Çalışmada, ilköğretim 5. sınıf matematik dersinin değerlendirme sürecinde ürün dosyası kullanımının öğrencilerin bilişsel strateji kullanımları ve görüşleri üzerindeki etkilerinin incelenmesi amaçlanmıştır. Beşinci sınıf olan iki grup üzerinde yürütülen araştırmada, ön-test son-test kontrol gruplu deneme modeli kullanılmıştır. Araştırmada Pintrich ve De Groot (1990) tarafından geliştirilen, Üredi (2005)'nin Türkçe'ye uyarladığı “Öğrenmeye İlişkin Motivasyonel Stratejiler Ölçeği”nin alt boyutu olan “bilişsel strateji kullanımı ölçeği” ve “ürün dosyası geliştirme sürecini değerlendirme formu” veri toplama aracı olarak kullanılmıştır. Verilerin analizinde kovaryans ve betimsel analiz kullanılmıştır. Araştırmanın bulgularına göre ürün dosyası kullanımının öğrencilerin bilişsel strateji kullanımları üzerinde anlamlı fark yaratmadığı ve ürün dosyası geliştirme sürecinde öğrencilerin kendilerine ait ürün oluşturmaktan hoşlandıkları fakat ürün bilgi fişlerini doldurmaktan sıkıldıkları sonucuna ulaşılmıştır.
Anahtar Sözcükler: Matematik Öğretimi, Ürün Dosyası, Bilişsel Strateji Kullanımı, Öğrenci Görüşleri.
ABSTRACT
The aim of this study is to determine the effect of using portfolios in fifth grade mathematics on students' cognitive strategy use and views about using portfolio. In the research, which was carried out in two separate groups, a pre-test post-test control group experimental design was used. As for data collection, “cognitive strategy use scale” and “the process of developing portfolio assessment form”, originally developed by Pintrich and De Groot (1990) and adapted to Turkish by Üredi (2005) were used (2005). The process of developing portfolio assessment form was developed by researchers. Covariance and descriptive analysis techniques were used for the analysis of data. Research findings indicate that the use of portfolio assessment has no effect on students' use of cognitive strategy. Students enjoyed producing their own products; nevertheless filling out forms caused boredom.
Key Words: Mathematics Education, Portfolio, Cognitive Strategy Use, Students' View.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | December 20, 2010 |
Published in Issue | Year 2011 Volume: 8 Issue: 1 |