D i n eğitimi bireyin iç ve dış dünyasını anlamasına katkıda bulunurken, toplumsal dönüşüm ve sürekliliğin sağlanabilmesi gibi pek çok işlevi de üstlenir. Geçtiğimiz asırdan itibaren eğitim ve ekonomi arasındaki yakınlaşan ilişkiler d i n eğitimi alanına da yansımış, b u işlevlere istihdam alanlarına işgücü yetiştirmeyi de eklemiştir. İşgücü yetiştirme, ülkemizde ilahiyat fakülteleri çatısı altında sürdürülen yüksek d i n öğretiminin de temel işlevlerinden biri haline gelmiştir. 1990'lı yıllardan itibaren ilahiyat fakültesindeki kız öğrencilerin sayısal olarak artışı ise, u z u n vadede ilahiyat mezunlarının istihdam alanlarını da etkileyeceğe benzemektedir. B u da, doğal olarak u z u n vadeli eğitim politikalarının geliştirilebilmesi için mevcut d u r u m u n detaylarıyla incelenmesi zorunluluğunu ortaya çıkarmaktadır
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | September 5, 2012 |
Published in Issue | Year 2012 Issue: 26 |