BibTex RIS Cite
Year 2007, Volume: 4 Issue: 2, 49 - 64, 23.03.2012

Abstract

References

  • Açıkgöz, K.Ü. (2005). Etkili Öğrenme ve Öğretme, Eğitim Dünyası Yayınları, İzmir.
  • Aksakoğlu, G. (2001). Sağlıkta Araştırma Teknikleri ve Analiz Yöntemleri, Dokuz Eylül Üniversitesi Rektörlük Matbaası, İzmir.
  • Arslan, B.; Babadoğan, C. (2005). "İlköğretim 7. ve 8. Sınıf Öğrencilerinin Öğrenme Stillerinin Akademik Başarı Düzeyi, Cinsiyet ve Yaş İle İlişkisi", Eğitim Araştırmaları, S. 21 , ss. 35-48.
  • Bacanlı, H. (2005). Gelişim ve Öğrenme, Nobel Yayınları, Ankara.
  • Balcı, A. (2001). Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntem, Teknik ve İlkeler, Pegem A Yayıncılık, Ankara.
  • Boydak, H.A. (2006). Öğrenme Stilleri, Beyaz Yayınları, İstanbul.
  • Büyükkaragöz, S.; Çivi, C. (1999). Genel Öğretim Metotları, Öz Eğitim Yayınları, İstanbul.
  • Büyüköztürk, Ş. (2002). Sosyal Bilimler İçin Veri Analizi El Kitabı, Pegem A Yayıncılık, Ankara.
  • Demir, M.K. (2006). "Sınıf Öğretmeni Adaylarının Öğrenme Stilleri ve Sosyal Bilgiler Öğretimi", Eğitim Araştırmaları, S. 23, ss. 28-37.
  • Demirel, Ö. (2002). Plandan Değerlendirmeye Öğretme Sanatı, Pegem A Yayıncılık, Ankara.
  • Ekici, G. (2003). "Uzaktan Eğitim Ortamlarının Seçiminde Öğrencilerin Öğrenme Stillerinin Önemi", Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, S. 24, ss. 48-55.
  • Erden, M.; Akman, Y. (2004). Gelişim ve Öğrenme, Arkadaş Yayınları, Ankara.
  • Erden, M.; Altun, S. (2006). Öğrenme Stilleri, Morpa Yayıncılık, İstanbul.
  • Ergür, D.O. (2000). "Hacettepe Üniversitesi Dört Yıllık Lisans Programlarındaki Öğrencilerin Kişisel Özellikleri İle Öğrenme Stillerinin Karşılaştırılması", Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, S. 19, ss. 234-241.
  • Ertekin, E. (2005). "Öğrenme Stilleri Üzerine Bir Araştırma", Selçuk Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, S. 19, ss. 389-402.
  • Fer, S. (2003). "Matematik, Fizik ve Kimya Öğretmenliği Öğrencilerinin Öğrenme Biçemlerine Göre Kolay Öğrendikleri Öğrenme Etkinlikleri", Çağdaş Eğitim Dergisi, S. 304, ss. 33-43.
  • Gökdağ, M. (2004). Sosyal Bilgiler Öğretiminde İşbirlikii Öğrenme, Öğrenme Stilleri, Akademik Başarı ve Cinsiyet İlişkisi, Dokuz Eylül Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü (Yayımlanmamış Doktora Tezi), İzmir.
  • Küçükahmet, L. (2000). Öğretimde Planlama ve Değerlendirme, Nobel Yayınları, Ankara.
  • Özsoy, N.; Yağdıran, E.; Öztürk, G. (2004). "Onuncu Sınıf Öğrencilerinin Öğrenme Stilleri ve Geometrik Düşünme Düzeyleri", Eğitim Araştırmaları, Yaz 2004, S. 16, ss. 50-63.
  • Saban, A. (2002). Öğrenme Öğretme Süreci, Nobel Yayınları, Ankara.
  • Sünbül, A.M. (2003-2004). "Öğretimde Planlama ve Değerlendirme Dersinde, Öğrenme Stillerine Dayalı Öğretim Uygulamasının Öğrenci Erişilerine ve Öğrenilenlerin Kalıcılığına Etkisi", Selçuk Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, S. 16-17-18, ss. 367-380.
  • ŞİMŞEK, N. (2002). "BİG 16 Öğrenme Biçemleri Envanteri", Eğitim Bilimleri ve Uygulama, C.l, S. 1, ss. 33-47.
  • Yalçın, A. (2002). Türkçe Öğretim Yöntemleri: Yeni Yaklaşımlar, Akçağ Yayınları, Ankara.
  • Yeşilyaprak, B. (Ed) (2005). Gelişim ve Öğrenme Psikolojisi, Pegem A Yayıncılık, Ankara.

