Yabancı dilde başarı ya da yeterliliğe dair kararların geçerlilik
kazanması alana özgü ölçütlerin sağlanmasına bağlıdır. Ölçme
değerlendirme etkinlikleri bir ölçütler oluşturma etkinliği olarak öğretim
içerik ve uygulamalarının, hedeflere ulaşmayı sağlayan nitelikler taşıyıp
taşımadıklarının göstergeleridir. Ölçme değerlendirme süreci aynı
zamanda kararlar alma sürecidir. Yabancı dilde yeterlilik düzeyiyle ilgili
kararların geçerliliği, ölçme değerlendirme içerik ve tekniklerinin
iletişimsellik ve özgünlük düzeyiyle ilgilidir. Bu bağlamda, çoktan-seçmeli
soru yapılarını içeren ölçünlendirilmiş sınavların sınava giren adayların
yaşamındaki belirleyiciliği göz önünde bulundurulduğunda sorgulanmaları
anlam kazanmaktadır. Bu çalışmada, çoktan-seçmeli soru tekniğiyle
hazırlanmış bir ölçünlendirilmiş sınav örneği olarak 2009-YDS sınavının
geçerlilik ölçütü bağlamında değerlendirilmesi amaçlanmıştır.
Yabancı Dil Öğretiminde Ölçme Değerlendirme Teknikleri Ölçünlendirilmiş Sınavlar Çoktan-seçmeli Sorular Geçerlilik Ölçütü
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | March 26, 2012 |
Published in Issue | Year 2009 Volume: 6 Issue: 2 |