BibTex RIS Kaynak Göster

-

Yıl 2013, Cilt: 10 Sayı: 2, 23 - 34, 19.12.2013

Öz

In Turkey, accessing to Internet via Internet cafes by minors aged under 15 is restricted by law. On the other hand, Internet cafes are highly appealing places for elementary students, who are subject to the restriction. This study has been conducted in order to understand for what purposes students have been using these environments in the last few years where Internet and Computer Technologies (ICT) accessibility at households has increased, the effect of gender on these purposes and parent control on access to Internet cafes. In this descriptive study, 90 elementary students * Bu makalenin kısa bir özeti 4-6 Ekim 2012 tarihlerinde Gaziantep Üniversitesi’nde gerçekleştirilen 6. Uluslararası Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Sempozyumu’nda sunulmuştur.** Arş. Gör., İstanbul Üniversitesi, sinan.hopcan@istanbul.edu.tr*** Yrd. Doç. Dr., Yıldız Teknik Üniversitesi, beyilmaz@yildiz.edu.trfrom four different districts of Istanbul have been contacted at Internet cafes. These students, whose ages differ between 11 and 14, have been asked questions regarding their reasons to use Internet cafes, ICT accessibility at their homes, their school performances and restrictions to their access to Internet cafes by their families. Percentage, frequency and chi-square analyses have been made based on the data gathered. According to study results, students who attend Internet cafes have computers in their homes, have an Internet access rate of 75%, three out of four among them are male, they define their academic success as high or regular, have serious deficiencies concerning the usage of packaged software, inform their parents of their attendance to Internet cafe and are subject to one or more limitations with regard to Internet cafes. It is observed that students use Internet cafes not only for academic purposes, but also for entertainment and communication. However, of these purposes, Internet cafe usage rates for entertainment (gaming, watching movies etc.) shows a significant difference on the side of male students. Findings of the study show that students who have declared intensive parental control are on the opinion that Internet cafes have a positive effect on their academic success

