BibTex RIS Cite

Artificial Neural Networks and Human Brain

Year 2012, Volume: 1 Issue: 2, 188 - 205, 01.06.2012

Abstract

References

  • Albus, J.S. (1981). Brain behaviour and robotics, Byte Publication.
  • Caine, R.N. ve Caine, G. (2002). Beyin Temelli Öğrenme, çeviren ed. G, Ülgen. Ankara. Nobel Yayınları.
  • Çelebi, K. (2008). Beyin temelli Öğrenme Yaklaşımının Öğrenci Başarısı ve Tutumuna Etkisi. Selçuk Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, İlköğretim Anabilim Dalı, Fen Bilgisi Eğitimi Programı, Yüksek Lisans Tezi. Konya.
  • Demirel, Ö., Erdem, E., Koç, F., Köksal, N. (2002). Beyin Temelli Öğrenmenin Yabancı Dil Öğretiminde Yeri. M.Ü. Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi, Sayı 15, Sayfa: 123-136.
  • Demirel, Ö. (2003). Kuramdan Uygulamaya Eğitimde Program Geliştirme. 5. Baskı. Pegem A Yayıncılık. Ankara.
  • Haykin, S. (1999). Neural Networks: A Comprehensive Coundation, New Jersey, U.S.A: Prentice Hall.
  • Jensen, E. (1998). Teaching with the Brain in Mind. Alexandra, Virginia: Association for Supervision and Curriculum Development.
  • Kahveci, A., Ay, S. (2008). Farklı Yaklaşımlar-Ortak Çıkarımlar: Paradigmalar Ve İntegral Model Işığında Beyin Temelli ve Oluşturmacı Öğrenme. Türk Fen Eğitimi Dergisi. Yıl 5, Sayı 3, Aralık.
  • Öztemel, E. (2003). Yapay Sinir Ağları, sf 29, Papatya Yayıncılık, İstanbul.
  • Senemoğlu, N. (2003). Gelişim, Öğrenme ve Öğretim. Kuramdan Uygulamaya. 8. Baskı. Gazi Kitabevi. Ankara.
  • Üstünoğlu, E. (2007). Beyin Temelli Öğretime Eleştirel Bir Yaklaşım. Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. Cilt/Vol.:7-Sayı/No: 2: 467-476.
  • Wolfe, P. (2001). Brain Matters: Translating Research into Classroom Practice.
  • Yapıcı, M. (2008). Beyin Temelli Öğrenme Açısından Öğretmen ve Ders. Üniversite ve Toplum. Cilt 8, Sayı 2.

Yapay Sinir Ağları ve İnsan Beyni

Year 2012, Volume: 1 Issue: 2, 188 - 205, 01.06.2012

Abstract

İnsan beyni, üzerinde en çok araştırma yapılan, en çok yazı yazılan ama hakkında en az şey bildiğimiz organımızdır. İnsanoğlu, en önemli görevlerinden biri akıl üretimi olan beyni örnekleyerek, kendisi gibi davranışlar gösterebilen ve kararlar verebilen modeller oluşturma uğraşısı içerisindedir. Öğrenme, hatırlama, düşünme gibi tüm insan davranışlarının temelinde sinir hücreleri bulunmaktadır. Bu yüzden, akıl üzerinde en fazla araştırma yapılan konu “yapay sinir ağları”dır. Yapay sinir ağları, temelde tamamen insan beyni örneklenerek geliştirilmiş bir teknolojidir ve iki yönden beyne benzer: öğrenme ve öğrenilen bilginin saklanması. Eğitimde de önemli olan öğrenme ve öğrenilen bilginin saklanmasıdır. Eğitim süreci içinde beynin öğrenmenin geçekleşmesinde etkin bir araç olarak kullanılması gerekmektedir. Eğitim ve öğretim sürecinde beynin etkin olarak kullanılması için eğitim ortamlarının uygun uyarıcılara yönelik tasarlanması gerekmektedir. Bu amaçla, insan davranışlarının temelinde olan sinir hücrelerinin etkin olarak kullanılması gerekmektedir. İnsan davranışlarını temel alan “Beyin Temelli Öğrenme” kuramı eğitim ortamlarında yaygın olarak kullanılması gereken bir kuramdır

References

  • Albus, J.S. (1981). Brain behaviour and robotics, Byte Publication.
  • Caine, R.N. ve Caine, G. (2002). Beyin Temelli Öğrenme, çeviren ed. G, Ülgen. Ankara. Nobel Yayınları.
  • Çelebi, K. (2008). Beyin temelli Öğrenme Yaklaşımının Öğrenci Başarısı ve Tutumuna Etkisi. Selçuk Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, İlköğretim Anabilim Dalı, Fen Bilgisi Eğitimi Programı, Yüksek Lisans Tezi. Konya.
  • Demirel, Ö., Erdem, E., Koç, F., Köksal, N. (2002). Beyin Temelli Öğrenmenin Yabancı Dil Öğretiminde Yeri. M.Ü. Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi, Sayı 15, Sayfa: 123-136.
  • Demirel, Ö. (2003). Kuramdan Uygulamaya Eğitimde Program Geliştirme. 5. Baskı. Pegem A Yayıncılık. Ankara.
  • Haykin, S. (1999). Neural Networks: A Comprehensive Coundation, New Jersey, U.S.A: Prentice Hall.
  • Jensen, E. (1998). Teaching with the Brain in Mind. Alexandra, Virginia: Association for Supervision and Curriculum Development.
  • Kahveci, A., Ay, S. (2008). Farklı Yaklaşımlar-Ortak Çıkarımlar: Paradigmalar Ve İntegral Model Işığında Beyin Temelli ve Oluşturmacı Öğrenme. Türk Fen Eğitimi Dergisi. Yıl 5, Sayı 3, Aralık.
  • Öztemel, E. (2003). Yapay Sinir Ağları, sf 29, Papatya Yayıncılık, İstanbul.
  • Senemoğlu, N. (2003). Gelişim, Öğrenme ve Öğretim. Kuramdan Uygulamaya. 8. Baskı. Gazi Kitabevi. Ankara.
  • Üstünoğlu, E. (2007). Beyin Temelli Öğretime Eleştirel Bir Yaklaşım. Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. Cilt/Vol.:7-Sayı/No: 2: 467-476.
  • Wolfe, P. (2001). Brain Matters: Translating Research into Classroom Practice.
  • Yapıcı, M. (2008). Beyin Temelli Öğrenme Açısından Öğretmen ve Ders. Üniversite ve Toplum. Cilt 8, Sayı 2.
There are 13 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Esen Ersoy This is me

Ömer Karal This is me

Publication Date June 1, 2012
Published in Issue Year 2012 Volume: 1 Issue: 2

Cite

APA Ersoy, E., & Karal, Ö. (2012). Yapay Sinir Ağları ve İnsan Beyni. İnsan Ve Toplum Bilimleri Araştırmaları Dergisi, 1(2), 188-205.

Journal of the Human and Social Science Researches is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License (CC BY NC).