Research Article
BibTex RIS Cite

An Evaluation of the New Curriculum for German Language Teacher Education Programs in View of Core Competences

Year 2020, Issue: 44, 91 - 109, 26.12.2020
https://doi.org/10.26650/sdsl2020-0017

Abstract

The aim of this study is to examine Turkey’s new curriculum for German language teacher education in view of knowledge and skills related to core competences. For this aim, core competences identified in the EAQUALS Framework for Language Teacher Training and Development are specified and compared with domain – specific subjects in the new curriculum. Suggestions are then made to curriculum developers and practitioners on the basis of these findings. The study relies on qualitative research methods, specifically the application of document analysis to both texts. For this purpose, relevant knowledge and skills are categorized into key phases of “planning”, “performing” and “assessing and evaluating”. After categorization, domain – specific subjects of the new curriculum are specified, their contents examined and compared with the descriptions in the framework. This reveals that knowledge of the Common European Framework for Languages is absent from the curriculum. Also, subject contents in the planning phase differ from the framework. Furthermore, the essential subjects “Material Evaluation in German Language Teaching” and “New Technologies in German Language Teaching” are only elective. The compulsory subject “Preparing Tests in German Language Teaching” covers all knowledge areas defined in the framework. It is thus suggested that the elective subject “Evaluating In-Class Learning” be removed and that “Material Evaluation in German Language Teaching” and “New Technologies in German Language Teaching” be made compulsory. Finally, further revision of subject content in the planning phase is strongly advised.

References

  • Baumert, J. &. Kunter, M. (2006). Stichwort: Professionelle Kompetenz von Lehrkräften. Zeitschrift für Erziehungswissenschaft, 9 (4), 469-520.
  • Deregözü, A. (2020). Geçmişten günümüze Almanca öğretmenliği lisans programlarına ilişkin karşılaştırmalı bir çalışma. Diyalog Interkulturelle Zeitschrift für Germanistik, 143-161.
  • EAQUALS TD Framework (2016). The Eaquals framework for language teacher training and development. Erişim adresi: http://eaquals.org/pages/7104.
  • Erpenbeck, J. (2010). Kompetenzen - eine begriffliche Klärung. In V. Heyse, J. Erpenbeck & O. Stefan (Hrsg.), Grundstrukturen menschlicher Kompetenzen. Praxiserprobte Konzepte und Instrumente (S.13-20). Münster: Waxmann Verlag.
  • Europarat (2001). Gemeinsamer europäischer Referenzrahmen für Sprachen: lernen, lehren, beurteilen. Linz: Langenscheidt.European Profiling Grid (EPG) (2013). European profiling grid. Erişim adresi: http://www.epgproject.eu/raster/?lang=de.
  • McClelland, D. C. (1973). Testing for competence rather than testing for «intelligence». American Psychologist, 28(1), 1-14.
  • North, B. (2009). EAQUALS a profiling grid for language teachers. Erişim adresi: https://pdfs.semanticscholar.org/c118/264c87f6678ba4b7fdd57dd125c9a134b3fb.pdf.
  • Milli Eğitim Bakanlığı (2017a). Öğretmenlik mesleği genel yeterlikleri. Ankara: Öğretmen Yetiştirme ve Geliştirme Genel Müdürlüğü.Milli Eğitim Bakanlığı (2017b). Öğretmen strateji belgesi. 2017 – 2023. Erişim adresi: https://oygm.meb.gov.tr/www/ogretmen-strateji-belgesi/icerik/406.
  • Polat, T. & Tapan, N. (2001). Türkiye’de dünden bugüne bilimsel araştırma alanı olarak Almanca öğretmenlerinin yetiştirimi. M. Çakır (Ed.), Yabancı Dil dersi ve Almancanın Türkiye’deki Konumu (s. 283-291). Aachen: Shaker Verlag.
  • Shavelson, R. J. (2010). On the measurement of competency. Empirical Research in Vocational Education and Training, 2(1), 41-63.
  • Tapan, N. & Kuruyazıcı, N. (2020). İstanbul Üniversitesi Almanca bölümlerinin kuruluşunda günümüze gelişim süreci. Diyalog Interkulturelle Zeitschrift für Germanistik. 223-231.
  • Yükseköğretim Kurulu (1998). Eğitim fakültesi öğretmen yetiştirme lisans programları. Erişim adresi: https://www.yok.gov.tr/Documents/Yayinlar/Yayinlarimiz/egitim-fakultesi-ogretmen-yetistirmelisans-programlari-mart-1998.pdf.
  • Yükseköğretim Kurulu (1999). Türkiye’de öğretmen eğitiminde standartlar ve akreditasyon. YÖK/Dünya Bankası milli eğitimi geliştirme projesi hizmet öncesi öğretmen eğitimi: Ankara. Erişim adresi: https://www.yok.gov.tr/Documents/Yayinlar/Yayinlarimiz/turkiyede_ogretmen_egitminde_standartlar_ve_akreditasyon.pdf.
  • Yükseköğretim Kurulu (2007). Eğitim fakültesi öğretmen yetiştirme lisans programları. Erişim adresi: https://www.yok.gov.tr/Documents/Yayinlar/Yayinlarimiz/egitim-fakultesi-ogretmen-yetistirmelisans-programlari.pdf.
  • Yükseköğretim Kurulu (2011). Türkiye yükseköğretim yeterlilikler çerçevesi (TYYÇ) temel alan yeterlilikleri. Öğretmen yetiştirme ve eğitim bilimleri. Erişim adresi: http://tyyc.yok.gov.tr/raporlar/14_EGITIMBILIMLERI_13_01_2011.pdf.
  • Yükseköğretim Kurulu (2018). Yeni öğretmen yetiştirme lisans programları. Erişim adresi: https://www.yok.gov.tr/kurumsal/idaribirimler/egitim-ogretim-dairesi/yeni-ogretmen-yetistirmelisans-programlari

