In Turkey, accessing to Internet via Internet cafes by minors aged under 15 is restricted by law. On the other hand, Internet cafes are highly appealing places for elementary students, who are subject to the restriction. This study has been conducted in order to understand for what purposes students have been using these environments in the last few years where Internet and Computer Technologies (ICT) accessibility at households has increased, the effect of gender on these purposes and parent control on access to Internet cafes. In this descriptive study, 90 elementary students * Bu makalenin kısa bir özeti 4-6 Ekim 2012 tarihlerinde Gaziantep Üniversitesi’nde gerçekleştirilen 6. Uluslararası Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Sempozyumu’nda sunulmuştur.** Arş. Gör., İstanbul Üniversitesi, sinan.hopcan@istanbul.edu.tr*** Yrd. Doç. Dr., Yıldız Teknik Üniversitesi, beyilmaz@yildiz.edu.trfrom four different districts of Istanbul have been contacted at Internet cafes. These students, whose ages differ between 11 and 14, have been asked questions regarding their reasons to use Internet cafes, ICT accessibility at their homes, their school performances and restrictions to their access to Internet cafes by their families. Percentage, frequency and chi-square analyses have been made based on the data gathered. According to study results, students who attend Internet cafes have computers in their homes, have an Internet access rate of 75%, three out of four among them are male, they define their academic success as high or regular, have serious deficiencies concerning the usage of packaged software, inform their parents of their attendance to Internet cafe and are subject to one or more limitations with regard to Internet cafes. It is observed that students use Internet cafes not only for academic purposes, but also for entertainment and communication. However, of these purposes, Internet cafe usage rates for entertainment (gaming, watching movies etc.) shows a significant difference on the side of male students. Findings of the study show that students who have declared intensive parental control are on the opinion that Internet cafes have a positive effect on their academic success
Ülkemizde Internet'e erişim için oldukça sık kullanılan Internet kafelerin 15 yaşından küçüklerce kullanımı yasayla kısıtlanmıştır. Diğer yandan Internet kafeler söz konusu yaş sınırlarının içinde kalan ilköğretim öğrencilerinin bir hayli ilgi gösterdikleri ortamlardır. Öğrencilerin bu mekanları, evlerdeki bilgisayar ve Internet teknolojileri (BIT) imkanlarının arttığı son yıllarda hangi amaçlarla kullandıklarını, bu amaçlar üzerinde cinsiyetin etkisini ve Internet kafeye devam konusunda ebeveyn kontrolünü anlamak amacıyla bir çalışma gerçekleştirilmiştir. Bu betimsel çalışmada İstanbul'un dört farklı ilçesinden 90 ilköğretim öğrencisine Internet kafelerde ulaşılmıştır. Yaşları 11 ila 14 arasında değişen öğrencilere kafelere devam etme sebepleri, evlerindeki BIT imkanları, ailelerinin kafelere devam etmeleriyle ilgili kısıtlamaları ve öğrencilerin okul başarıları hakkında sorular yöneltilmiş, toplanan veriler üzerinde yüzde, frekans ve ki-kare analizleri gerçekleştirilmiştir. Araştırma sonuçlarına göre Internet kafeye devam eden öğrenciler; evinde bilgisayar olan, evden Internet'e erişim oranı %75'te kalan, dörtte üçü erkek, okul başarısını yüksek ya da orta olarak tanımlayan, paket yazılımların kullanımı konusunda önemli boyutta eksiklikleri olan, ailesini Internet kafeye gittiğinden haberdar eden, Internet kafe konusunda bir ya da birkaç kuralla sınırlandırılan öğrencilerdir. Öğrencilerin Internet kafe kullanımlarında gerek okul ve derslere yönelik gerekse eğlence ve iletişime yönelik amaçlar gözlenmiştir. Ancak bu amaçlardan eğlenceye yönelik Internet kafe kullanımı (oyun oynama, film izleme) erkek öğrenciler lehinde anlamlı farklılık göstermektedir. Araştırma bulguları daha yoğun aile denetimi beyan eden öğrencilerin okul başarıları üzerinde Internet kafenin olumlu etkisi olduğunu düşündüklerini göstermektedir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | December 19, 2013 |
Published in Issue | Year 2013 Volume: 10 Issue: 2 |