Dijital teknolojiler; iş modellerini, iş ortamlarını, pazarları ve pazarlama iletişimi paradigmasını değiştirmektedir. Özellikle koronavirüs pandemisi ile birlikte dünya kültürü yüz yüze olmaktan çıkmış, dijital teknolojileri kullanan çevrimiçi kültürlerin çoğalmasına yol açmıştır. Bu eğilim ile birlikte sanal gerçeklik ve artırılmış gerçeklik gibi teknolojik gelişmelerin yanı sıra 3D sanal dünya olarak ifade edilen Metaverse kavramı 2021 yılı itibariyle kültür, sanat, eğitim, turizm gibi pek çok alanda dikkat çekmektedir. Metaverse, 3D interaktif dijital alanda her türlü markayı sunma konusundaki potansiyeli ile geleceğin yeni pazarlama platformu olması beklenmektedir. Metaverse, ürün ve hizmetlerin işlevselliğini artırarak müşteri deneyimi yaratmak amacı güden markalar için akıllıca bir yol olabilir. Bu çalışmanın amacı; hemen hemen her sektörde devrim yaratacak olan ve internetin 3 boyutlu versiyonu olarak kabul edilebilecek Metaverse kavramını ortaya koymayı ve pazarlamaya etkisinin kavramsal düzeyde açıklamayı amaçlamaktadır. Literatürde henüz sınırlı sayıda çalışma mevcut olduğu için bu çalışma da literatüre dayalı keşifsel araştırma yapılmıştır. Literatürde metaverse pazarlaması ile ilgili çalışmalar incelenmiştir. Sonuç olarak; işletmelerin metaverse ile ilgili henüz emekleme evresinde olduğu, işletmelerin metaverse uygulamalarında başarıya ulaşmaları için en önemli etkenin ultra hızlı internetin olması gerektiği, işletmelerin hizmet tedarik ekosistemlerini destekleyebileceği ve markaların henüz başlangıç düzeyindeki metaverse uygulamaları ile hayal ile sınırlı hedonik ve faydacı müşteri deneyimi yaşatabilecekleri söylenebilir. Ayrıca metaverse ortamında işletmelerin fiziksel ve dijital ürün ve hizmetleri pazarlayabilecekleri, işletmelerin yaratıcı faaliyetlerde üretim maliyetlerini düşürebildiği, NFT’ler aracılığıyla gelir elde edebileceği, markaların yaratıcılıklarını en üst düzeye çıkarabileceği, marka bilinirliklerini artırabileceği, yeni ürün tasarım fikirlerini test edebilecekleri, müşterilerin sanal mağazadaki tüm alışveriş deneyimlerini görebileceği, müşteri hakkında veri toplayabilecekleri ve bu verilerle fiziksel mağazalarını geliştirebilecekleri sonucuna ulaşılmıştır.
Metaverse Pazarlamanın Dijitalleşmesi Metaverse Perakendeciliği Metaverse Pazarlaması Müşteri Deneyimi
Digital technologies; It is changing business models, business environments, markets and the marketing communications paradigm. Especially with the coronavirus pandemic, world culture has ceased to be face-to-face and has led to the proliferation of online cultures using digital technologies. Along with this trend, besides technological developments such as virtual reality and augmented reality, the concept of Metaverse, which is expressed as a 3D virtual world, draws attention in many areas such as culture, art, education and tourism as of 2021. Metaverse is expected to be the new marketing platform of the future to present and bring all kinds of brands to life in the 3D interactive digital space. Metaverse can be a smart way for brands to create a customer experience by enhancing the functionality of their products and services. The aim of this study; It aims to reveal the concept of Metaverse, which will revolutionize almost every sector and can be considered as the 3D version of the internet, and to explain its effect on marketing at a conceptual level. Since there are only a limited number of studies in the literature, exploratory research based on the literature was conducted in this study. Studies on metaverse marketing have been examined in the literature. As a result; It can be said that businesses are still in their infancy regarding metaverse, ultra-fast internet should be the most important factor for businesses to be successful in metaverse applications, businesses can support service supply ecosystems, and brands can provide a hedonic and utilitarian customer experience limited to imagination with metaverse applications at the beginning level. Also, in the metaverse environment, businesses can market physical and digital products and services, businesses can reduce production costs in creative activities, generate income through NFTs, brands can maximize their creativity, increase brand awareness, test new product design ideas, customers can all shopping in the virtual store. It has been concluded that they can see their experiences, collect data about the customer and develop their physical stores with this data.
Metaverse Digitalization of Marketing Metaverse Retailing Metaverse Marketing Customer Experience
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Early Pub Date | September 5, 2022 |
Publication Date | September 30, 2022 |
Published in Issue | Year 2022 Volume: 11 Issue: 3 |