İş dünyasında son yıllarda en çok kullanılan kavram haline gelen kurumsal sosyal sorumluluk, markanın itibarını, bilinirliğini ve tercih edilirliğine doğrudan etkilemektedir. Sosyal sorumluluk kavramı, şirketlerin daha iyi bir toplum ve daha iyi bir çevre için gönüllü olarak katkıda bulunmaları olarak tanımlanabilir.Bu bağlamda çalışmanın birinci bölümünde; sosyal sorumluluk kavramı, sosyal sorumluluğun kurumlara kazandırdıkları ve sosyal sorumluluk alanları ve türleri ele alınmıştır. İkinci bölümde ise internetin iş alanında kullanımı ve sosyal sorumluluk uygulamalarında ki yerine değinilmiştir. Son bölüm olan araştırma bölümünde ise TBB(Türkiye Bankalar Birliği)'nin 2006 mart verilerine göre aktifi en büyük olan ilk beş bankasının web sayfalarında ki sosyal sorumluluk projelerinin analizini kapsamaktadır. Bu araştırmada yeni bir mecra olan internet ortamında bankaların web sayfalarındaki sosyal sorumluluk uygulamaları incelenmeye çalışılmıştır.Araştırmada öncelikle bankaların web sayfalarında sosyal sorumluluk çalışmalarının olup olmadığı saptanmıştır.Daha sonra sosyal sorumluluk uygulamaları olan bankaların uygulama alanları tespit edilmiştir.Tespit edilen web sayfalarında sosyal sorumlulukla ilgili mesajlar verip vermediği incelenmiş ve sosyal sorumluluk içerikli mesajları web sayfalarında hangi iletişim biçimiyle (Basın bülteni, broşür, kuruluş yayını, rapor v.s.) verdikleri tespit edilmiştir. Son aşamada aktifi en büyük olan beş banka kendi arasında özel ve kamu bankaları olarak ayrılmış ve yapılan projeler birbirleriyle karşılaştırılmıştır
Anahtar sözcükler: Kurumsal sosyal sorumluluk, web sayfaları, bankalar.
Abstract: Analysis of Web Sites of BankesI in The Field of Corporate Social Responsibility
In this context, in the first part, the term social responsibility, what social responsibility adds to the corporate and the types and areas of social responsibility has been studied. In the second part the usage of Internet in corporate and its standpoint in social responsibility has been studied. In the last part the social responsibility project analysis of the web sites of five banks, which have the highest liquidity according to TBB (Turkish Bank Federation) 2006 March data, has been studied. In this research the social responsibility projects on the banks websites has been studied. In the research first of all whether or not banks had social responsibility projects on their websites was determined. Later the performance areas of the banks that had social responsibility projects were determined. Furthermore in these websites it was determined whether or not messages were conveyed related to their social responsibility projects and if so how these messages were conveyed (press bulletin, brochure, institution publication, reports etc) was determined. Finally the five banks with the highest liquidity were divided according to them being private investment or public banks and their projects were compared and contrasted.
Key words: Corporate social responsibility, web sites, banks.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 17 Ocak 2012 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2006 Sayı: 26 - İletişim Fakültesi Hakemli Dergisi |