Türkiye’de
ilahiyat fakülteleri sorunlu ve kesintili süreçlerden geçerek bugüne ulaşmıştır.
Bugün ise ilahiyat eğitimi daha farklı süreçleri yaşamaktadır. Öyle ki bu
kurumlar yapısal bir değişim ihtiyacı içindedirler. İlahiyat fakülteleri bugün
istenilen nitelikte yapısal değişiklikleri gerçekleştirmiş olsa bile, bu durum
kaliteyi yakalamaya yetmeyecektir. Kalite arayışında bu değişimlere ilaveten
öğretim elemanlarının ders işleme yeterliklerinin de daha üst düzeylere
ulaşması önemli bir husustur. Dolayısıyla bu çerçevede öğretim elemanlarının yöntem
ve materyal kullanma durumlarının ortaya konulması gerekmektedir. Bu araştırma
ilahiyat fakültelerinde görev yapan öğretim elemanlarının, öğretim yöntem ve
materyalleri kullanımı konusundaki mevcut durumlarını ortaya koymayı
amaçlamaktadır. Nicel-betimsel bir nitelikte olan araştırmaya 156 öğretim
elemanı katılmıştır. Ölçme aracı olarak 19 maddelik yöntem listesi, 21 maddelik
materyal listesi ve 17 maddelik değerlendirme formundan oluşan bir anket
uygulanmıştır. Araştırmanın ortaya koyduğu temel sonuç şudur: Öğretim
elemanları, farklı yöntem ve materyal kullanımını birçok açıdan gerekli bulmalarına
ve bunların uygulaması konusunda kendilerini yeterli görmelerine rağmen, ders
işlerken bu kanaatlerini pratiğe yansıtmamakta ve geleneksel birkaç yöntem ve
materyalin dışına çıkmamaktadırlar. Bu sonuca göre, ülkenin din öğretimi
ihtiyacını karşılamakla mükellef kurumlar olan ilahiyat fakülteleri ve onların
öğretim elemanları, değişen ve gelişen eğitsel-teknolojik stratejiler doğrultusunda
kendini geliştirerek güncellemelidir.
In Turkey,
faculties of theology have gone through a troubled and discontinuous process.
Today, theology education is experiencing different processes, so institutions
need a structural change. However, even if theology faculties make structural
changes in the desired quality, this is not enough to capture qualities. In the
quest for quality, the teaching proficiency of lecturers must improve. Therefore,
it is necessary to define the state of lecturers in using active methods and
materials for teaching. This research aims to reveal the faculty of theology
lecturers’ state in using methods and materials. This study, with a total of
156 lecturer participants, is a quantitative and descriptive study. As a
measurement tool, a questionnaire consisting of a 19-item method list, a
21-item material list, and a 17-item evaluation form was used. Although
lecturers realize that various methods and materials are necessary and feel
adequate about their proficiency of use, usage does not occur in courses and
does not go beyond traditional methods and materials. Based on this conclusion,
the faculties of theology and their lecturers must change and improve their
strategies.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Religious Studies |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | June 15, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 29 Issue: 1 |