Kişilerarası kullanım platformu olan sosyal medya, her türden görüntünün
yorumlanarak paylaşıldığı bir kamusal mekân olarak değerlendirilebilir. Sosyal
medya, mesleği ya da ilgisi ne olursa olsun, toplumun bütün bireylerine
‘yaratıcı’ olmaları ve yaratıcı olarak algılanmaları imkânını sağlamıştır.
Capsler bu imkânı sağlayan temsili söylem biçiminden biridirler. Capslerin
görsel iletişim alanında oldukça etkili bir yöntem olduğunu söylemek
mümkündür. Sosyal ya da siyasal gerçekleri çoğu zaman ironi ya da eğlenceli
bir biçimde yorumlama yöntemi olarak capsler, görsel ve sözel unsurları
birlikte içerir. Yaygın caps tasarımları, dondurulmuş bir görüntüye sözel bir
metnin eklenmesine dayalıdır.
Capsler esasında yeni bir iletişim formu değildir. Son on yılda, internet
olanaklarının artması bu iletişim formunun çok sayıda kişi tarafından
benimsenmesini sağlamış ve bu nedenle de sosyal medyada popülerliği
artmıştır. Dünyanın İngilizce konuşan kısmında her ne kadar capslerle
tamamen aynı özellikleri göstermese de bu iletişim yöntemi memes olarak
adlandırılır. İngilizce literatürde memes formuna ilişkin çok sayıda çalışmaya
ulaşmak mümkündür. Ancak, Türkiye’de oldukça popüler, dolayısıyla dikkate
değer bu görece yeni iletişim formuna ilişkin Türkçe literatürde yeterince
araştırma mevcut değildir. Bu nedenle bu çalışmada, capslerin günümüz
iletişimindeki etkisi memes terimi üzerinden tartışılacak; bu formun doğru
anlaşılabilmesi için farklı görsel iletişim biçimleri ile karşılaştırılarak tarihsel
arka planla ilişkisi kurulacaktır.
Social media, which is a public use platform, can be viewed as a public place
where all kinds of views can be interpreted and shared. Social media,
whatever their profession or interest, has made it possible for society to be
'creative' and to be perceived as creative. Caps is one of the forms of
discourse that provides this possibility. It is possible to say that caps is a very
effective method in the field of visual communication. As a way of interpreting
social or political facts often ironically or amusingly, caps includes visual and
verbal elements. Common caps designs are based on the addition of a verbal
text to a frozen image.
Basically, caps is not a new form of communication. In the last decade, the
increase in the availability of internet has made it possible for this
communication form to be adopted by many people, which has increased the
popularity of social media. In the English-speaking part of the world, this
communication method is called memes, although it does not show exactly
the same features as the caps. Numerous studies on the memes form can be
reached in the English literature. However, there is not enough research in the
Turkish literature regarding the new form of communication, which is so
popular in Turkey and therefore remarkable. For this reason, in this study, the
effect of caps on contemporary communication will be discussed through
memes; in order for this form to be understood correctly, the relationship with
the historical background will be established by comparing with different forms
of visual communication.
: İletişim Caps Memes İmge Sosyal Medya Communication Image Social Media
Bölüm | Görsel ve Plastik Sanatlar / Visual and Plastic Arts |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 27 Aralık 2016 |
Gönderilme Tarihi | 23 Haziran 2017 |
Kabul Tarihi | 12 Aralık 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 Cilt: 6 Sayı: 14 |