TÜRKÇE ÖĞRETMENİ ADAYLARININ ÖĞRENME BİÇEMLERİ İLE AKADEMİK BAŞARILARI ARASINDAKİ İLİŞKİ

Year 2007, Volume: 4 Issue: 2, 49 - 64, 23.03.2012

Abstract

Bu araştırmanın amacı, Türkçe Öğretmeni adaylarının öğrenme
biçemleri, akademik başarıları ve cinsiyetleri arasındaki ilişkiyi
incelemektir. Araştırma, 2005-2006 öğretim yılı bahar yarıyılında Dokuz
Eylül Üniversitesi Buca Eğitim Fakültesi Türkçe Eğitimi Bölümü 4. sınıfta
okuyan 220 (138 kız, 82 erkek) öğrenci üzerinde yapılmıştır. Araştırmanın
verileri BİG 16 Öğrenme Biçemleri Envanteri ve öğrencilerin 7 dönemlik
not ortalamalarını gösteren transkript belgeleri ile toplanmıştır. Elde edilen
bulgular, öğrencilerin daha çok görsel öğrenme biçemini tercih ettiklerini;
görsel-işitsel-bedensel öğrenme biçemlerini aynı anda kullanarak daha iyi
öğrendiklerini; öğrenme biçemleri tercihinin cinsiyete göre anlamlı bir
farklılaşmaya neden olmadığını ve öğrenme biçemleri ile akademik başarı
arasında anlamlı bir ilişki bulunmadığını göstermektedir.

References

  • Açıkgöz, K.Ü. (2005). Etkili Öğrenme ve Öğretme, Eğitim Dünyası Yayınları, İzmir.
  • Aksakoğlu, G. (2001). Sağlıkta Araştırma Teknikleri ve Analiz Yöntemleri, Dokuz Eylül Üniversitesi Rektörlük Matbaası, İzmir.
  • Arslan, B.; Babadoğan, C. (2005). "İlköğretim 7. ve 8. Sınıf Öğrencilerinin Öğrenme Stillerinin Akademik Başarı Düzeyi, Cinsiyet ve Yaş İle İlişkisi", Eğitim Araştırmaları, S. 21 , ss. 35-48.
  • Bacanlı, H. (2005). Gelişim ve Öğrenme, Nobel Yayınları, Ankara.
  • Balcı, A. (2001). Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntem, Teknik ve İlkeler, Pegem A Yayıncılık, Ankara.
  • Boydak, H.A. (2006). Öğrenme Stilleri, Beyaz Yayınları, İstanbul.
  • Büyükkaragöz, S.; Çivi, C. (1999). Genel Öğretim Metotları, Öz Eğitim Yayınları, İstanbul.
  • Büyüköztürk, Ş. (2002). Sosyal Bilimler İçin Veri Analizi El Kitabı, Pegem A Yayıncılık, Ankara.
  • Demir, M.K. (2006). "Sınıf Öğretmeni Adaylarının Öğrenme Stilleri ve Sosyal Bilgiler Öğretimi", Eğitim Araştırmaları, S. 23, ss. 28-37.
  • Demirel, Ö. (2002). Plandan Değerlendirmeye Öğretme Sanatı, Pegem A Yayıncılık, Ankara.
  • Ekici, G. (2003). "Uzaktan Eğitim Ortamlarının Seçiminde Öğrencilerin Öğrenme Stillerinin Önemi", Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, S. 24, ss. 48-55.
  • Erden, M.; Akman, Y. (2004). Gelişim ve Öğrenme, Arkadaş Yayınları, Ankara.
  • Erden, M.; Altun, S. (2006). Öğrenme Stilleri, Morpa Yayıncılık, İstanbul.
  • Ergür, D.O. (2000). "Hacettepe Üniversitesi Dört Yıllık Lisans Programlarındaki Öğrencilerin Kişisel Özellikleri İle Öğrenme Stillerinin Karşılaştırılması", Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, S. 19, ss. 234-241.
  • Ertekin, E. (2005). "Öğrenme Stilleri Üzerine Bir Araştırma", Selçuk Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, S. 19, ss. 389-402.
  • Fer, S. (2003). "Matematik, Fizik ve Kimya Öğretmenliği Öğrencilerinin Öğrenme Biçemlerine Göre Kolay Öğrendikleri Öğrenme Etkinlikleri", Çağdaş Eğitim Dergisi, S. 304, ss. 33-43.
  • Gökdağ, M. (2004). Sosyal Bilgiler Öğretiminde İşbirlikii Öğrenme, Öğrenme Stilleri, Akademik Başarı ve Cinsiyet İlişkisi, Dokuz Eylül Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü (Yayımlanmamış Doktora Tezi), İzmir.
  • Küçükahmet, L. (2000). Öğretimde Planlama ve Değerlendirme, Nobel Yayınları, Ankara.
  • Özsoy, N.; Yağdıran, E.; Öztürk, G. (2004). "Onuncu Sınıf Öğrencilerinin Öğrenme Stilleri ve Geometrik Düşünme Düzeyleri", Eğitim Araştırmaları, Yaz 2004, S. 16, ss. 50-63.
  • Saban, A. (2002). Öğrenme Öğretme Süreci, Nobel Yayınları, Ankara.
  • Sünbül, A.M. (2003-2004). "Öğretimde Planlama ve Değerlendirme Dersinde, Öğrenme Stillerine Dayalı Öğretim Uygulamasının Öğrenci Erişilerine ve Öğrenilenlerin Kalıcılığına Etkisi", Selçuk Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, S. 16-17-18, ss. 367-380.
  • ŞİMŞEK, N. (2002). "BİG 16 Öğrenme Biçemleri Envanteri", Eğitim Bilimleri ve Uygulama, C.l, S. 1, ss. 33-47.
  • Yalçın, A. (2002). Türkçe Öğretim Yöntemleri: Yeni Yaklaşımlar, Akçağ Yayınları, Ankara.
  • Yeşilyaprak, B. (Ed) (2005). Gelişim ve Öğrenme Psikolojisi, Pegem A Yayıncılık, Ankara.
Year 2007, Volume: 4 Issue: 2, 49 - 64, 23.03.2012