Kaynakça

  • Aktaş-Arnas, Y. (2005). 3-18 Yaş Grubu Çocukların İnteraktif İletişim Araçlarını Kullanmalarının Değerlendirilmesi. The Turkish Online Journal of Educational Technology (TOJET), 4(4), 59-66.
  • Ayık, Z. (2008). Evde, Okulda ve İnternet Kafelerde Öğrencilerin Bilgisayar Algılamaları ve Tercih Ettikleri Uygulamaların Karşılaştırılması. Atatürk Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, 22(2), 141-156.
  • Baran, A.G. ve Kuloğlu, C. (2001). İnternet Kafelerdeki İnternet Kullanımı ve Sanal-Sosyal İlişkiler: Ankara Örneği. Bilişim Toplumuna Giderken Psikoloji, Sosyoloji ve Hukukta Etkiler Sempozyumu. Ankara: Kültür Bakanlığı ve Türkiye Bilişim Derneği. 77 – 84. Batool, S. H. ve Mahmood, K. (2010). Entertainment, communication or academic use? A survey of Internet cafe users in Lahore, Pakistan,” Information Development vol. pp 141-147.
  • Binark, M. ve Bayraktutan, G. (2007). Ankara Mikro Ölçeğinde İnternet Kafeler Kullanım Biçimleri, i-net 07- XII. Türkiye de İnternet Konferansı, Bilkent Üniversitesi, Ankara. Çankaya, S. ve Odabaşı, H.F. (2009). Parental controls on children’s computer and Internet use. ProcediaSocial and Behavioral Sciences, 1, 1105–1109.
  • Gören, D. (2003). Yeni İletişim Teknolojisi Olarak İnternet Kafeler ve İnternetin Kamuya Açık Alanlarda Kullanılması. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Ankara Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Gürol, M. ve Sevindik, T. (2006). Profile of Internet Cafe users in Turkey. Telematics and Informatics, 24(1), 59-68.
  • Internet World Stats. (2013). Internet Usage In Europe. 15.08.13 tarihinde http://www. Internetworldstats.com/stats4.htm#europe adresinden erişilmiştir.
  • MEB. (2006). Öğretim Programları. 16.07.2012 tarihinde http://ttkb.meb.gov.tr/www/ ogretim-programlari/icerik/72 adresinden erişilmiştir.
  • Orhan, F. ve Akkoyunlu, B. (2004). İlköğretim Öğrencilerinin İnternet Kullanımları Üzerine Bir Çalışma. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 26, 107-116.
  • Polat, E. ve Orhan, F. (2012). İlköğretim 8.Sınıf Öğrencilerinin İnternet’ten Arama Yapma Becerilerine Sahip Olma Durumları Üzerine Bir Çalışma. ICITS 2012, Gaziantep.
  • Reinhardt, A. (2001). The McDonald’s of Net Access?. 15.07.12 tarihinde http://www. businessweek.com/stories/2001-07-08/the-mcdonalds-of-net-access-intl-edition adresinden erişilmiştir.
  • TÜIK. (2010). 2010 Yılı Hane Halkı Bilişim Teknolojileri Kullanım Araştırması Sonuçları. 02012 tarihinde http://www.tuik.gov.tr/PreHaberBultenleri.do?id=6308 adresinden erişilmiştir.
  • TÜIK (2012). Hane Halkı Bilişim Teknolojileri Kullanım Araştırması. 30.08.2012 tarihinde http://www.tuik.gov.tr/PreHaberBultenleri.do?id=10880 adresinden erişilmiştir.
  • TÜIK (2013a). Hane Halkı Bilişim Teknolojileri Kullanım Araştırması. 29.08.2013 tarihinde http://www.tuik.gov.tr/PreHaberBultenleri.do?id=13569 adresinden erişilmiştir. TÜIK (2013b). Hane Halkı Bilişim Teknolojileri Kullanım Araştırması. 29.08.2013 tarihinde http://www.tuik.gov.tr/PreHaberBultenleri.do?id=15866 adresinden erişilmiştir. Zhao, L., Lu, Y., Huang, W., Wang, Q. (2010). Internet inequality: The relationship between high school students’ Internet use in different locations and their Internet self-efficacy. Computers & Education, 55(4), 1405-1423.
  • Chen , S., Fu, Y. (2009). Internet Use And Academic Achievement: Gender Differences In Early Adolescence. Adolescence, 44, (176), 797-812.
  • Liau, A.K., Khoo ,A. ve Ang, P.H. (2008). Parental Awareness And Monitoring Of Adolescent Internet Use. Current Psychology, 27:217–233.
  • Tahiroglu,A.Y., Celik, G.G., Uzel, M., Ozcan, N. ve Avci, A. (2008). CyberPsychology & Behavior. 11(5): 537-543.
  • Wu, C-S., Cheng, F-F. (2007). Internet Café Addiction of Taiwanese Adolescents. Cyberpsychology & Behavior, 10 (2), 220-225.
  • Siomos,K.E., Dafouli, E.D.,Braimiotis, D.A., Mouzas, O.D. ve Angelopoulos, N.V. (2008). Internet Addiction among Greek Adolescent Students. Cyberpsychology & Behavior, 11(6), 653-657.
  • Tsitsika, A., Critselis, E., Kormas, G., Filippopoulou, A., Tounissidou, D. Freskou, A., Spiliopoulou, T., Louizou, A. Konstantoulaki, E. ve Kafetzis, D. (2009). Internet Use And Misuse: A Multivariate Regression Analysis Of The Predictive Factors Of İnternet Use Among Greek Adolescents. European Journal of Pediatrics, 168, 6, 655-665.

İLKÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİNİN İNTERNET KAFE KULLANIMLARININ FARKLI DEĞİŞKENLERE GÖRE İNCELENMESİ

Yıl 2013, Cilt: 10 Sayı: 2, 23 - 34, 19.12.2013

Öz

Ülkemizde Internet'e erişim için oldukça sık kullanılan Internet kafelerin 15 yaşın­dan küçüklerce kullanımı yasayla kısıtlanmıştır. Diğer yandan Internet kafeler söz ko­nusu yaş sınırlarının içinde kalan ilköğretim öğrencilerinin bir hayli ilgi gösterdikleri ortamlardır. Öğrencilerin bu mekanları, evlerdeki bilgisayar ve Internet teknolojileri (BIT) imkanlarının arttığı son yıllarda hangi amaçlarla kullandıklarını, bu amaçlar üzerinde cinsiyetin etkisini ve Internet kafeye devam konusunda ebeveyn kontrolünü anlamak amacıyla bir çalışma gerçekleştirilmiştir. Bu betimsel çalışmada İstanbul'un dört farklı ilçesinden 90 ilköğretim öğrencisine Internet kafelerde ulaşılmıştır. Yaşları 11 ila 14 arasında değişen öğrencilere kafelere devam etme sebepleri, evlerindeki BIT imkanları, ailelerinin kafelere devam etmeleriyle ilgili kısıtlamaları ve öğrencilerin okul başarıları hakkında sorular yöneltilmiş, toplanan veriler üzerinde yüzde, frekans ve ki-kare analizleri gerçekleştirilmiştir. Araştırma sonuçlarına göre Internet kafeye devam eden öğrenciler; evinde bilgisayar olan, evden Internet'e erişim oranı %75'te kalan, dörtte üçü erkek, okul başarısını yüksek ya da orta olarak tanımlayan, paket yazılımların kullanımı konusunda önemli boyutta eksiklikleri olan, ailesini Internet kafeye gittiğinden haberdar eden, Internet kafe konusunda bir ya da birkaç kuralla sınırlandırılan öğrencilerdir. Öğrencilerin Internet kafe kullanımlarında gerek okul ve derslere yönelik gerekse eğlence ve iletişime yönelik amaçlar gözlenmiştir. Ancak bu amaçlardan eğlenceye yönelik Internet kafe kullanımı (oyun oynama, film izleme) erkek öğrenciler lehinde anlamlı farklılık göstermektedir. Araştırma bulguları daha yoğun aile denetimi beyan eden öğrencilerin okul başarıları üzerinde Internet kafenin olumlu etkisi olduğunu düşündüklerini göstermektedir.

