DOI: 10.5152/hayef.2019.19017
With the help of technological
developments, the knowledge and skills that students need to acquire constantly
evolve, and evaluation instruments and approaches accordingly change. In this
context, it is necessary to assess and evaluate at what level the
technology-aided activities allow for the development of such knowledge and
skills. SAMR model is one of the approaches that allow this evaluation. The
SAMR (Substitution, Augmentation, Modification, Redefinition) model is a
four-step approach to the selection, use, and evaluation of technology in
education. The purpose of this study is to examine the process of assessing
technology-aided activities developed by mathematics educators and its
reflections on teaching according to the SAMR model. The study utilizing the
case study method received the opinions of the faculty members with written
assessments and semi-structured interviews. In this study, content analysis was
carried out. It is thought that this study will provide an insight into the
future studies in terms of exemplifying the evaluation of the integration of
technology into education with the SAMR model and addressing it for the
21st-century learners within the context of technological competences.
Cite this article as: Aydoğan Yenmez, A.,
Gökçe, S. (2019). Using the SAMR Model for Evaluating Technology-aided
Mathematics Activities. HAYEF: Journal of Education, 16(2); 221-245.
Evaluating mathematics activities mathematics education model steps SAMR technology integration
DOI: 10.5152/hayef.2019.19017
Teknolojik gelişmelerle, öğrencilerin
kazanması gereken bilgi ve beceriler sürekli olarak gelişmekle birlikte ölçme
ve değerlendirme araçları ve yaklaşımları da değişmektedir. Bu bağlamda,
teknoloji destekli geliştirilen etkinliklerin bu bilgi ve becerileri ne düzeyde
karşıladığının değerlendirilmesi gerekmektedir. Bu değerlendirmeye imkân veren
yaklaşımlardan biri de SAMR modelidir. SAMR (Substitution, Augmentation,
Modification, Redefinition) modeli, eğitiminde teknolojiyi seçme, kullanma ve
değerlendirme konularında dört basamaklı bir yaklaşımdır. Bu çalışmada,
matematik eğitimcilerinin geliştirdikleri teknoloji destekli etkinlikleri SAMR
modeline göre değerlendirme sürecinin ve öğretime olası yansımalarının
incelenmesi amaçlanmaktadır. Durum çalışması yönteminin kullanıldığı bu çalışmada
öğretim üyelerinin görüşleri yazılı değerlendirmeler ve yarı-yapılandırılmış
görüşmelerle alınmıştır. Analiz süreci içerik analizi ile gerçekleştirilmiştir.
Bu çalışmanın, SAMR modeli ile teknolojinin eğitim ortamına entegre süreci
değerlendirmesini örneklendirmesi ve 21. yüzyıl öğrenenleri için teknolojik
yeterlilikler bağlamında değerlendirmesi açısından gelecekteki çalışmalara
öngörü sunacağı düşünülmektedir.
Cite this article as: Aydoğan Yenmez, A.,
Gökçe, S. (2019). Using the SAMR Model for Evaluating Technology-aided
Mathematics Activities. HAYEF: Journal of Education, 16(2); 221-245.
Matematik eğitimi matematik etkinliklerinin değerlendirilmesi model basamakları SAMR teknoloji entegrasyonu
Primary Language | English |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | October 1, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 16 Issue: 2 |