Öğrencilerin öğretmen verimliliğini değerlendirmeleri aslında öğrencilerin öğretmenlerin sınıf içi
genel durumları hakkındaki görüşleridir.Bu çalışmanın amacı,öğretim üyesinin verimliliğine
öğrencilerin bakış açılarını dikkate alan faktörlerin yapısını ve sayısını belirlemektir.Kullanılan
veriler 2003-2004 Öğretim Yılında İ.Ü.İktisat Fakültesi’nin 193 lisans öğrencisinin “Öğretim
Üyesi Değerlendirme Anketi”nin sonuçlarını kapsar. Ankette yer alan 18 soru 1’den 5’e kadar
numaralandırılmıştır. Öğrencilerin öğretim üyesinin verimliliğini ölçen bu sorulara faktör analizi
tekniği uygulanmıştır. Faktör analizi uygulamasının ilk kısmında, özdeğerleri 1’e eşit veya 1’den
büyük olan 5 faktör belirlenmiştir. Analizin ikinci kısmında, öğretim üyesi ile ilgili 11 soru ayrı
olarak değerlendirilmiş ve 2 faktör elde edilmiştir.Bu çalışmanın sonucu, eğitimcilere
öğrencilerin öğretmenlere bakış açılarını tanımalarına yardımcı olacaktır
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | August 25, 2011 |
Published in Issue | Year 2005 Issue: 1 |