BibTex RIS Cite

“Education in the Context of Ideology and Power: Turkish University Reform and the Jewish Academics in Perspective” (İdeoloji ve İktidar Ekseninde Eğitim: Türk Üniversite Reformu ve Yahudi Bilim Adamlarına Yeniden Bakmak)

Year 2013, Volume: 2 Issue: 30, 219 - 224, 27.05.2014

Abstract

-

in the Context of Ideology and Power: Turkish University Reform and the Jewish Academics in Perspective” (İdeoloji ve İktidar Ekseninde Eğitim: Türk Üniversite Reformu ve Yahudi Bilim Adamlarına Yeniden Bakmak)

Year 2013, Volume: 2 Issue: 30, 219 - 224, 27.05.2014

Abstract

Yahudi profesörlerin gelişinden önce Türkiye’deki akademik durum, açılış konuşmalarının ardından gerçekleştirilen ilk panelin konusunu oluşturdu. Prof. Dr. Cengiz Aktar, konferansın amacının 1933 döneminin resmî ideolojisinin nerede durduğunu düşünmek ve “Yahudilere kucak açan bir genç cumhuriyet” algısının ne denli gerçek olduğunu tartışmak olduğunu söyleyerek ilk oturumu açtı. İlk konuşmacı İstanbul Üniversitesi’nden Prof. Dr. Emre Dölen’di. “1933 Yılı Öncesi Türkiye’deki Yabancı Hocaların Üniversite Üzerindeki Etkisi” konulu konuşmasında Dölen, 1839’dan itibaren gelen Fransız eğitimcilerin ülkenin eğitim sisteminde kalıcı bir etki yaratamadıklarından, bununla birlikte 1915’te Almanya-Osmanlı işbirliği sonrasında topluca gelen yaklaşık 20 Alman eğitmenin edebiyat, fen, hukuk ve özellikle kimya alanında az da olsa kalıcı bir etki bıraktığından söz etti. Dölen konuşmasını, 1933 öncesinde gelen eğitmenlerin sistematik bir

Year 2013, Volume: 2 Issue: 30, 219 - 224, 27.05.2014

Abstract

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Meeting Summary
Authors

Şebnem Sunar This is me

Publication Date May 27, 2014
Submission Date May 27, 2014
Published in Issue Year 2013 Volume: 2 Issue: 30

Cite

APA Sunar, Ş. (2014). in the Context of Ideology and Power: Turkish University Reform and the Jewish Academics in Perspective” (İdeoloji ve İktidar Ekseninde Eğitim: Türk Üniversite Reformu ve Yahudi Bilim Adamlarına Yeniden Bakmak). Studien Zur Deutschen Sprache Und Literatur, 2(30), 219-224.
AMA Sunar Ş. in the Context of Ideology and Power: Turkish University Reform and the Jewish Academics in Perspective” (İdeoloji ve İktidar Ekseninde Eğitim: Türk Üniversite Reformu ve Yahudi Bilim Adamlarına Yeniden Bakmak). Studien zur deutschen Sprache und Literatur. January 2014;2(30):219-224.
Chicago Sunar, Şebnem. “in the Context of Ideology and Power: Turkish University Reform and the Jewish Academics in Perspective” (İdeoloji Ve İktidar Ekseninde Eğitim: Türk Üniversite Reformu Ve Yahudi Bilim Adamlarına Yeniden Bakmak)”. Studien Zur Deutschen Sprache Und Literatur 2, no. 30 (January 2014): 219-24.
EndNote Sunar Ş (January 1, 2014) in the Context of Ideology and Power: Turkish University Reform and the Jewish Academics in Perspective” (İdeoloji ve İktidar Ekseninde Eğitim: Türk Üniversite Reformu ve Yahudi Bilim Adamlarına Yeniden Bakmak). Studien zur deutschen Sprache und Literatur 2 30 219–224.
IEEE Ş. Sunar, “in the Context of Ideology and Power: Turkish University Reform and the Jewish Academics in Perspective” (İdeoloji ve İktidar Ekseninde Eğitim: Türk Üniversite Reformu ve Yahudi Bilim Adamlarına Yeniden Bakmak)”, Studien zur deutschen Sprache und Literatur, vol. 2, no. 30, pp. 219–224, 2014.
ISNAD Sunar, Şebnem. “in the Context of Ideology and Power: Turkish University Reform and the Jewish Academics in Perspective” (İdeoloji Ve İktidar Ekseninde Eğitim: Türk Üniversite Reformu Ve Yahudi Bilim Adamlarına Yeniden Bakmak)”. Studien zur deutschen Sprache und Literatur 2/30 (January 2014), 219-224.
JAMA Sunar Ş. in the Context of Ideology and Power: Turkish University Reform and the Jewish Academics in Perspective” (İdeoloji ve İktidar Ekseninde Eğitim: Türk Üniversite Reformu ve Yahudi Bilim Adamlarına Yeniden Bakmak). Studien zur deutschen Sprache und Literatur. 2014;2:219–224.
MLA Sunar, Şebnem. “in the Context of Ideology and Power: Turkish University Reform and the Jewish Academics in Perspective” (İdeoloji Ve İktidar Ekseninde Eğitim: Türk Üniversite Reformu Ve Yahudi Bilim Adamlarına Yeniden Bakmak)”. Studien Zur Deutschen Sprache Und Literatur, vol. 2, no. 30, 2014, pp. 219-24.
Vancouver Sunar Ş. in the Context of Ideology and Power: Turkish University Reform and the Jewish Academics in Perspective” (İdeoloji ve İktidar Ekseninde Eğitim: Türk Üniversite Reformu ve Yahudi Bilim Adamlarına Yeniden Bakmak). Studien zur deutschen Sprache und Literatur. 2014;2(30):219-24.