak, bu süreçte dikkat
edilmesi gereken bazı ilkeler üzerinde durulmuştur. Bu ilkelerden bazıları,
çocuğun gelişim dönemleri bilmek, sevgi, model olma ve etkili iletişimdir. Çalışma
sonucunda ailenin, çocuğa dini değer aktarımında büyük bir öneme sahip olduğu
sonucuna varılmıştır.
The family is the
smallest unit of the social structure and is an establishment loaded with heavy
responsibilities regarding raising children with strong characters who are expected
to shape the future society. Every child comes with a set of capabilities to
the world and improving these capabilities plays a vital role in family's
responsibility area. Therefore, the family is responsible not just with the
child's biological, psychological and social needs but also satisfying child’s
religious and moral needs. Thus, family is the most important institution that
provides acquisition of values and religious values for children. In this study,
family’s role in transferring the religious values and principles to consider
in the process have been analyzed. It was concluded in the study that family
has a great importance on transferring religious values to the children.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | June 30, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 7 Issue: 2 |