Araştırma katılımcı gözlem ve katılımcı tasarım yaklaşımına dayalı olarak geliştirilen dijital öyküleme yaklaşımının küçük yaş grubundaki çocukların görsel iletişim tercihlerini belirleme sürecine yansımalarını belirlemeyi amaçlamaktadır. Bu amaç çerçevesinde araştırmada küçük yaş grubundaki çocukların günlük yaşamları, birbirleri ve çevreleri ile sosyal etkileşimlerine dayalı görsel iletişim dilleri ve konuları sorgulanmıştır. Araştırma Eskişehir’deki özel bir anaokulunda öğrenim görmekte olan 5 ve 6 yaş grubu arasındaki çocuklarla gerçekleştirilmiştir. Araştırmada dijital öyküleme yaklaşımına dayalı olarak bir öykü geliştirmeleri istenen çocuklar profesyonel tasarımcılarla birlikte günlük yaşamları, sosyal yaşamları ve etkileşimlerine dayalı bir dijital öykü geliştirmişlerdir. Araştırmanın sonucunda çocukların dijital öyküleme uygulaması çerçevesinde oluşturdukları görsel iletişim diline dayalı tercihlerinin gerçek yaşam ve popüler kültür odaklı imajlar ve temalar üzerinde şekillendiği ortaya konulmuştur. Araştırma bulgularına göre dijital öyküleme görsel iletişim dili yapılandırma sürecine ilişkin küçük yaş grubundaki çocukların aktif katılımını sağlamış ve bu bağlamda görsel iletişim sürecinin etkili bir biçimde yapılandırılmasına olanak tanımıştır. Ayrıca süreç içinde dijital öyküleme yolu ile çocukların teknolojiyi etkin kullandıkları, kendilerini etkili bir biçimde ifade edebildikleri ve eleştirel düşünmeye dayalı dışavurumlar ortaya koydukları gözlemlenmiştir. Araştırma erken çocukluk döneminde görsel iletişim göstergelerini ortaya koyması ve bu çerçevede örnek teşkil etmesi bakımından önemlidir.
This study investigated the influence of participatory observation and a participatory design-based digital storytelling approach on young children’s visual communication preferences. It examined students’ visual communication language and subjects affected by their daily life and social interaction with each other based on participatory observation and a participatory-design-based digital storytelling approach. The study used a sampling of 5 to 6-year-old children in a private preschool in Eskişehir, Turkey. Students were asked to create stories based on their favorite items and related to their daily lives, social lives, and social interactions. It was found that the visual language preferences of the majority of the students was constructed by popular culture images and real-life themes. Based on the research findings, it was observed that the active participation of children in the young age group related to digital storytelling structured an effective visual communication language process. In this context, through the process of digital storytelling, it was observed that children use technology with active participation, express themselves effectively and efficiency employ critical thinking abilities. This study is important for establishing indicators of visual communication in early childhood and being an example study of these subjects.
Journal Section | Articles |
---|---|
Authors | |
Publication Date | July 20, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 Issue: 52 |