BibTex RIS Kaynak Göster

GÖRSEL OKURYAZARLIK: RESİM-İŞ ÖĞRETMEN ADAYLARININ GÖRSEL YAZMA SINIFLANDIRMASI

Yıl 2015, Cilt: 5 Sayı: 11, 109 - 118, 25.06.2015

Öz

Bu çalışmada görsel ile sürekli iç içe olan Resim-İş Eğitimi Anabilim Dalı öğretmen adaylarının görsel okuryazarlıklarının yazma (tasarım) bölümünün belirlenmesi amaçlanmıştır. Bu amaca yönelik Resim-İş Eğitimi Anabilim Dalı öğretmen adaylarına açık uçlu soru sorularak elde edilen verilerin içerik analizi yapılması ile ortaya çıkan görsel yazma tercihlerinin sınıflandırması yapılmıştır. Bu yolla oluşan sınıflandırmalar; yazmayı tercih edenler (nasıl tasarlayacağının ifadesi, tasarıma ilişkin olumsuz yorum, tasarıma ilişkin olumsuz yargı, afiş üzerinden fikir beyan etme, tasarıma ilişkin olumlu yorum, tasarıma ilişkin olumsuz yargı) ve çizimi tercih edenler şeklindedir. Başlıkların nasıl oluşturulduğu, başlıkların açıklamaları ve alt başlıkların neler olduğu çalışmada verilmiştir.

Kaynakça

  • Ausburn, L.J., Ausburn, F.B. 1978.Cognitive Styles: Some Information And Implications For Instructional Design, The Journal of ECT, Vol.26 (4).
  • Avgerınou, M. Peterson, R. 2011.Toward a Cohesive Theory of Visual Literacy , Journal of Visual Literacy, Volume 30, Number 2, 1-19.
  • Avgerınou, M., Ericson, J.1997. A Review of the Consept of Visual Literacy, British Journal of Educational Tecnology, Volume 28, No:4.
  • Barret, T., Çev: Harcanoğlu, Y. 2012. Fotoğrafı Eleştirmek; İmgeleri Anlamaya Giriş, Hayalperest Yayınevi, İstanbul.
  • Box C., A. Ve Cochenour J.1998. Visual Literacy: What do Prospective Teachers Need to Know?. Journal of Visual Literacy in Life and Learning. Reading from The 19th Annual Conference of the International Visual Literacy Association. Published in Virginia.
  • Becer, E. 2002. İletişim ve Gafik Tasarım, Dost Kitabevi Yayınları, Ankara.
  • Berger J. 2002. Görme Biçimleri, Metis Yayınları.
  • Berger, A. A. 1996. Kitle İletişiminde Çözümleme Yöntemleri, Çev: M. Barkan, N. Bayram, D. Güler, Anadolu Üniversitesi Yayınları, Eskişehir.
  • BRILL, M. J., Kim, D., Branch, M. R. 2007. Visual Literacy Defined - The Results of a Delphi Study, Can IVLA (operationally) Define Visual Literacy? Journal of Visual Literacy.
  • Bostancı, M., Naci ve Ark. 2007. Medya Okuryazarlığı Dersi Öğretmen El Kitabı, T.C. Radyo Ve Televizyon Üst Kurulu Ankara, s37.
  • Buehl, D., 2014. Classroom Strategies for Interactive Learning, İnternational Reading Association, Forth Edition, New Jersey.
  • Çağlarca, S.1999. Resim-Heykel Plastik Ögeler, İnkılap Yayınevi, İstanbul, s17.
  • Fransecky, R. B., Debes J. L.1972. Visual Literacy:A Way to Learn-A Way to Teach, Washington: Association for Educational Communications and Technology.
  • Gençaydın, Z. 2000. Sanat Eğitimi, ETAM A.Ş. Web Ofset, Eskişehir, s78.
  • Gökaydın, N. 2002. Temel Sanat Eğitimi, Milli Eğitim Bakanlığı Yayınları, İstanbul, s48.
  • İpek, İ. 2003. Bilgisayarlar, Görsel Tasarım ve Görsel Öğrenme Stratejileri, The Turkish Online Journal of Educational Technology – TOJET, volume 2, Issue 3, Article 9, July, s72.
  • Kellner, D. 1998. Multiple Literacies And Critical Pedagogy In A Multicultural Society, Educational Theory , Volume 48, Number 1.
  • Kılıç, L. 2003. Görüntü Estetiği, İnkilap Yayınevi, İstanbul, s90.
  • Sözen, M. Tanyeli U. 1992. Sanat Kavram ve Terimleri Sözlüğü, Remzi Kitabevi, İstanbul, 66.
  • Rose, G. 2003. Visual Methodologies, SAGE Publications ltd., British Library Cataloguing in Publication Data, London, s56.
  • Yıldırım, A., Şimşek, H. 2008. Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri, Seçkin Yayıncılık, Ankara, s5, s260, s263.
  • http://www.tdk.gov.tr. (Erişim tarihi 22.05.2015).
Yıl 2015, Cilt: 5 Sayı: 11, 109 - 118, 25.06.2015