Yeni Almanca Öğretmenliği Lisans Programının Ana Öğretim Yeterliliklerine Göre Değerlendirilmesi

Year 2020, Issue: 44, 91 - 109, 26.12.2020
https://doi.org/10.26650/sdsl2020-0017

Abstract

Bu çalışmanın amacı, Almanca öğretmenliği lisans programını ana öğretim yeterlilikleri için gerekli olan bilgi ve beceriler açısından incelemektir. Bu amaç kapsamında, EAQUALS Yabancı Dil Öğretmenleri Eğitimi ve Gelişimi Çerçevesinde sunulan bilgi konuları incelenmiş, bilgi konularının içerik açısından Almanca öğretmenliği lisans programında ne derece karşılık bulduğu irdelenmiştir. Elde edilen bulgular doğrultusunda program geliştiricilere ve uygulayıcılara öneriler sunulmaktadır. Çalışmada doküman analizi yöntemi kullanılmaktadır. Çerçevede ana öğretim yeterlilikleri ve Almanca öğretmenliği lisans programı alan öğretimi dersleri incelenmiş, ana öğretim aşaması olan planlama, uygulama, ölçme ve değerlendirme kategorileri altında sınıflandırılmış ve karşılaştırılmıştır. Bulgulara göre, programda yer alan derslerin büyük ölçüde çerçevede yer alan konular ile içerik açısından uyumlu olduğu görülmektedir. Ancak planlama aşaması altında yer alan derslerde, ders amaçları ve çıktıları, öğrenci ihtiyaçlarını belirleme yöntemleri, öğrenme kuramları, öğrenme stilleri, ders oluşturma ve etkinliklerin çeşitlendirme yöntemleri, ders aşamalarını planlama gibi konularda çerçeveye göre eksiklikler olduğu saptanmaktadır. Uygulama ve ölçme ve değerlendirme aşamasında yer alan derslerin çerçeve tanımlamaları ile büyük ölçüde uyumlu olduğu görülmektedir. Ancak planlama ve ölçme ve değerlendirme aşamalarında çerçevede Avrupa Ortak Diller Çerçevesi temel ilke ve tanımlayıcılarına yer verilmesine karşılık, yeni programda yer almamaktadır. İçerik açısından çerçeveye göre zorunlu ders olması gereken Almanca Öğretiminde Materyal Tasarımı ve Almanca Öğretiminde Yeni Teknolojiler dersi seçmeli verilmektedir. Seçmeli dersler olan Almanca Öğretiminde Materyal Tasarımı ve Almanca Öğretiminde Yeni Teknolojiler derslerinin zorunlu dersler olarak verilmesi ve Sınıf İçi Öğrenmelerin Değerlendirilmesi seçmeli dersinin içerik açısından Almanca Öğretiminde Sınav Hazırlama dersi ile benzer olmasından dolayı programdan çıkarılması ve derslerin içerik açısından çerçeveye uyumlu hale getirilmesi önerilmektedir.

