Artificial intelligence (AI), which has attracted great attention in recent years, has been widely used in the field of education as in many other fields. AI in education is used to improve student learning, support teachers and provide a more personalized educational experience. AI plays an important role with adaptive learning systems in improving students' learning processes. These systems assess students' individual needs and provide them with appropriate learning materials. AI also monitors students' performance, identifies their weaknesses, and provides additional support in these areas. Thus, students are enabled to learn more effectively and to reveal their full potential. By supporting teachers, AI facilitates classroom management and helps teachers use their time more efficiently. Automated assessment systems allow teachers to quickly assess assignments and exams, while improving the process of providing feedback. In addition, AI also helps teachers understand students' interests and learning styles, so that more personalized instruction can be offered. Another important use of AI in education is student counseling. AI-based counseling systems can guide students in matters such as career choices, university applications, and academic planning. These systems can provide students with viable career options, support the application process, and help them identify their future goals. As a result, the use of AI in education has great potential to improve student learning processes, provide support to teachers and provide a more personalized educational experience. In this study; The subject of AI was examined in a general framework under the title of education and the role of AI in education was discussed. It is thought that AI will contribute to the field by revealing the teacher and how it can be used in the field of education.
Son yıllarda büyük ilgi gören yapay zekâ (YZ) pek çok alanda olduğu gibi eğitim alanında da yaygın olarak kullanılmaya başlanmıştır. Eğitimde YZ, öğrencilerin öğrenme süreçlerini iyileştirmek, öğretmenlere destek sağlamak ve daha kişiselleştirilmiş bir eğitim deneyimi sunmak amacıyla kullanılmaktadır. Öğrencilerin öğrenme süreçlerini geliştirmede YZ, adaptif öğrenme sistemleriyle önemli bir rol oynamaktadır. Bu sistemler, öğrencilerin bireysel ihtiyaçlarını değerlendirerek onlara uygun öğrenme materyalleri sunar. YZ aynı zamanda öğrencilerin performansını izleyerek, zayıf yönlerini belirlemekte ve bu alanlarda ek destek sağlamaktadır. Böylece, öğrencilerin daha etkili bir şekilde öğrenmeleri ve potansiyellerini tam anlamıyla ortaya çıkarmaları sağlanmaktadır. Öğretmenlere destek olarak, YZ öğretmenlerin sınıf yönetimini kolaylaştırmakta ve zamanlarını daha verimli kullanmalarına yardımcı olmaktadır. Otomatik değerlendirme sistemleri, öğretmenlerin ödevleri ve sınavları hızlı bir şekilde değerlendirmelerine olanak tanırken, geri bildirim sağlama sürecini de iyileştirir. Ayrıca, YZ, öğretmenlere öğrencilerin ilgi alanlarını ve öğrenme stillerini anlama konusunda da yardımcı olmakta ve böylece daha kişiselleştirilmiş bir öğretim sunulabilmektedir. YZ'nin eğitimdeki bir başka önemli kullanım alanı ise öğrenci danışmanlığıdır. YZ tabanlı danışmanlık sistemleri, öğrencilere kariyer seçimleri, üniversite başvuruları ve akademik planlama gibi konularda rehberlik edebilir. Bu sistemler, öğrencilere uygun kariyer seçenekleri sunabilir, başvuru sürecinde destek sağlayabilir ve gelecekteki hedeflerini belirlemelerine yardımcı olabilir. Sonuç olarak, eğitimde yapay zekâ kullanımı, öğrencilerin öğrenme süreçlerini geliştirmek, öğretmenlere destek sağlamak ve daha kişiselleştirilmiş bir eğitim deneyimi sunmak için büyük bir potansiyele sahiptir. Bu çalışmada; YZ konusu eğitim başlığı altında genel bir çerçevede incelenmiş ve YZ’nin eğitimdeki rolü tartışılmıştır. Eğitim alanında YZ’nin öğretmene ve nasıl kullanabileceğini ortaya koymasıyla alana katkı sağlayacağı düşünülmektedir.
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | New Communication Technologies |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Early Pub Date | March 30, 2024 |
Publication Date | March 31, 2024 |
Published in Issue | Year 2024 Volume: 13 Issue: 1 |