Öz

Kaynakça

  • Ausburn, L.J., Ausburn, F.B. 1978.Cognitive Styles: Some Information And Implications For Instructional Design, The Journal of ECT, Vol.26 (4).
  • Avgerınou, M. Peterson, R. 2011.Toward a Cohesive Theory of Visual Literacy , Journal of Visual Literacy, Volume 30, Number 2, 1-19.
  • Avgerınou, M., Ericson, J.1997. A Review of the Consept of Visual Literacy, British Journal of Educational Tecnology, Volume 28, No:4.
  • Barret, T., Çev: Harcanoğlu, Y. 2012. Fotoğrafı Eleştirmek; İmgeleri Anlamaya Giriş, Hayalperest Yayınevi, İstanbul.
  • Box C., A. Ve Cochenour J.1998. Visual Literacy: What do Prospective Teachers Need to Know?. Journal of Visual Literacy in Life and Learning. Reading from The 19th Annual Conference of the International Visual Literacy Association. Published in Virginia.
  • Becer, E. 2002. İletişim ve Gafik Tasarım, Dost Kitabevi Yayınları, Ankara.
  • Berger J. 2002. Görme Biçimleri, Metis Yayınları.
  • Berger, A. A. 1996. Kitle İletişiminde Çözümleme Yöntemleri, Çev: M. Barkan, N. Bayram, D. Güler, Anadolu Üniversitesi Yayınları, Eskişehir.
  • BRILL, M. J., Kim, D., Branch, M. R. 2007. Visual Literacy Defined - The Results of a Delphi Study, Can IVLA (operationally) Define Visual Literacy? Journal of Visual Literacy.
  • Bostancı, M., Naci ve Ark. 2007. Medya Okuryazarlığı Dersi Öğretmen El Kitabı, T.C. Radyo Ve Televizyon Üst Kurulu Ankara, s37.
  • Buehl, D., 2014. Classroom Strategies for Interactive Learning, İnternational Reading Association, Forth Edition, New Jersey.
  • Çağlarca, S.1999. Resim-Heykel Plastik Ögeler, İnkılap Yayınevi, İstanbul, s17.
  • Fransecky, R. B., Debes J. L.1972. Visual Literacy:A Way to Learn-A Way to Teach, Washington: Association for Educational Communications and Technology.
  • Gençaydın, Z. 2000. Sanat Eğitimi, ETAM A.Ş. Web Ofset, Eskişehir, s78.
  • Gökaydın, N. 2002. Temel Sanat Eğitimi, Milli Eğitim Bakanlığı Yayınları, İstanbul, s48.
  • İpek, İ. 2003. Bilgisayarlar, Görsel Tasarım ve Görsel Öğrenme Stratejileri, The Turkish Online Journal of Educational Technology – TOJET, volume 2, Issue 3, Article 9, July, s72.
  • Kellner, D. 1998. Multiple Literacies And Critical Pedagogy In A Multicultural Society, Educational Theory , Volume 48, Number 1.
  • Kılıç, L. 2003. Görüntü Estetiği, İnkilap Yayınevi, İstanbul, s90.
  • Sözen, M. Tanyeli U. 1992. Sanat Kavram ve Terimleri Sözlüğü, Remzi Kitabevi, İstanbul, 66.
  • Rose, G. 2003. Visual Methodologies, SAGE Publications ltd., British Library Cataloguing in Publication Data, London, s56.
  • Yıldırım, A., Şimşek, H. 2008. Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri, Seçkin Yayıncılık, Ankara, s5, s260, s263.
  • http://www.tdk.gov.tr. (Erişim tarihi 22.05.2015).
Toplam 22 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Görsel ve Plastik Sanatlar / Visual and Plastic Arts
Yazarlar

Mahir Yerlikaya

Sevgi Soylu Koyuncu Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 25 Haziran 2015
Gönderilme Tarihi 25 Haziran 2015
Yayımlandığı Sayı Yıl 2015 Cilt: 5 Sayı: 11

Kaynak Göster

APA Yerlikaya, M., & Soylu Koyuncu, S. (2015). GÖRSEL OKURYAZARLIK: RESİM-İŞ ÖĞRETMEN ADAYLARININ GÖRSEL YAZMA SINIFLANDIRMASI. İnönü Üniversitesi Sanat Ve Tasarım Dergisi, 5(11), 109-118.