GeWiss projesini tanıtan sunumu izledi. GeWiss projesi Alman Eğitim ve Araştırma Bakanlığı, CLARIN-D ve Volkswagen Vakfı tarafından desteklenmektedir. Bilimcilerin bildirileri ve öğrencilerin sözlü bilimsel ödevlerinde, sunumları gerçekleştiren kişilerin kendi anlattıklarına yönelik tutum ve değerlendirmelerini kültürlerarası karşılaştırmalı bir bakış açısıyla inceleyen bu projede, elektronik ortamda Almanca, İngilizce, Lehçe ile diğer bazı dillerden sözlü bilimsel sunumlardan alınmış bütünceler oluşturulmuştur. Bu bütünceler, söz konusu alanda araştırma yapmak isteyen tüm bilimcilerin kullanımına açılmıştır.1 Öğleden sonraki son iki oturumda, Prof. Angelika Redder ve Jonas Wagner, Hamburg Üniversitesi’nde “Sosyolojiye Giriş” dersinde öğretim üyesinin ders işleyiş biçimini ve ders sırasında öğretim üyesi ile öğrenciler arasındaki sözlü iletişimini çözümleyen bir çalışma sundular. Kongrenin ikinci günüyse Prof. Dorothee Heller ve Dr. Gabriella Carobbio, İtalya’da üniversitede verilen sosyoloji derslerini inceleyen bir sunum gerçekleştirdiler. Trieste Üniversitesi’nden Dr. Monuela Moroni ise İtalya’da üniversitede edebiyat alanında verilen Almanca ve İtalyanca doktora derslerini inceleyerek, İtalyancada bilimsel konuşmalarda vurguyu ön heceye kaydırarak değişik bir bilimsel biçem yaratıldığını örneklerle açıkladı. Kongrenin ikinci günü, Modena Üniversitesi’nden Prof. Antonie Hornung, Alman Dili ve Edebiyatı alanında öğrenim gören İtalyan öğrencilerin yazdıkları bilimsel ödevlere yönelik çözümlemelerini sundu. İtalyan öğrencilerin yazdıkları bilimsel metinlerde alıntılama, alıntıları doğru biçimde metne yerleştirme, bilimsel bilgiyi işleme, metin kurgulama, içeriklere eleştirel olarak yaklaşma konusunda sorunlar olduğunu ortaya koydu. İtalyan öğrencilerin Almanca bilimsel metin yazarken karşılaştıkları güçlüklerle Türk öğrencilerin aynı konuda yaşadıkları sorunların benzerlik göstermesi dikkat çekiciydi. İtalyan ve Türk öğrencilerin Almanca bilimsel metin oluşturmada yaşadıkları zorluklar, her iki ülkenin eğitim sisteminin Almanya’dakinden farklı özellikler göstermesiyle açıklanabilir. Üniversitedeki sözlü iletişimi araştırma konusu yapan son çalışmayı Chemnitz Üniversi’nden Prof. Winfried Thielmann ve Arne Krause sundular. İki bilimci, Almanya’da fizik laboratuvarında, öğretim üyesi ve öğrenciler arasında geçen konuşmaları çözümlememişlerdir. Bu çözümlemelerden elde
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Meeting Summary |
Authors | |
Publication Date | May 27, 2014 |
Submission Date | May 27, 2014 |
Published in Issue | Year 2013 Volume: 2 Issue: 30 |