Dinleme dersi yabancı dil olarak Çince öğretiminde başlı başına beceri eğitimi dersidir. Modern toplumların ikinci dil öğrenmesindeki ana motivasyonu iletişim ihtiyacından kaynaklanmaktadır. Bu nedenle ikinci dilin eğitim amacı, öğrencilere mutlak surette iletişim kurabilecek yeteneği kazandırmaktır. İkinci dilin girdi (input) yeteneği (dinleme ve okuma), çıktı (output) yeteneğinin (konuşma ve yazma) ön koşulu ve temelidir. Eğer karşı tarafın ne dediği bile anlaşılmıyorsa, iletişim etkinliği imkansız hale gelir. Dinleme dersini planlamamızdaki esas nokta budur. Yabancı dil olarak Çince dinleme öğretiminin nasıl gerçekleştirilmesi gerektiği meseleleri üzerine farklı fikirler mevcut; kimileri görsel ve işitsel öncülüğü savunurken, kimileri dinleme ve konuşma birliğini savunmaktadır. Her birinin kendine özgü sebeplerinin olduğunu söyleyebiliriz. Bu çalışma, dinleme dersinin bağımsız bir ders türü olduğu öncülüğüne dayanmakta ve yabancı dil olarak Çince dinleme öğretiminin temel kuralları ile uygulama sanatını incelemektedir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Language Studies |
Journal Section | Çeviri |
Authors | |
Publication Date | April 18, 2021 |
Published in Issue | Year 2021 Issue: 38 |