Okul, sosyalleşme sürecinde ilk temel toplumsal kurum olma
Özelliğini taşır. Öğretmenler, özellikle de ilk öğretmen, çocuklarla yakın
ilişki içinde geçen uzun bir sürenin sonucu olarak onları etkilemede ana
babadan sonra ikinci derecede önemli role sahiptir. Bu araştırmanın amacı
öğretmenin okuldaki sosyalleştirici olarak rolünü vurgulamak ve bu rolüyle
bağlantılı olarak öğrencilerin İstenmeyen davranışlarıyla başa çıkmalarında
etkili yöntemler sunmaktır. Bu amaçlara ulaşmak İçin öncelikle
öğretmenlerin Öğretim basamaklarına göre sosyalleştirme rolleri üzerinde
durulmuştur. Daha sonra öğretmenlerin rollerinin sınırlılıkları ele alınmış ve
bu sınırlılıklar çerçevesinde öğrencilerin istenmeyen davranışlarıyla başa
çıkmalarında etkili olacak öneriler sunulmuştur.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | March 24, 2012 |
Published in Issue | Year 2008 Volume: 5 Issue: 1 |