Araştırma; normal ve üstün zekalı öğrencilerin ihtiyaçlarına göre
farklılaştırılmış bir eğitim ve öğretim programına genellikle aynı sınıf
ortamında birlikte tabii tutuldukları Beyazıt ford otosan ilköğretim okulunda
yürütülmüştür. Türkiyede örgün eğtitim kapsamında bu tür eğitim veren bir
başka okul bulunmadığı için, örneklem tayinine gidilmemiş olup, sözü
edilen okulun 3. ve 4. sınıflarına devam eden 83 öğrenin tamamı
araştırmanın örneklemi olarak kabul edilmiştir. Araştırmada,öğrencilerin
liderlik düzeylerini belirlemek İçin Dorothy A. Sisk tarafından öğrencinin
kendini değerlendirmesi şeklinde geliştirilmiş olan "Liderlik: Becerileri ve
Davranışları Ölçeği" ve zekâ düzeylerini Raven'ın Standart İlerleyen
Matrisler testi kullanılmıştır. Araştırma verilerinin analizinde, ortalama,
standart sapma, korelasyon ve varyans analizinden yararlanılmıştır.
Araştırma sonucunda Zekâ ile liderlik becerileri arasında anlamlı İlişkiler
olduğu saptanmıştır. Aynı zamanda Liderlik becerileri açısından üstün
yetenekli öğrenciler lehine anlamlı farklılıklar olduğu görülmüştür.
Anahtar Sözcükler:
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | March 23, 2012 |
Published in Issue | Year 2007 Volume: 4 Issue: 2 |