Arkeolojide, Attik siyah figür ve kırmızı figür vazolarının vazolar üzerindeki çömlekçi ya da ressam imzalarından yola çıkarak özellikle belirli bireylere, ressamlara, atfedilmesi çok önem taşıyan çalışmalardır. Bunun nedeni, vazo resimlerinin detaylı incelenmesi ve stil kritiği ile ressamlar arasında ilişkiyi kurmak ve siyah figür ve kırmızı figür vazolar için bir kronoloji oluşturmanın mümkün olmasıdır.Ancak bu alanda çalışan bazı bilim insanlarının, çalışmaların sınırları ile ilgili şüpheleri vardır. Bu bağlamda Attik figürlü vazoları için ressam belirleme (atıf) çalışmalarının, günümüz “sanatçı” algımız bağlantısı ile yeniden değerlendirilmesi gereklidir. Bu değerlendirmenin bir ressamın bakış açısı ve uzmanlığı ile yapılması atıf çalışmalarının gerçek kapsamı ve içeriğini aydınlatılmasına olanak sağlayacaktır.
The attribution of vases to particular individual hands based on the signatures of painters or potters on the vases, the connoisseurship, obtained too much importance especially in the case of Athenian black figure and red figure pottery. It is because; through close examination of details of style it becomes possible to establish the interaction between “artists” and a sequential chronology for vases of black figure and red figure techniques. But some scholars have raised doubts on the limits of such studies. Reexamination of our perception of artist in connection with the attribution studies for Attic figured pottery and the idea supporting connoisseurship are necessary. Determination of figured pottery from a canvas painter’s point of expertise could illuminate the limitations and real context of attribution studies.
Primary Language | English |
---|---|
Journal Section | MAKALELER/ARTICLES |
Authors | |
Publication Date | December 30, 2017 |
Submission Date | December 12, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 Issue: 7 |