BibTex RIS Kaynak Göster

TELEVİZYONUN ÇOCUKLAR ÜZERİNDEKİ ETKİLERİ

Yıl 2007, Sayı: 28 - İletişim Fakültesi Hakemli Dergisi, - , 16.01.2012

Öz

Televizyon, ortaya çıktığı andan itibaren insanoğlunun hayatına her alanda girmiş ve vazgeçilmez bir parçası haline gelmiştir. Televizyon hareket, ses, renk ve ışığı birleştirerek ilgi çekmekte; birden fazla duyuya yöneldiği için de etkisi artmaktadır. Toplumun en küçük bireyleri olan çocuklar da, günümüzün en yaygın ve etkin kitle iletişim aracı olan televizyondan etkilenmektedirler. Çocukların yaşına, gelişimine, ailesel ve çevresel faktörlerine, izledikleri program içeriklerine bağlı olarak televizyondan etkilenme düzeylerinin farklılaştığı görülmektedir. Televizyonun etkileri ‘olumlu etkiler' ve ‘olumsuz etkiler' şeklinde ikiye ayrılabilmektedir. Bu makalede televizyonun çocuğun toplumsallaşmasına, psikolojisine, beslenme alışkanlıklarına, zihinsel-duygusal-fiziksel gelişimine olan etkileri irdelenmiştir. Ayrıca Türkiye'de çocuklara yönelik şiddetin ve diğer olumsuz olayların yaşanması ve bunların televizyonda yer alması, basın meslek ilkelerinin dikkate alınmadığı haberlerin yayınlanması çocuklar üzerinde derin izler bırakabilmektedir. Haberlerin şiddet, kan, kavga ve savaş gibi kavramlarla insanlara sunulması ve bunların çocuklar tarafından da izleneceğinin hesaba katılmaması, haber denilince çocukların aklına olumsuz olguların gelmesine neden olmaktadır. Bu makalede televizyonun toplumun yararına bir kitle iletişim aracı olarak işlevselliğini ve önemini koruyabilmesi için eğitici içerikte programlara yer verilmesi ve çocuklara yönelik nitelikli yayınların gerçekleştirilmesi gerektiği vurgulanmaktadır.

Anahtar sözcükler:  Televizyon, çocuk, şiddet.

 

Abstract:The Effects of Television on Children

Television has penetrated almost all fields of human life and become an indispensable part of it since its advent. Television entices us by combining action, sound, color and light. The fact that it addresses several senses at a time increases the effect it produces. As the youngest individuals in a society, children are also considerably influenced by TV, which is the most widespread and effective component of the mass media. It is observed that children's level of being influenced by TV shows variation according to their age, development, family and environmental factors as well as the content of the programs they watch. The effects of TV can be categorized as the ‘positive effects' and the ‘negative effects'. In this article, the effects of TV over the socialization, psychology, eating habits of children along with their intellectual, emotional and physical development have been analyzed. Besides the violence towards children along with the other negative events in Turkey and their reflections on TV as well as the broadcasting of the news disregarding the Principles of Press Ethics produce pernicious effects on children. Presentation of the news to the audience through the concepts of violence, blood, fights; wars etc. by disregarding the fact that they can be watched by children as well causes the emergence of negative concepts in children's minds. In this article, it is stressed that in order to protect the function and importance of TV as a significant element of mass media, there should be educative programs along with the productions of good quality for children on TV.

Key words: Television, children, violence

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Güven Büyükbaykal Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 16 Ocak 2012
Yayımlandığı Sayı Yıl 2007 Sayı: 28 - İletişim Fakültesi Hakemli Dergisi

Kaynak Göster

APA Büyükbaykal, G. (2012). TELEVİZYONUN ÇOCUKLAR ÜZERİNDEKİ ETKİLERİ. İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi | Istanbul University Faculty of Communication Journal(28). https://doi.org/10.17064/iüifhd.84032
AMA Büyükbaykal G. TELEVİZYONUN ÇOCUKLAR ÜZERİNDEKİ ETKİLERİ. İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi | Istanbul University Faculty of Communication Journal. Ocak 2012;(28). doi:10.17064/iüifhd.84032
Chicago Büyükbaykal, Güven. “TELEVİZYONUN ÇOCUKLAR ÜZERİNDEKİ ETKİLERİ”. İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi | Istanbul University Faculty of Communication Journal, sy. 28 (Ocak 2012). https://doi.org/10.17064/iüifhd.84032.
EndNote Büyükbaykal G (01 Ocak 2012) TELEVİZYONUN ÇOCUKLAR ÜZERİNDEKİ ETKİLERİ. İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi | Istanbul University Faculty of Communication Journal 28
IEEE G. Büyükbaykal, “TELEVİZYONUN ÇOCUKLAR ÜZERİNDEKİ ETKİLERİ”, İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi | Istanbul University Faculty of Communication Journal, sy. 28, Ocak 2012, doi: 10.17064/iüifhd.84032.
ISNAD Büyükbaykal, Güven. “TELEVİZYONUN ÇOCUKLAR ÜZERİNDEKİ ETKİLERİ”. İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi | Istanbul University Faculty of Communication Journal 28 (Ocak 2012). https://doi.org/10.17064/iüifhd.84032.
JAMA Büyükbaykal G. TELEVİZYONUN ÇOCUKLAR ÜZERİNDEKİ ETKİLERİ. İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi | Istanbul University Faculty of Communication Journal. 2012. doi:10.17064/iüifhd.84032.
MLA Büyükbaykal, Güven. “TELEVİZYONUN ÇOCUKLAR ÜZERİNDEKİ ETKİLERİ”. İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi | Istanbul University Faculty of Communication Journal, sy. 28, 2012, doi:10.17064/iüifhd.84032.
Vancouver Büyükbaykal G. TELEVİZYONUN ÇOCUKLAR ÜZERİNDEKİ ETKİLERİ. İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi | Istanbul University Faculty of Communication Journal. 2012(28).