Bu çalismanin amaci uluslararasi marka stratejilerinin olusum sürec ini incelemek, bu süreci
etkileyen faktörleri siniflandirarak ortaya koymak ve standardizasyon ve uyarlama
yaklasimlarinin bu süreçteki etkilerini ve sonuçlarini teorik çerçevede incelemektir.
Çalismada, marka stratejilerinin önemi belirtilerek, uluslararasi marka stratejisi olusturma
adimlari; marka tipolojileri ve uluslararasilasma stratejilerinin belirlenmesi çerçevesinde
incelenmektedir. Uluslararasi marka stratejilerini etkileyen faktörler incelenerek,
standardizasyon ve uyarlama yaklasimlarinin avantaj ve dezavantajlari ortaya konmustur.
Çalisma, firmalarin ve marka yöneticilerinin uluslararasi markalar yaratma sürec inde göz
önünde bulundurmalari gereken noktalari vurgulayarak son bulmaktadir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 22 Kasım 2011 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2007 Sayı: 37 |