Research Article
BibTex RIS Cite

FERNANDO SOR'UN OP.9 "MOZART'IN BİR TEMASI ÜZERİNE ÇEŞİTLEMELER" ESERİNDEKİ ORKESTRAL TINILARA ROMANTİK VE MODERNİST YAKLAŞIMLAR

Year 2019, Volume: 9 Issue: 19, 137 - 148, 30.06.2019
https://doi.org/10.16950/iujad.483607

Abstract

Klasik
gitarın hem polifonik bir çalgı olması hem de çok geniş renk özelliğine sahip
olması besteci ve yorumcular için küçük bir orkestra mantığını geliştirmiştir.
Ancak klasik gitar performansında bu konu yoruma dayalı,  muğlak bir alandır. Romantik gitaristler
tamamen minyatür orkestra anlayışına dayalıyken, modern gitaristler rengi
azalttı. Kontrol ve temizlik daha öne çıkarıldı. Bu konuda yeni yaklaşımlar söz
konusu olurken gitar yapımcıları yeni
arayışlar içerisine girdi. Romantik ve modern yorumcuların bu farklı
yaklaşımları zaman zaman çatışır haldedir.  Bu çalışmada ilk önemli orkestral besteci ve
gitarist olan, eserlerini küçük bir orkestra anlayışıyla besteleyen Fernando
Sor ele alındı. Sor’un op.9 Mozart’ın Sihirli Flüt operasından bir teması
üzerine çeşitlemeleri Romantik gitarist Andres Segovia ve Modern anlayışa sahip
olan Manuel Barrueco edisyonları üzerinden analiz edilerek farklı yaklaşımlar
ortaya çıkarıldı. 

References

  • KAYNAKÇABARRUECO, M., (2016), “Fernando Sor: Selected Works”, Tonar Music Timonium, USA. TYLER, J., SPARKS, P., (2002), “The Guitar and Its Music”, Oxford University Press, USA.WADE, G., GARNO, G.,(2000), “A New Look At Segovia”, Mel Bay Publications, USA.JEFFERY, B., (1997), “Fernando Sor, Composer and Guitarist”, London, ENGLAND.SOR, F., (1995), “Method for the Guitar”, Budapest, Hungary.DUARTE WILLIAMS, J., (1998), “Andres Segovia As I Knew Him”, Mel Buy Publications, USA.RIMSKY-KORSAKOV, N., (1964), “Principles of Orchestration”, Dover Publications, USA.TRAUBE, C., (2004), “An Interdisciplinary Study of the Timbre of the Classical Guitar”, Music Technology Department of Theory Faculty of Music, McGill University, Montreal, Canada.HECK, F, T., (1995), “Mauro Giuliani:Virtuossa Guitarist and Composer”, Edition Orphee Colombus, USA.
Year 2019, Volume: 9 Issue: 19, 137 - 148, 30.06.2019
https://doi.org/10.16950/iujad.483607

Abstract

References

  • KAYNAKÇABARRUECO, M., (2016), “Fernando Sor: Selected Works”, Tonar Music Timonium, USA. TYLER, J., SPARKS, P., (2002), “The Guitar and Its Music”, Oxford University Press, USA.WADE, G., GARNO, G.,(2000), “A New Look At Segovia”, Mel Bay Publications, USA.JEFFERY, B., (1997), “Fernando Sor, Composer and Guitarist”, London, ENGLAND.SOR, F., (1995), “Method for the Guitar”, Budapest, Hungary.DUARTE WILLIAMS, J., (1998), “Andres Segovia As I Knew Him”, Mel Buy Publications, USA.RIMSKY-KORSAKOV, N., (1964), “Principles of Orchestration”, Dover Publications, USA.TRAUBE, C., (2004), “An Interdisciplinary Study of the Timbre of the Classical Guitar”, Music Technology Department of Theory Faculty of Music, McGill University, Montreal, Canada.HECK, F, T., (1995), “Mauro Giuliani:Virtuossa Guitarist and Composer”, Edition Orphee Colombus, USA.
There are 1 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Müzik ve Sahne Sanatları / Music and Performing Arts
Authors

Bulent Erguden 0000-0002-5717-0620

Publication Date June 30, 2019
Submission Date November 16, 2018
Acceptance Date July 11, 2019
Published in Issue Year 2019 Volume: 9 Issue: 19

Cite

APA Erguden, B. (2019). FERNANDO SOR’UN OP.9 "MOZART’IN BİR TEMASI ÜZERİNE ÇEŞİTLEMELER" ESERİNDEKİ ORKESTRAL TINILARA ROMANTİK VE MODERNİST YAKLAŞIMLAR. İnönü Üniversitesi Sanat Ve Tasarım Dergisi, 9(19), 137-148. https://doi.org/10.16950/iujad.483607