Kaynakça

  • Aktaş-Arnas, Y. (2005). 3-18 Yaş Grubu Çocukların İnteraktif İletişim Araçlarını Kullanmalarının Değerlendirilmesi. The Turkish Online Journal of Educational Technology (TOJET), 4(4), 59-66.
  • Ayık, Z. (2008). Evde, Okulda ve İnternet Kafelerde Öğrencilerin Bilgisayar Algılamaları ve Tercih Ettikleri Uygulamaların Karşılaştırılması. Atatürk Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, 22(2), 141-156.
  • Baran, A.G. ve Kuloğlu, C. (2001). İnternet Kafelerdeki İnternet Kullanımı ve Sanal-Sosyal İlişkiler: Ankara Örneği. Bilişim Toplumuna Giderken Psikoloji, Sosyoloji ve Hukukta Etkiler Sempozyumu. Ankara: Kültür Bakanlığı ve Türkiye Bilişim Derneği. 77 – 84. Batool, S. H. ve Mahmood, K. (2010). Entertainment, communication or academic use? A survey of Internet cafe users in Lahore, Pakistan,” Information Development vol. pp 141-147.
  • Binark, M. ve Bayraktutan, G. (2007). Ankara Mikro Ölçeğinde İnternet Kafeler Kullanım Biçimleri, i-net 07- XII. Türkiye de İnternet Konferansı, Bilkent Üniversitesi, Ankara. Çankaya, S. ve Odabaşı, H.F. (2009). Parental controls on children’s computer and Internet use. ProcediaSocial and Behavioral Sciences, 1, 1105–1109.
  • Gören, D. (2003). Yeni İletişim Teknolojisi Olarak İnternet Kafeler ve İnternetin Kamuya Açık Alanlarda Kullanılması. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Ankara Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Gürol, M. ve Sevindik, T. (2006). Profile of Internet Cafe users in Turkey. Telematics and Informatics, 24(1), 59-68.
  • Internet World Stats. (2013). Internet Usage In Europe. 15.08.13 tarihinde http://www. Internetworldstats.com/stats4.htm#europe adresinden erişilmiştir.
  • MEB. (2006). Öğretim Programları. 16.07.2012 tarihinde http://ttkb.meb.gov.tr/www/ ogretim-programlari/icerik/72 adresinden erişilmiştir.
  • Orhan, F. ve Akkoyunlu, B. (2004). İlköğretim Öğrencilerinin İnternet Kullanımları Üzerine Bir Çalışma. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 26, 107-116.
  • Polat, E. ve Orhan, F. (2012). İlköğretim 8.Sınıf Öğrencilerinin İnternet’ten Arama Yapma Becerilerine Sahip Olma Durumları Üzerine Bir Çalışma. ICITS 2012, Gaziantep.
  • Reinhardt, A. (2001). The McDonald’s of Net Access?. 15.07.12 tarihinde http://www. businessweek.com/stories/2001-07-08/the-mcdonalds-of-net-access-intl-edition adresinden erişilmiştir.
  • TÜIK. (2010). 2010 Yılı Hane Halkı Bilişim Teknolojileri Kullanım Araştırması Sonuçları. 02012 tarihinde http://www.tuik.gov.tr/PreHaberBultenleri.do?id=6308 adresinden erişilmiştir.
  • TÜIK (2012). Hane Halkı Bilişim Teknolojileri Kullanım Araştırması. 30.08.2012 tarihinde http://www.tuik.gov.tr/PreHaberBultenleri.do?id=10880 adresinden erişilmiştir.
  • TÜIK (2013a). Hane Halkı Bilişim Teknolojileri Kullanım Araştırması. 29.08.2013 tarihinde http://www.tuik.gov.tr/PreHaberBultenleri.do?id=13569 adresinden erişilmiştir. TÜIK (2013b). Hane Halkı Bilişim Teknolojileri Kullanım Araştırması. 29.08.2013 tarihinde http://www.tuik.gov.tr/PreHaberBultenleri.do?id=15866 adresinden erişilmiştir. Zhao, L., Lu, Y., Huang, W., Wang, Q. (2010). Internet inequality: The relationship between high school students’ Internet use in different locations and their Internet self-efficacy. Computers & Education, 55(4), 1405-1423.
  • Chen , S., Fu, Y. (2009). Internet Use And Academic Achievement: Gender Differences In Early Adolescence. Adolescence, 44, (176), 797-812.
  • Liau, A.K., Khoo ,A. ve Ang, P.H. (2008). Parental Awareness And Monitoring Of Adolescent Internet Use. Current Psychology, 27:217–233.
  • Tahiroglu,A.Y., Celik, G.G., Uzel, M., Ozcan, N. ve Avci, A. (2008). CyberPsychology & Behavior. 11(5): 537-543.
  • Wu, C-S., Cheng, F-F. (2007). Internet Café Addiction of Taiwanese Adolescents. Cyberpsychology & Behavior, 10 (2), 220-225.
  • Siomos,K.E., Dafouli, E.D.,Braimiotis, D.A., Mouzas, O.D. ve Angelopoulos, N.V. (2008). Internet Addiction among Greek Adolescent Students. Cyberpsychology & Behavior, 11(6), 653-657.
  • Tsitsika, A., Critselis, E., Kormas, G., Filippopoulou, A., Tounissidou, D. Freskou, A., Spiliopoulou, T., Louizou, A. Konstantoulaki, E. ve Kafetzis, D. (2009). Internet Use And Misuse: A Multivariate Regression Analysis Of The Predictive Factors Of İnternet Use Among Greek Adolescents. European Journal of Pediatrics, 168, 6, 655-665.
Yıl 2013, Cilt: 10 Sayı: 2, 23 - 34, 19.12.2013

