Kuruluşların pazardaki rakipleriyle başa çıkabilmek için yalnızca ürünlerini geliştirmeleri yeterli değildir. Kuruluşların olumlu bir imaj oluşturması ve hedef kitlenin gözünde sağlam bir yer edinebilmesi için sosyal sorumluluk uygulamalarına yer vermesi gereklidir. Bu uygulamalar teşebbüs, eğitim, çevre gibi alanlarda olabileceği gibi sanat alanında da olabilir. Günümüzde sanat, kuruluşlar için toplumların kültürel gelişimlerine yapılan bir yatırım olarak düşünülmektedir. Aynı zamanda sanat, kitlelerle iletişim kurmada etkili bir yöntemdir. Bu çalışmada, halkla ilişkilerde sosyal sorumluluk uygulama alanı olarak sanat faaliyetleri incelenmiştir. Türkiye’de özel banka sektörünün önde gelen üç bankasının sanat faaliyetleri örneklem olarak seçilmiştir. Araştırmanın amacı, sanat faaliyetlerinin hedef kitlesi, kapsamı, süresi ve amaçlarının tespit edilmesidir. Elde edilen veriler örnek olay tarama modeli kullanılarak değerlendirilmiş ve yorumlanmıştır.
Kuruluşların pazardaki rakipleriyle başa çıkabilmek için yalnızca ürünlerini geliştirmeleri yeterli değildir. Kuruluşların olumlu bir imaj oluşturması ve hedef kitlenin gözünde sağlam bir yer edinebilmesi için sosyal sorumluluk uygulamalarına yer vermesi gereklidir. Bu uygulamalar teşebbüs, eğitim, çevre gibi alanlarda olabileceği gibi sanat alanında da olabilir. Günümüzde sanat, kuruluşlar için toplumların kültürel gelişimlerine yapılan bir yatırım olarak düşünülmektedir. Aynı zamanda sanat, kitlelerle iletişim kurmada etkili bir yöntemdir. Bu çalışmada, halkla ilişkilerde sosyal sorumluluk uygulama alanı olarak sanat faaliyetleri incelenmiştir. Türkiye’de özel banka sektörünün önde gelen üç bankasının sanat faaliyetleri örneklem olarak seçilmiştir. Araştırmanın amacı, sanat faaliyetlerinin hedef kitlesi, kapsamı, süresi ve amaçlarının tespit edilmesidir. Elde edilen veriler örnek olay tarama modeli kullanılarak değerlendirilmiş ve yorumlanmıştır.
Journal Section | DR |
---|---|
Authors | |
Publication Date | September 3, 2019 |
Submission Date | December 11, 2013 |
Published in Issue | Year 2013 Volume: 3 Issue: 8 |