BibTex RIS Cite

ZEKÂ-LİDERLİK İLİŞKİSİ: ÜSTÜN ZEKÂLI OLAN VE OLMAYAN ÖĞRENCİLERİN LİDERLİK BECERİLERİNİN KARŞILAŞTIRILMASI

Year 2007, Volume: 4 Issue: 2, 189 - 201, 23.03.2012

Abstract

Araştırma; normal ve üstün zekalı öğrencilerin ihtiyaçlarına göre
farklılaştırılmış bir eğitim ve öğretim programına genellikle aynı sınıf
ortamında birlikte tabii tutuldukları Beyazıt ford otosan ilköğretim okulunda
yürütülmüştür. Türkiyede örgün eğtitim kapsamında bu tür eğitim veren bir
başka okul bulunmadığı için, örneklem tayinine gidilmemiş olup, sözü
edilen okulun 3. ve 4. sınıflarına devam eden 83 öğrenin tamamı
araştırmanın örneklemi olarak kabul edilmiştir. Araştırmada,öğrencilerin
liderlik düzeylerini belirlemek İçin Dorothy A. Sisk tarafından öğrencinin
kendini değerlendirmesi şeklinde geliştirilmiş olan "Liderlik: Becerileri ve
Davranışları Ölçeği" ve zekâ düzeylerini Raven'ın Standart İlerleyen
Matrisler testi kullanılmıştır. Araştırma verilerinin analizinde, ortalama,
standart sapma, korelasyon ve varyans analizinden yararlanılmıştır.
Araştırma sonucunda Zekâ ile liderlik becerileri arasında anlamlı İlişkiler
olduğu saptanmıştır. Aynı zamanda Liderlik becerileri açısından üstün
yetenekli öğrenciler lehine anlamlı farklılıklar olduğu görülmüştür.
Anahtar Sözcükler:

Year 2007, Volume: 4 Issue: 2, 189 - 201, 23.03.2012

Abstract

Year 2007, Volume: 4 Issue: 2, 189 - 201, 23.03.2012

Abstract

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Serap Emir This is me

Selçuk Acar This is me

Publication Date March 23, 2012
Published in Issue Year 2007 Volume: 4 Issue: 2

Cite

APA Emir, S., & Acar, S. (2012). ZEKÂ-LİDERLİK İLİŞKİSİ: ÜSTÜN ZEKÂLI OLAN VE OLMAYAN ÖĞRENCİLERİN LİDERLİK BECERİLERİNİN KARŞILAŞTIRILMASI. HAYEF Journal of Education, 4(2), 189-201.
AMA Emir S, Acar S. ZEKÂ-LİDERLİK İLİŞKİSİ: ÜSTÜN ZEKÂLI OLAN VE OLMAYAN ÖĞRENCİLERİN LİDERLİK BECERİLERİNİN KARŞILAŞTIRILMASI. HAYEF Journal of Education. March 2012;4(2):189-201.
Chicago Emir, Serap, and Selçuk Acar. “ZEKÂ-LİDERLİK İLİŞKİSİ: ÜSTÜN ZEKÂLI OLAN VE OLMAYAN ÖĞRENCİLERİN LİDERLİK BECERİLERİNİN KARŞILAŞTIRILMASI”. HAYEF Journal of Education 4, no. 2 (March 2012): 189-201.
EndNote Emir S, Acar S (March 1, 2012) ZEKÂ-LİDERLİK İLİŞKİSİ: ÜSTÜN ZEKÂLI OLAN VE OLMAYAN ÖĞRENCİLERİN LİDERLİK BECERİLERİNİN KARŞILAŞTIRILMASI. HAYEF Journal of Education 4 2 189–201.
IEEE S. Emir and S. Acar, “ZEKÂ-LİDERLİK İLİŞKİSİ: ÜSTÜN ZEKÂLI OLAN VE OLMAYAN ÖĞRENCİLERİN LİDERLİK BECERİLERİNİN KARŞILAŞTIRILMASI”, HAYEF Journal of Education, vol. 4, no. 2, pp. 189–201, 2012.
ISNAD Emir, Serap - Acar, Selçuk. “ZEKÂ-LİDERLİK İLİŞKİSİ: ÜSTÜN ZEKÂLI OLAN VE OLMAYAN ÖĞRENCİLERİN LİDERLİK BECERİLERİNİN KARŞILAŞTIRILMASI”. HAYEF Journal of Education 4/2 (March 2012), 189-201.
JAMA Emir S, Acar S. ZEKÂ-LİDERLİK İLİŞKİSİ: ÜSTÜN ZEKÂLI OLAN VE OLMAYAN ÖĞRENCİLERİN LİDERLİK BECERİLERİNİN KARŞILAŞTIRILMASI. HAYEF Journal of Education. 2012;4:189–201.
MLA Emir, Serap and Selçuk Acar. “ZEKÂ-LİDERLİK İLİŞKİSİ: ÜSTÜN ZEKÂLI OLAN VE OLMAYAN ÖĞRENCİLERİN LİDERLİK BECERİLERİNİN KARŞILAŞTIRILMASI”. HAYEF Journal of Education, vol. 4, no. 2, 2012, pp. 189-01.
Vancouver Emir S, Acar S. ZEKÂ-LİDERLİK İLİŞKİSİ: ÜSTÜN ZEKÂLI OLAN VE OLMAYAN ÖĞRENCİLERİN LİDERLİK BECERİLERİNİN KARŞILAŞTIRILMASI. HAYEF Journal of Education. 2012;4(2):189-201.