Öz

Kaynakça

  • Aktaş-Arnas, Y. (2005). 3-18 Yaş Grubu Çocukların İnteraktif İletişim Araçlarını Kullanmalarının Değerlendirilmesi. The Turkish Online Journal of Educational Technology (TOJET), 4(4), 59-66.
  • Ayık, Z. (2008). Evde, Okulda ve İnternet Kafelerde Öğrencilerin Bilgisayar Algılamaları ve Tercih Ettikleri Uygulamaların Karşılaştırılması. Atatürk Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, 22(2), 141-156.
  • Baran, A.G. ve Kuloğlu, C. (2001). İnternet Kafelerdeki İnternet Kullanımı ve Sanal-Sosyal İlişkiler: Ankara Örneği. Bilişim Toplumuna Giderken Psikoloji, Sosyoloji ve Hukukta Etkiler Sempozyumu. Ankara: Kültür Bakanlığı ve Türkiye Bilişim Derneği. 77 – 84. Batool, S. H. ve Mahmood, K. (2010). Entertainment, communication or academic use? A survey of Internet cafe users in Lahore, Pakistan,” Information Development vol. pp 141-147.
  • Binark, M. ve Bayraktutan, G. (2007). Ankara Mikro Ölçeğinde İnternet Kafeler Kullanım Biçimleri, i-net 07- XII. Türkiye de İnternet Konferansı, Bilkent Üniversitesi, Ankara. Çankaya, S. ve Odabaşı, H.F. (2009). Parental controls on children’s computer and Internet use. ProcediaSocial and Behavioral Sciences, 1, 1105–1109.
  • Gören, D. (2003). Yeni İletişim Teknolojisi Olarak İnternet Kafeler ve İnternetin Kamuya Açık Alanlarda Kullanılması. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Ankara Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Gürol, M. ve Sevindik, T. (2006). Profile of Internet Cafe users in Turkey. Telematics and Informatics, 24(1), 59-68.
  • Internet World Stats. (2013). Internet Usage In Europe. 15.08.13 tarihinde http://www. Internetworldstats.com/stats4.htm#europe adresinden erişilmiştir.
  • MEB. (2006). Öğretim Programları. 16.07.2012 tarihinde http://ttkb.meb.gov.tr/www/ ogretim-programlari/icerik/72 adresinden erişilmiştir.
  • Orhan, F. ve Akkoyunlu, B. (2004). İlköğretim Öğrencilerinin İnternet Kullanımları Üzerine Bir Çalışma. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 26, 107-116.
  • Polat, E. ve Orhan, F. (2012). İlköğretim 8.Sınıf Öğrencilerinin İnternet’ten Arama Yapma Becerilerine Sahip Olma Durumları Üzerine Bir Çalışma. ICITS 2012, Gaziantep.
  • Reinhardt, A. (2001). The McDonald’s of Net Access?. 15.07.12 tarihinde http://www. businessweek.com/stories/2001-07-08/the-mcdonalds-of-net-access-intl-edition adresinden erişilmiştir.
  • TÜIK. (2010). 2010 Yılı Hane Halkı Bilişim Teknolojileri Kullanım Araştırması Sonuçları. 02012 tarihinde http://www.tuik.gov.tr/PreHaberBultenleri.do?id=6308 adresinden erişilmiştir.
  • TÜIK (2012). Hane Halkı Bilişim Teknolojileri Kullanım Araştırması. 30.08.2012 tarihinde http://www.tuik.gov.tr/PreHaberBultenleri.do?id=10880 adresinden erişilmiştir.
  • TÜIK (2013a). Hane Halkı Bilişim Teknolojileri Kullanım Araştırması. 29.08.2013 tarihinde http://www.tuik.gov.tr/PreHaberBultenleri.do?id=13569 adresinden erişilmiştir. TÜIK (2013b). Hane Halkı Bilişim Teknolojileri Kullanım Araştırması. 29.08.2013 tarihinde http://www.tuik.gov.tr/PreHaberBultenleri.do?id=15866 adresinden erişilmiştir. Zhao, L., Lu, Y., Huang, W., Wang, Q. (2010). Internet inequality: The relationship between high school students’ Internet use in different locations and their Internet self-efficacy. Computers & Education, 55(4), 1405-1423.
  • Chen , S., Fu, Y. (2009). Internet Use And Academic Achievement: Gender Differences In Early Adolescence. Adolescence, 44, (176), 797-812.
  • Liau, A.K., Khoo ,A. ve Ang, P.H. (2008). Parental Awareness And Monitoring Of Adolescent Internet Use. Current Psychology, 27:217–233.
  • Tahiroglu,A.Y., Celik, G.G., Uzel, M., Ozcan, N. ve Avci, A. (2008). CyberPsychology & Behavior. 11(5): 537-543.
  • Wu, C-S., Cheng, F-F. (2007). Internet Café Addiction of Taiwanese Adolescents. Cyberpsychology & Behavior, 10 (2), 220-225.
  • Siomos,K.E., Dafouli, E.D.,Braimiotis, D.A., Mouzas, O.D. ve Angelopoulos, N.V. (2008). Internet Addiction among Greek Adolescent Students. Cyberpsychology & Behavior, 11(6), 653-657.
  • Tsitsika, A., Critselis, E., Kormas, G., Filippopoulou, A., Tounissidou, D. Freskou, A., Spiliopoulou, T., Louizou, A. Konstantoulaki, E. ve Kafetzis, D. (2009). Internet Use And Misuse: A Multivariate Regression Analysis Of The Predictive Factors Of İnternet Use Among Greek Adolescents. European Journal of Pediatrics, 168, 6, 655-665.
Toplam 20 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Sinan Hopcan Bu kişi benim

