Year 2007, Volume 0 , Issue 37, Pages 159 - 171 2011-11-22

ULUSLARARASI MARKA STRATEJİ FORMÜLASYONU: STANDARDİZASYON VE UYARLAMA YAK LAŞIMLARI

Oylum Korkut ALTUNA [1]


Bu çalismanin amaci uluslararasi marka stratejilerinin olusum sürec ini incelemek, bu süreci etkileyen faktörleri siniflandirarak ortaya koymak ve standardizasyon ve uyarlama yaklasimlarinin bu süreçteki etkilerini ve sonuçlarini teorik çerçevede incelemektir. Çalismada, marka stratejilerinin önemi belirtilerek, uluslararasi marka stratejisi olusturma adimlari; marka tipolojileri ve uluslararasilasma stratejilerinin belirlenmesi çerçevesinde incelenmektedir. Uluslararasi marka stratejilerini etkileyen faktörler incelenerek, standardizasyon ve uyarlama yaklasimlarinin avantaj ve dezavantajlari ortaya konmustur. Çalisma, firmalarin ve marka yöneticilerinin uluslararasi markalar yaratma sürec inde göz önünde bulundurmalari gereken noktalari vurgulayarak son bulmaktadir.
Uluslararasi marka stratejileri, Standardizasyon, Uyarlama
Primary Language tr
Journal Section Articles
Authors

Author: Oylum Korkut ALTUNA

Dates

Publication Date : November 22, 2011

Bibtex @ { iusiyasal6045, journal = {İstanbul Üniversitesi Siyasal Bilgiler Fakültesi Dergisi}, issn = {1303-1260}, eissn = {2148-5356}, address = {}, publisher = {Istanbul University}, year = {2011}, volume = {0}, pages = {159 - 171}, doi = {}, title = {ULUSLARARASI MARKA STRATEJİ FORMÜLASYONU: STANDARDİZASYON VE UYARLAMA YAK LAŞIMLARI}, key = {cite}, author = {Altuna, Oylum Korkut} }
APA Altuna, O . (2011). ULUSLARARASI MARKA STRATEJİ FORMÜLASYONU: STANDARDİZASYON VE UYARLAMA YAK LAŞIMLARI . İstanbul Üniversitesi Siyasal Bilgiler Fakültesi Dergisi , 0 (37) , 159-171 . Retrieved from https://dergipark.org.tr/en/pub/iusiyasal/issue/599/6045
MLA Altuna, O . "ULUSLARARASI MARKA STRATEJİ FORMÜLASYONU: STANDARDİZASYON VE UYARLAMA YAK LAŞIMLARI" . İstanbul Üniversitesi Siyasal Bilgiler Fakültesi Dergisi 0 (2011 ): 159-171 <https://dergipark.org.tr/en/pub/iusiyasal/issue/599/6045>
Chicago Altuna, O . "ULUSLARARASI MARKA STRATEJİ FORMÜLASYONU: STANDARDİZASYON VE UYARLAMA YAK LAŞIMLARI". İstanbul Üniversitesi Siyasal Bilgiler Fakültesi Dergisi 0 (2011 ): 159-171
RIS TY - JOUR T1 - ULUSLARARASI MARKA STRATEJİ FORMÜLASYONU: STANDARDİZASYON VE UYARLAMA YAK LAŞIMLARI AU - Oylum Korkut Altuna Y1 - 2011 PY - 2011 N1 - DO - T2 - İstanbul Üniversitesi Siyasal Bilgiler Fakültesi Dergisi JF - Journal JO - JOR SP - 159 EP - 171 VL - 0 IS - 37 SN - 1303-1260-2148-5356 M3 - UR - Y2 - 2020 ER -
EndNote %0 İstanbul Üniversitesi Siyasal Bilgiler Fakültesi Dergisi ULUSLARARASI MARKA STRATEJİ FORMÜLASYONU: STANDARDİZASYON VE UYARLAMA YAK LAŞIMLARI %A Oylum Korkut Altuna %T ULUSLARARASI MARKA STRATEJİ FORMÜLASYONU: STANDARDİZASYON VE UYARLAMA YAK LAŞIMLARI %D 2011 %J İstanbul Üniversitesi Siyasal Bilgiler Fakültesi Dergisi %P 1303-1260-2148-5356 %V 0 %N 37 %R %U
ISNAD Altuna, Oylum Korkut . "ULUSLARARASI MARKA STRATEJİ FORMÜLASYONU: STANDARDİZASYON VE UYARLAMA YAK LAŞIMLARI". İstanbul Üniversitesi Siyasal Bilgiler Fakültesi Dergisi 0 / 37 (November 2011): 159-171 .
AMA Altuna O . ULUSLARARASI MARKA STRATEJİ FORMÜLASYONU: STANDARDİZASYON VE UYARLAMA YAK LAŞIMLARI. İstanbul Üniversitesi Siyasal Bilgiler Fakültesi Dergisi. 2011; 0(37): 159-171.
Vancouver Altuna O . ULUSLARARASI MARKA STRATEJİ FORMÜLASYONU: STANDARDİZASYON VE UYARLAMA YAK LAŞIMLARI. İstanbul Üniversitesi Siyasal Bilgiler Fakültesi Dergisi. 2011; 0(37): 159-171.
IEEE O. Altuna , "ULUSLARARASI MARKA STRATEJİ FORMÜLASYONU: STANDARDİZASYON VE UYARLAMA YAK LAŞIMLARI", İstanbul Üniversitesi Siyasal Bilgiler Fakültesi Dergisi, vol. 0, no. 37, pp. 159-171, Nov. 2011