Research Article
BibTex RIS Cite

POP SONRASI POP; NEO POP

Year 2018, Issue: 9, 323 - 335, 12.12.2018

Abstract

Pop sanatçıları eserlerini; o gününün insanının her gün tükettiği yiyecekleri, sıradan nesneleri, insanlara yönelik düz, dolayımsız bir yaklaşımla oluşturmuşlardı. Nesnelerin boyut ve sergilendikleri ortamlar bakımından farklı bir bağlamda sunulması; bu nesnelerin, onları tüketen ve diğer yandan da izleyicisi olan kitlenin dikkatini çekse de moda olanın sürekli tekrarı, zamanla ilginçliğin kaybolmasına, ruhsal ve psikolojik derinlikten uzak bir hal almasına neden olmuştu. Oysa, Neo Pop akımında sunumlar, bu türden fiziki bir etkilemenin ötesinde; anlamların ve örtük ifadelerin çözümlenmesini bekler. Sanatçıların konu edindiği nesneler, kişiler, olaylar ve kavramlarla ilişkisi eleştireldir. Burada vurgu daha politik, provokatif, sosyal ilişkilerden kopmayan, kavramsal ve bu konulara farkındalık getiren bir boyuttadır.

References

  • Antmen, Ahu. 2010. 20. Yüzyıl Batı Sanatında Akımlar. İstanbul: Sel Yayıncılık
  • Baraz, Yahsi. 1985.“KDV Resim Sanatına Son Darbe Oldu”, Milliyet Sanat Dergisi, Sayı. 462
  • Başkent, Gözde. 2010. “Güncel Sanat Ortamında Resim-İllüstrasyon Etkileşimleri”, Mimar Sinan Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, İstanbul
  • Çelik, Haydar. 1994. Resim Sanatında Metafizik. İstanbul: Troya Yayıncılık
  • Dellenbach, Bahar Arı : “Sanatsal Yaratımda Popüler Kültür’ün İzleri, Kişisel Yorum ve Uygulamalar”, Sanatta Yeterlik Tezi, Ankara: Hacettepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2009.
  • Kavrakoğlu, Füsun. 2013. www.arthistoryarchive.com http://blog.kavrakoglu.com/tag/jenny-holzer/
  • Şahiner Rıfat. 2008. Sanatta Postmodern Kırılmalar ya da Modernin Yapıbozumu. İstanbul: Yeni İnsan Yayınevi
  • http://www.ekavart.tv/sergiler/diger/protect-protect-jenny-holzer, 12.08.2016
  • http://emeginsanati.forumup.com/about130-emeginsanati.html, 07.01.2017
  • https://issuu.com/artunlimited_tr/docs/au18/52, 01.10.2017
  • http://dirimart.com/tr/exhibitions/detail/14/walls-paintings, 10.06.2017
  • Fig. 1 http://www.adbranch.com/andy-warhols-coca-cola-paintings/cocacola_andy_warhol_3_bottles/
  • Fig. 2 http://douglas-turner.com/wp-content/uploads/2014/06/JeffKoons-MichaelJacksonBubbles.jpg
  • Fig. 3 http://www.jeffkoons.com/artwork/easyfun-ethereal/prison-venus
  • Fig. 4 https://twitter.com/twtarte/status/564710361958338561
  • Fig. 5 https://whitney.org/Exhibitions/JennyHolzer
  • Fig. 6 http://www.tanyabonakdargallery.com/artists/haim-steinbach/seriesworks_18/33
  • Fig. 7 //www.english.txstate.edu/cohen_p/postmodern/Art/Komar/Self.html
  • Fig. 8 http://www.riflemaker.org/s-Gavin%20Turk
  • Fig. 9 http://www.lehmannmaupin.com/artists/ashley-bickerton/press/1428#31
  • Fig. 10 http://www.lehmannmaupin.com/artists/ashley-bickerton/press/1428#24
  • Fig. 11 http://www.askart.com/artist/Peter_Stanick/11170784/Peter_Stanick.aspx
  • Fig. 12 https://tr.pinterest.com/pin/358669557803636285/

