İletişim ve bilgi teknolojileri alanında yaşanan yoğun teknolojik devrim, doğal olarak ekonomik ve sosyal hayatı da etkilemiştir. Ekonomi Endüstri 4.0 ve metaverse evrene doğru evrilirken, dijital dönüşüm üretim ve tüketim ilişkilerini yeniden şekillendirmeye başlamıştır. İleri teknoloji ve kitle iletişim araçları sayesinde dünya küçülmüş, iletişim yoğunlaşmış ve bilgiye erişim tek tıkla gerçekleşmeye başlamıştır. Gelinen son noktada Metaverse dijital bir sanal evren olarak karşımıza çıkmaktadır. İnsanoğlu için paralel ama sanal bir gerçeklik sağlayan Metaverse dünyası, avatarlarımızla birlikte yaşadığımız bir ikiz dünya olarak düşünülebilir. Ancak sanal ikiz dünya, ekonomik sistemin bilinen tüketim, üretim ve finansman kalıplarını değiştirerek bir meta evren ekonomisi ya da başka bir deyişle Metaverse ekonomisi yaratmaktadır. Bu bağlamda bu sistematik derlemenin amacı, değişen dünya düzeniyle birlikte gelen yeni ekonomik yaşamda bireylerin tüketimlerini anlamaktır. Küresel, popüler ve dünya devi birçok marka Metaverse'i üretim yöntemlerine dahil etmektedir. Metaverse hayatımıza tam anlamıyla girdiğinde kullanacağımız Metaverse araçları sayesinde günlük işlerimizde, çalışma hayatımızda ve sosyal hayatımızda yeni bir ekonomik yaşam oluşacaktır. Gelişmiş iletişim ve bilgi teknolojilerine ayak uydurmak, toplumun hem üretim hem de tüketim yapısını teknolojik değişimle uyumlu hale getirecektir.
Bu bağlamda bu çalışmanın amacı yeni iletişim teknolojileri olarak Metaverse ekonomisinde tüketim kültürüne dikkat çekmektir. Bu nedenle konunun özgünlüğü bağlamında Metaverse ekonomisi ve ChatGPT analiz yöntemi seçilmiştir. Çalışmanın araştırma soruları, yeni bir iletişim teknolojisi olarak Metaverse ekonomisi tüketim kültürünü artıracak mı? İnsanlar sanal mağazalarda avatarları ile alışveriş yapacaklar mı? Çalışmanın özgünlüğü bu konuda yapılmış bir çalışmanın olmaması ve ChatGPT analiz yönteminin kullanılmamış olmasından kaynaklanmaktadır. Literatüre katkısı da bu bağlamda olacaktır. Ayrıca literatür taraması da yapılmıştır. Çalışmada, ChatGPT analiz yöntemi uygulanmıştır. ChatGPT analiz yöntemi ile İnternet 1.0 tüketim kültürü, sosyal medya tüketim kültürü ve metaverse dönemi tüketim kültürü değişim süreçleri karşılaştırılmıştır.
The intense technological revolution in the field of communication and information technologies has naturally affected economic and social life. As the economy evolves towards Industry 4.0 and the metaverse universe, digital transformation has started to reshape production and consumption relations. Thanks to advanced technology and mass media, the world has shrunk, communication has intensified and access to information is realised with a single click. At the last point, the Metaverse appears as a digital virtual universe. The Metaverse world, which provides a parallel but virtual reality for human beings, can be considered as a twin world where we live with our avatars. However, the virtual twin world changes the known consumption, production and financing patterns of the economic system and creates a commodity universe economy, or in other words, the Metaverse economy. In this context, the aim of this systematic review is to understand the consumption of individuals in the new economic life that comes with the changing world order. Many global, popular and world giant brands include the Metaverse in their production methods. When the Metaverse fully enters our lives, a new economic life will be formed in our daily work, working life and social life thanks to the Metaverse tools we will use. Keeping up with advanced communication and information technologies will harmonise both the production and consumption structure of society with technological change.
In this context, the aim of this study is to draw attention to the culture of consumption in the Metaverse economy as new communication technologies. For this reason, the Metaverse economy and ChatGPT analysis method were chosen in the context of the originality of the subject. The research questions of the study are, will the Metaverse economy as a new communication technology increase the consumption culture? Will people shop with their avatars in virtual stores? The originality of the study stems from the fact that there is no study on this subject and ChatGPT analysis method has not been used. Its contribution to the literature will be in this context. A literature review was also conducted. ChatGPT analysis method was applied in the study. With the ChatGPT analysis method, Internet 1.0 consumption culture, social media consumption culture and metaverse period consumption culture change processes were compared.
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Economics |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Early Pub Date | December 7, 2023 |
Publication Date | December 31, 2023 |
Published in Issue | Year 2023 Volume: 12 Issue: 5 |