References

  • Baumert, J. &. Kunter, M. (2006). Stichwort: Professionelle Kompetenz von Lehrkräften. Zeitschrift für Erziehungswissenschaft, 9 (4), 469-520.
  • Deregözü, A. (2020). Geçmişten günümüze Almanca öğretmenliği lisans programlarına ilişkin karşılaştırmalı bir çalışma. Diyalog Interkulturelle Zeitschrift für Germanistik, 143-161.
  • EAQUALS TD Framework (2016). The Eaquals framework for language teacher training and development. Erişim adresi: http://eaquals.org/pages/7104.
  • Erpenbeck, J. (2010). Kompetenzen - eine begriffliche Klärung. In V. Heyse, J. Erpenbeck & O. Stefan (Hrsg.), Grundstrukturen menschlicher Kompetenzen. Praxiserprobte Konzepte und Instrumente (S.13-20). Münster: Waxmann Verlag.
  • Europarat (2001). Gemeinsamer europäischer Referenzrahmen für Sprachen: lernen, lehren, beurteilen. Linz: Langenscheidt.European Profiling Grid (EPG) (2013). European profiling grid. Erişim adresi: http://www.epgproject.eu/raster/?lang=de.
  • McClelland, D. C. (1973). Testing for competence rather than testing for «intelligence». American Psychologist, 28(1), 1-14.
  • North, B. (2009). EAQUALS a profiling grid for language teachers. Erişim adresi: https://pdfs.semanticscholar.org/c118/264c87f6678ba4b7fdd57dd125c9a134b3fb.pdf.
  • Milli Eğitim Bakanlığı (2017a). Öğretmenlik mesleği genel yeterlikleri. Ankara: Öğretmen Yetiştirme ve Geliştirme Genel Müdürlüğü.Milli Eğitim Bakanlığı (2017b). Öğretmen strateji belgesi. 2017 – 2023. Erişim adresi: https://oygm.meb.gov.tr/www/ogretmen-strateji-belgesi/icerik/406.
  • Polat, T. & Tapan, N. (2001). Türkiye’de dünden bugüne bilimsel araştırma alanı olarak Almanca öğretmenlerinin yetiştirimi. M. Çakır (Ed.), Yabancı Dil dersi ve Almancanın Türkiye’deki Konumu (s. 283-291). Aachen: Shaker Verlag.
  • Shavelson, R. J. (2010). On the measurement of competency. Empirical Research in Vocational Education and Training, 2(1), 41-63.
  • Tapan, N. & Kuruyazıcı, N. (2020). İstanbul Üniversitesi Almanca bölümlerinin kuruluşunda günümüze gelişim süreci. Diyalog Interkulturelle Zeitschrift für Germanistik. 223-231.
  • Yükseköğretim Kurulu (1998). Eğitim fakültesi öğretmen yetiştirme lisans programları. Erişim adresi: https://www.yok.gov.tr/Documents/Yayinlar/Yayinlarimiz/egitim-fakultesi-ogretmen-yetistirmelisans-programlari-mart-1998.pdf.
  • Yükseköğretim Kurulu (1999). Türkiye’de öğretmen eğitiminde standartlar ve akreditasyon. YÖK/Dünya Bankası milli eğitimi geliştirme projesi hizmet öncesi öğretmen eğitimi: Ankara. Erişim adresi: https://www.yok.gov.tr/Documents/Yayinlar/Yayinlarimiz/turkiyede_ogretmen_egitminde_standartlar_ve_akreditasyon.pdf.
  • Yükseköğretim Kurulu (2007). Eğitim fakültesi öğretmen yetiştirme lisans programları. Erişim adresi: https://www.yok.gov.tr/Documents/Yayinlar/Yayinlarimiz/egitim-fakultesi-ogretmen-yetistirmelisans-programlari.pdf.
  • Yükseköğretim Kurulu (2011). Türkiye yükseköğretim yeterlilikler çerçevesi (TYYÇ) temel alan yeterlilikleri. Öğretmen yetiştirme ve eğitim bilimleri. Erişim adresi: http://tyyc.yok.gov.tr/raporlar/14_EGITIMBILIMLERI_13_01_2011.pdf.
  • Yükseköğretim Kurulu (2018). Yeni öğretmen yetiştirme lisans programları. Erişim adresi: https://www.yok.gov.tr/kurumsal/idaribirimler/egitim-ogretim-dairesi/yeni-ogretmen-yetistirmelisans-programlari
There are 16 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Research Article
Authors

