Bu çalışmada görsel ile sürekli iç içe olan Resim-İş Eğitimi Anabilim Dalı öğretmen adaylarının görsel okuryazarlıklarının yazma (tasarım) bölümünün belirlenmesi amaçlanmıştır. Bu amaca yönelik Resim-İş Eğitimi Anabilim Dalı öğretmen adaylarına açık uçlu soru sorularak elde edilen verilerin içerik analizi yapılması ile ortaya çıkan görsel yazma tercihlerinin sınıflandırması yapılmıştır. Bu yolla oluşan sınıflandırmalar; yazmayı tercih edenler (nasıl tasarlayacağının ifadesi, tasarıma ilişkin olumsuz yorum, tasarıma ilişkin olumsuz yargı, afiş üzerinden fikir beyan etme, tasarıma ilişkin olumlu yorum, tasarıma ilişkin olumsuz yargı) ve çizimi tercih edenler şeklindedir. Başlıkların nasıl oluşturulduğu, başlıkların açıklamaları ve alt başlıkların neler olduğu çalışmada verilmiştir.
Okuryazarlık Görsel Okuryazarlık Görsel Yazma Görsel Tasarım Görsel Öğrenme
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Görsel ve Plastik Sanatlar / Visual and Plastic Arts |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 25 Haziran 2015 |
Gönderilme Tarihi | 25 Haziran 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2015 Cilt: 5 Sayı: 11 |