Nitel gözleme dayalı bu araştırmada çok kültürlü sınıflarda ortaya
çıkan hata düzeltme şekillerini araştırmak amaçlanmıştır. Nitel araştırma
modeli araştırmacının, öğrenciler yanlış biçimleri kullandıklarında,
öğretmenlerin düzeltici dönüt kullanma eylemlerini gözlemlemesine olanak
tanımıştır. Araştırmanın amacına uygun olarak, araştırmacı ABD'deki bir
üniversitede üç öğretmeni toplam onbir derste gözlemlemiştir. Gözlem
yap/lan dersler başlangıçtan orta düzeye konuşma, din/eme ve ses/etim
dersleridir. Araştırmacı, aynı zamanda öğretmenlerle bire bir görüşme
yapmıştır. Hem bu görüşmelerde hem de ders gözlemlerinde not alma,
kullanılan veri toplama aracı olmuştur. Verilerin çözümlenmesi sonucunda,
öğretmenlerin, öğrencilerin kültürlerine karşı duyarlılığa sahip oldukları
gözlemlenmiştir. Bunun yanında, sekiz değişik hata düzeltme şekli
belirlenmiştir. Ancak, sınıfların çok kültürlü olması yalnızca bir hata
düzeltme şeklinde etkili olmuştur.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | March 23, 2012 |
Published in Issue | Year 2006 Volume: 3 Issue: 2 |