Abstract

References

  • Açıkgöz, K.Ü. (2005). Etkili Öğrenme ve Öğretme, Eğitim Dünyası Yayınları, İzmir.
  • Aksakoğlu, G. (2001). Sağlıkta Araştırma Teknikleri ve Analiz Yöntemleri, Dokuz Eylül Üniversitesi Rektörlük Matbaası, İzmir.
  • Arslan, B.; Babadoğan, C. (2005). "İlköğretim 7. ve 8. Sınıf Öğrencilerinin Öğrenme Stillerinin Akademik Başarı Düzeyi, Cinsiyet ve Yaş İle İlişkisi", Eğitim Araştırmaları, S. 21 , ss. 35-48.
  • Bacanlı, H. (2005). Gelişim ve Öğrenme, Nobel Yayınları, Ankara.
  • Balcı, A. (2001). Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntem, Teknik ve İlkeler, Pegem A Yayıncılık, Ankara.
  • Boydak, H.A. (2006). Öğrenme Stilleri, Beyaz Yayınları, İstanbul.
  • Büyükkaragöz, S.; Çivi, C. (1999). Genel Öğretim Metotları, Öz Eğitim Yayınları, İstanbul.
  • Büyüköztürk, Ş. (2002). Sosyal Bilimler İçin Veri Analizi El Kitabı, Pegem A Yayıncılık, Ankara.
  • Demir, M.K. (2006). "Sınıf Öğretmeni Adaylarının Öğrenme Stilleri ve Sosyal Bilgiler Öğretimi", Eğitim Araştırmaları, S. 23, ss. 28-37.
  • Demirel, Ö. (2002). Plandan Değerlendirmeye Öğretme Sanatı, Pegem A Yayıncılık, Ankara.
  • Ekici, G. (2003). "Uzaktan Eğitim Ortamlarının Seçiminde Öğrencilerin Öğrenme Stillerinin Önemi", Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, S. 24, ss. 48-55.
  • Erden, M.; Akman, Y. (2004). Gelişim ve Öğrenme, Arkadaş Yayınları, Ankara.
  • Erden, M.; Altun, S. (2006). Öğrenme Stilleri, Morpa Yayıncılık, İstanbul.
  • Ergür, D.O. (2000). "Hacettepe Üniversitesi Dört Yıllık Lisans Programlarındaki Öğrencilerin Kişisel Özellikleri İle Öğrenme Stillerinin Karşılaştırılması", Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, S. 19, ss. 234-241.
  • Ertekin, E. (2005). "Öğrenme Stilleri Üzerine Bir Araştırma", Selçuk Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, S. 19, ss. 389-402.
  • Fer, S. (2003). "Matematik, Fizik ve Kimya Öğretmenliği Öğrencilerinin Öğrenme Biçemlerine Göre Kolay Öğrendikleri Öğrenme Etkinlikleri", Çağdaş Eğitim Dergisi, S. 304, ss. 33-43.
  • Gökdağ, M. (2004). Sosyal Bilgiler Öğretiminde İşbirlikii Öğrenme, Öğrenme Stilleri, Akademik Başarı ve Cinsiyet İlişkisi, Dokuz Eylül Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü (Yayımlanmamış Doktora Tezi), İzmir.
  • Küçükahmet, L. (2000). Öğretimde Planlama ve Değerlendirme, Nobel Yayınları, Ankara.
  • Özsoy, N.; Yağdıran, E.; Öztürk, G. (2004). "Onuncu Sınıf Öğrencilerinin Öğrenme Stilleri ve Geometrik Düşünme Düzeyleri", Eğitim Araştırmaları, Yaz 2004, S. 16, ss. 50-63.
  • Saban, A. (2002). Öğrenme Öğretme Süreci, Nobel Yayınları, Ankara.
  • Sünbül, A.M. (2003-2004). "Öğretimde Planlama ve Değerlendirme Dersinde, Öğrenme Stillerine Dayalı Öğretim Uygulamasının Öğrenci Erişilerine ve Öğrenilenlerin Kalıcılığına Etkisi", Selçuk Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, S. 16-17-18, ss. 367-380.
  • ŞİMŞEK, N. (2002). "BİG 16 Öğrenme Biçemleri Envanteri", Eğitim Bilimleri ve Uygulama, C.l, S. 1, ss. 33-47.
  • Yalçın, A. (2002). Türkçe Öğretim Yöntemleri: Yeni Yaklaşımlar, Akçağ Yayınları, Ankara.
  • Yeşilyaprak, B. (Ed) (2005). Gelişim ve Öğrenme Psikolojisi, Pegem A Yayıncılık, Ankara.
There are 24 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Fatma Bölükbaş This is me