M. Yılmaz

Yayımlanma Tarihi 19 Aralık 2013
Yayımlandığı Sayı Yıl 2013 Cilt: 10 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Hopcan, S., & Yılmaz, M. (2013). İLKÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİNİN İNTERNET KAFE KULLANIMLARININ FARKLI DEĞİŞKENLERE GÖRE İNCELENMESİ. HAYEF Journal of Education, 10(2), 23-34.
AMA Hopcan S, Yılmaz M. İLKÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİNİN İNTERNET KAFE KULLANIMLARININ FARKLI DEĞİŞKENLERE GÖRE İNCELENMESİ. HAYEF Journal of Education. Aralık 2013;10(2):23-34.
Chicago Hopcan, Sinan, ve M. Yılmaz. “İLKÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİNİN İNTERNET KAFE KULLANIMLARININ FARKLI DEĞİŞKENLERE GÖRE İNCELENMESİ”. HAYEF Journal of Education 10, sy. 2 (Aralık 2013): 23-34.
EndNote Hopcan S, Yılmaz M (01 Aralık 2013) İLKÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİNİN İNTERNET KAFE KULLANIMLARININ FARKLI DEĞİŞKENLERE GÖRE İNCELENMESİ. HAYEF Journal of Education 10 2 23–34.
IEEE S. Hopcan ve M. Yılmaz, “İLKÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİNİN İNTERNET KAFE KULLANIMLARININ FARKLI DEĞİŞKENLERE GÖRE İNCELENMESİ”, HAYEF Journal of Education, c. 10, sy. 2, ss. 23–34, 2013.
ISNAD Hopcan, Sinan - Yılmaz, M. “İLKÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİNİN İNTERNET KAFE KULLANIMLARININ FARKLI DEĞİŞKENLERE GÖRE İNCELENMESİ”. HAYEF Journal of Education 10/2 (Aralık 2013), 23-34.
JAMA Hopcan S, Yılmaz M. İLKÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİNİN İNTERNET KAFE KULLANIMLARININ FARKLI DEĞİŞKENLERE GÖRE İNCELENMESİ. HAYEF Journal of Education. 2013;10:23–34.
MLA Hopcan, Sinan ve M. Yılmaz. “İLKÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİNİN İNTERNET KAFE KULLANIMLARININ FARKLI DEĞİŞKENLERE GÖRE İNCELENMESİ”. HAYEF Journal of Education, c. 10, sy. 2, 2013, ss. 23-34.
Vancouver Hopcan S, Yılmaz M. İLKÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİNİN İNTERNET KAFE KULLANIMLARININ FARKLI DEĞİŞKENLERE GÖRE İNCELENMESİ. HAYEF Journal of Education. 2013;10(2):23-34.