Görsel iletişim, grafik tasarım ve yazı eğitimi alan bir tasarımcı, toplumla görsel anlamda iletişim kurarken, o toplumu çok iyi tanımalı, ihtiyaçlarını çok iyi bilmelidir. Sürekli değişen ve gelişen kültür anlayışı ve toplum yapısı içerisinde kendini güncel tutmalı, bununla birlikte kültürün sanata yansımalarını da kavrayabilmelidir. İnsanların beğenileri arasındaki benzer noktaları fark edebilmeli, yapacağı tasarımlarda hedef kitlesinin işitsel beğenilerine paralel olarak görsel beğenilerini anlamalı, daha etkili sonuçlara ulaşabilmek için bu yönde planlamalar yapmalıdır. Toplumdaki değişimlerin müziğe nasıl yansıdığını ve tasarım kültürünü nasıl etkilediğini bilen tasarımcı, yapacağı işlerde nasıl bir tavır belirlemesi gerektiğini ve hedef kitlesine ulaşmaya çalışırken nasıl bir yol izlemesi gerektiğini bilecektir. Böylece, hedef kitlenin dinlediği müzik türü, onun beğendiği yazı karakterleri ve tipografi ile doğru orantılı olacağından, hedef kitleyi kalbinden vurmak için en doğru atışı yapabilecektir. Bu araştırma, 2000’li yılların ikinci yarısında yayınlanan popüler müzik albümlerinin dış görselleri ile içerikleri arasındaki ilişkileri temel alarak, seçilen fontlarla ve yapılan tasarımlarla, biçim içerik ilişkilerini incelemek amacı ile yapılmıştır. Yapılan araştırmada, bu dönem içerisinde piyasaya çıkan albüm kapakları incelenmiş, tasarımlarıyla içerdikleri müzik türü arasındaki ilişkiler ortaya konmaya çalışılmıştır.
Görsel iletişim, grafik tasarım ve yazı eğitimi alan bir tasarımcı, toplumla görsel anlamda iletişim kurarken, o toplumu çok iyi tanımalı, ihtiyaçlarını çok iyi bilmelidir. Sürekli değişen ve gelişen kültür anlayışı ve toplum yapısı içerisinde kendini güncel tutmalı, bununla birlikte kültürün sanata yansımalarını da kavrayabilmelidir. İnsanların beğenileri arasındaki benzer noktaları fark edebilmeli, yapacağı tasarımlarda hedef kitlesinin işitsel beğenilerine paralel olarak görsel beğenilerini anlamalı, daha etkili sonuçlara ulaşabilmek için bu yönde planlamalar yapmalıdır. Toplumdaki değişimlerin müziğe nasıl yansıdığını ve tasarım kültürünü nasıl etkilediğini bilen tasarımcı, yapacağı işlerde nasıl bir tavır belirlemesi gerektiğini ve hedef kitlesine ulaşmaya çalışırken nasıl bir yol izlemesi gerektiğini bilecektir. Böylece, hedef kitlenin dinlediği müzik türü, onun beğendiği yazı karakterleri ve tipografi ile doğru orantılı olacağından, hedef kitleyi kalbinden vurmak için en doğru atışı yapabilecektir. Bu araştırma, 2000’li yılların ikinci yarısında yayınlanan popüler müzik albümlerinin dış görselleri ile içerikleri arasındaki ilişkileri temel alarak, seçilen fontlarla ve yapılan tasarımlarla, biçim içerik ilişkilerini incelemek amacı ile yapılmıştır. Yapılan araştırmada, bu dönem içerisinde piyasaya çıkan albüm kapakları incelenmiş, tasarımlarıyla içerdikleri müzik türü arasındaki ilişkiler ortaya konmaya çalışılmıştır.
Bölüm | DR |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Haziran 2011 |
Gönderilme Tarihi | 14 Kasım 2013 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2011 Cilt: 1 Sayı: 1 |