Yabancı dil öğretimine, özellikle İspanyolca’nın ikinci yabancı dil
olarak öğretimine (E/LE), kültürlerarası unsurların dahil edilmesi,
öğrencilerin dili öğrenmesini ve küresel iletişim yeterliliği kazanmasını
hızlandıran vazgeçilmez bir gereksinim olarak görülür. Bir yandan
hedef dilin konuşulduğu toplumun (her yönüyle) kültürünün tanınması,
algılanması ve kavranması, diğer yandan kendi kültürüyle arasındaki
farklılık ve benzerliklerinin bilincinde olunması; kültürlerarası yetkinliğin
gelişimini ve bunun sonucu olarak, klişelerin üstesinden gelinmesini hoşgörüyü, kültürel çeşitliliğe saygıyı ve karşılıklı anlayışı teşvik eder.
Yaşadığımız bu küresel dünyada, kültürlerarası farkındalığın teşvik
edilmesi, yani, kültürlerarası iletişim becerilerinin geliştirilmesi,
yabancı dil öğretiminde karşılaşılan en ilginç zorluklardan biri olarak
ortaya çıkmaktadır. Bu makalede, Avrupa Ortak Ölçüt Çerçevesi ve
Cervantes Enstitüsü Müfredat Programı’nda kültürlerarasılık kavramının
nasıl ele alındığının kısa bir değerlendirmesini yaptıktan sonra, E/LE
eğitim materyallerinin bu becerinin gelişimine hangi yollarla katkı
sağlanabileceği üzerinde duracağız.
Kültürlerarası yeterlilik ikinci yabancı dil olarak İspanyolca öğretim yöntemleri Avrupa Ortak Ölçüt Çerçevesi
Subjects | Linguistics |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | April 20, 2016 |
Submission Date | May 2, 2016 |
Published in Issue | Year 2013 Volume: 26 Issue: 1 |