POST-POP POP; NEO POP

Year 2018, Issue: 9, 323 - 335, 12.12.2018

Abstract

Pop artists used to produce their work; everyday food consumed by the people of that time and ordinary objects with a straight and direct approach toward people. Even though the presentation of the objects in a different context in terms of their dimensions and environments where they were displayed attracted the attention of the mass that was consuming and following the objects to them; the constant repetition of those in vogue had caused the interestingness to disappear and get estranged from spiritual and psychological depth in the course of time. On the other hand, presentations in the Neo Pop movement expect the resolution of meanings and implicit statements beyond such a physical influence. The objects used by artists as a theme have a critical relationship with individuals, events and concepts. The emphasis here is rather political, provocative, attached to social relations, conceptual and it raises an awareness of these subjects.

References

  • Antmen, Ahu. 2010. 20. Yüzyıl Batı Sanatında Akımlar. İstanbul: Sel Yayıncılık
  • Baraz, Yahsi. 1985.“KDV Resim Sanatına Son Darbe Oldu”, Milliyet Sanat Dergisi, Sayı. 462
  • Başkent, Gözde. 2010. “Güncel Sanat Ortamında Resim-İllüstrasyon Etkileşimleri”, Mimar Sinan Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, İstanbul
  • Çelik, Haydar. 1994. Resim Sanatında Metafizik. İstanbul: Troya Yayıncılık
  • Dellenbach, Bahar Arı : “Sanatsal Yaratımda Popüler Kültür’ün İzleri, Kişisel Yorum ve Uygulamalar”, Sanatta Yeterlik Tezi, Ankara: Hacettepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2009.
  • Kavrakoğlu, Füsun. 2013. www.arthistoryarchive.com http://blog.kavrakoglu.com/tag/jenny-holzer/
  • Şahiner Rıfat. 2008. Sanatta Postmodern Kırılmalar ya da Modernin Yapıbozumu. İstanbul: Yeni İnsan Yayınevi
  • http://www.ekavart.tv/sergiler/diger/protect-protect-jenny-holzer, 12.08.2016
  • http://emeginsanati.forumup.com/about130-emeginsanati.html, 07.01.2017
  • https://issuu.com/artunlimited_tr/docs/au18/52, 01.10.2017
  • http://dirimart.com/tr/exhibitions/detail/14/walls-paintings, 10.06.2017
  • Fig. 1 http://www.adbranch.com/andy-warhols-coca-cola-paintings/cocacola_andy_warhol_3_bottles/
  • Fig. 2 http://douglas-turner.com/wp-content/uploads/2014/06/JeffKoons-MichaelJacksonBubbles.jpg
  • Fig. 3 http://www.jeffkoons.com/artwork/easyfun-ethereal/prison-venus
  • Fig. 4 https://twitter.com/twtarte/status/564710361958338561
  • Fig. 5 https://whitney.org/Exhibitions/JennyHolzer
  • Fig. 6 http://www.tanyabonakdargallery.com/artists/haim-steinbach/seriesworks_18/33
  • Fig. 7 //www.english.txstate.edu/cohen_p/postmodern/Art/Komar/Self.html
  • Fig. 8 http://www.riflemaker.org/s-Gavin%20Turk
  • Fig. 9 http://www.lehmannmaupin.com/artists/ashley-bickerton/press/1428#31
  • Fig. 10 http://www.lehmannmaupin.com/artists/ashley-bickerton/press/1428#24
  • Fig. 11 http://www.askart.com/artist/Peter_Stanick/11170784/Peter_Stanick.aspx
  • Fig. 12 https://tr.pinterest.com/pin/358669557803636285/
There are 23 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section MAKALELER/ARTICLES
Authors

Aysun Cançat This is me

Publication Date December 12, 2018
Submission Date December 12, 2018
Published in Issue Year 2018 Issue: 9

Cite

Chicago Cançat, Aysun. “POP SONRASI POP; NEO POP”. Art - Sanat, no. 9 (December 2018): 323-35.