Publication Date March 23, 2012
Published in Issue Year 2007 Volume: 4 Issue: 2

Cite

APA Bölükbaş, F. (2012). TÜRKÇE ÖĞRETMENİ ADAYLARININ ÖĞRENME BİÇEMLERİ İLE AKADEMİK BAŞARILARI ARASINDAKİ İLİŞKİ. HAYEF Journal of Education, 4(2), 49-64.
AMA Bölükbaş F. TÜRKÇE ÖĞRETMENİ ADAYLARININ ÖĞRENME BİÇEMLERİ İLE AKADEMİK BAŞARILARI ARASINDAKİ İLİŞKİ. HAYEF Journal of Education. March 2012;4(2):49-64.
Chicago Bölükbaş, Fatma. “TÜRKÇE ÖĞRETMENİ ADAYLARININ ÖĞRENME BİÇEMLERİ İLE AKADEMİK BAŞARILARI ARASINDAKİ İLİŞKİ”. HAYEF Journal of Education 4, no. 2 (March 2012): 49-64.
EndNote Bölükbaş F (March 1, 2012) TÜRKÇE ÖĞRETMENİ ADAYLARININ ÖĞRENME BİÇEMLERİ İLE AKADEMİK BAŞARILARI ARASINDAKİ İLİŞKİ. HAYEF Journal of Education 4 2 49–64.
IEEE F. Bölükbaş, “TÜRKÇE ÖĞRETMENİ ADAYLARININ ÖĞRENME BİÇEMLERİ İLE AKADEMİK BAŞARILARI ARASINDAKİ İLİŞKİ”, HAYEF Journal of Education, vol. 4, no. 2, pp. 49–64, 2012.
ISNAD Bölükbaş, Fatma. “TÜRKÇE ÖĞRETMENİ ADAYLARININ ÖĞRENME BİÇEMLERİ İLE AKADEMİK BAŞARILARI ARASINDAKİ İLİŞKİ”. HAYEF Journal of Education 4/2 (March 2012), 49-64.
JAMA Bölükbaş F. TÜRKÇE ÖĞRETMENİ ADAYLARININ ÖĞRENME BİÇEMLERİ İLE AKADEMİK BAŞARILARI ARASINDAKİ İLİŞKİ. HAYEF Journal of Education. 2012;4:49–64.
MLA Bölükbaş, Fatma. “TÜRKÇE ÖĞRETMENİ ADAYLARININ ÖĞRENME BİÇEMLERİ İLE AKADEMİK BAŞARILARI ARASINDAKİ İLİŞKİ”. HAYEF Journal of Education, vol. 4, no. 2, 2012, pp. 49-64.
Vancouver Bölükbaş F. TÜRKÇE ÖĞRETMENİ ADAYLARININ ÖĞRENME BİÇEMLERİ İLE AKADEMİK BAŞARILARI ARASINDAKİ İLİŞKİ. HAYEF Journal of Education. 2012;4(2):49-64.