Aysel Deregözü This is me 0000-0002-8371-8047

Publication Date December 26, 2020
Submission Date July 10, 2020
Published in Issue Year 2020 Issue: 44

Cite

APA Deregözü, A. (2020). Yeni Almanca Öğretmenliği Lisans Programının Ana Öğretim Yeterliliklerine Göre Değerlendirilmesi. Studien Zur Deutschen Sprache Und Literatur(44), 91-109. https://doi.org/10.26650/sdsl2020-0017
AMA Deregözü A. Yeni Almanca Öğretmenliği Lisans Programının Ana Öğretim Yeterliliklerine Göre Değerlendirilmesi. Studien zur deutschen Sprache und Literatur. December 2020;(44):91-109. doi:10.26650/sdsl2020-0017
Chicago Deregözü, Aysel. “Yeni Almanca Öğretmenliği Lisans Programının Ana Öğretim Yeterliliklerine Göre Değerlendirilmesi”. Studien Zur Deutschen Sprache Und Literatur, no. 44 (December 2020): 91-109. https://doi.org/10.26650/sdsl2020-0017.
EndNote Deregözü A (December 1, 2020) Yeni Almanca Öğretmenliği Lisans Programının Ana Öğretim Yeterliliklerine Göre Değerlendirilmesi. Studien zur deutschen Sprache und Literatur 44 91–109.
IEEE A. Deregözü, “Yeni Almanca Öğretmenliği Lisans Programının Ana Öğretim Yeterliliklerine Göre Değerlendirilmesi”, Studien zur deutschen Sprache und Literatur, no. 44, pp. 91–109, December 2020, doi: 10.26650/sdsl2020-0017.
ISNAD Deregözü, Aysel. “Yeni Almanca Öğretmenliği Lisans Programının Ana Öğretim Yeterliliklerine Göre Değerlendirilmesi”. Studien zur deutschen Sprache und Literatur 44 (December 2020), 91-109. https://doi.org/10.26650/sdsl2020-0017.
JAMA Deregözü A. Yeni Almanca Öğretmenliği Lisans Programının Ana Öğretim Yeterliliklerine Göre Değerlendirilmesi. Studien zur deutschen Sprache und Literatur. 2020;:91–109.
MLA Deregözü, Aysel. “Yeni Almanca Öğretmenliği Lisans Programının Ana Öğretim Yeterliliklerine Göre Değerlendirilmesi”. Studien Zur Deutschen Sprache Und Literatur, no. 44, 2020, pp. 91-109, doi:10.26650/sdsl2020-0017.
Vancouver Deregözü A. Yeni Almanca Öğretmenliği Lisans Programının Ana Öğretim Yeterliliklerine Göre Değerlendirilmesi. Studien zur deutschen Sprache und Literatur. 2020(44):91-109.