Abstract
Öz: Bu makalede, Cezayir toplumunda önemli bir yer tutan “okullardaki şiddet olgusu”na ışık tutmaya çalıştık. Çalışmamızı,ülke genelinde çeşitli şehirlerdeki farklı alanlardan elde edilen
bulgular ve istatistikler üzerine kurguladık. Toplumun sosyal ve eğitim yapısı ile şiddeti artırma ve azaltma üzerindeki etkisine odaklandık. Bu yapının temel direği de ailedir. Bu, şiddet içermeyen
bir eğitim, sevgi dolu, şefkatli ve karşılıklı saygı için ana unsurdur. Aileden sonra ise, onun kadar önemli olan ve bir kimseyi etkili eğitim ve pedagojik yöntemleri izleyerek oluşturan, yeniden
tanımlayan ve eğitmek için çalışan okul gelir. Bununla birlikte, eğer bu unsurlardan herhangi biri eksik olursa, şiddet tüm üyeleriyle birlikte ailenin, tüm unsurlarıyla birlikte okulun ve dolayısıyla tüm toplumun dili haline gelir. Bu da tehlike çanlarının çalması için doğru zamandır. Burada kendimize şu soruları yöneltiriz: “Okullarımızda ne kadar şiddet var?” Başka bir deyişle, “Öğrencilerimiz ne ölçüde şiddete eğilimlidir ve bu olgunun yayılmasını önlemek veya en azına indirmek için alınması gereken önlemler nelerdir?” Bunların mantıklı bir cevabı vardır. O da; hem
ailenin hem de tamamlayıcısı olan okulun, toplumun üyelerinin eğitimi ve şiddete karşı mücadele hususundaki işbirliklerinin gerçek işlevlerini bir kez daha gözden geçirmeleri olacaktır.