BibTex RIS Cite

Sınıföğretmenlerinin Mesleklerine İlişkin Düşünceleri: (Üsküdar Kadıköy Ümraniye ve Maltepe Örneği)

Year 2006, Issue: 33, 33 - 45, 13.09.2011

Abstract

Türkiye'de ilköğretime verilen öneme paralel olarak, sınıf öğretmeni yetiştirilmeye de önem verilmiştir. Ülkemizde ilköğretime öğretmen yetiştirmede önemli gelişmeler kaydedilirken, geçen süreç içerisinde uygulanan tutarsız, politikalar nedeniyle, öğretmenlik mesleğinin istenilen duruma kavuştuğunu söylemek güç gözükmektedir. Bu araştırmanın amacı Türkiye'de sınıf öğretmeni yetiştirme politikalarını kısaca inceleyerek, günümüzde sınıf öğretmenlerinin mesleklerine ilişkin görüşlerini birinci kaynaktan belirlemek ve konuyla ilgili çalışmalara yeni bir boyut kazandırmaktır. Araştırma Mart-Mayıs 2003 öğretim yılında Üsküdar, Kadıköy, Ümraniye ve Maltepe ilçelerinde görev yapan sınıf öğretmenlerinden tesadüfi örnekletti sistemiyle seçilmiştir. Örneklenil oluşturan 211 sınıf öğretmenine 25 soruluk görüşme formu uygulanmıştır

References

  • Akyüz,Y. (2001), Türk Eğitim Tarihi, Alfa Yay., İstanbul.
  • AkyUz. H.(I998), "Öğretmen Eğitimi Konusunda Bir Öneri", M i l l i Eğitim, Sayı: 137. Ankara, s(34-36).
  • Arslanoğlu, İ. (1997). Türk Eğitim Sistemi, Ankara.
  • Celkan, H.Y.(1987), "Öğretmen Yetiştirmenin Toplumsal Açıdan Tetkiki". Öğretmenin Dünü Bugünü Geleceği Sempozyumu, Gazi Üniversitesi, s(85-98).
  • DPT, (2001), Sekizinci Beş Yıllık Kalkınma Planı 2001-2005, Ankara.
  • Doğan, C.(2003), Türkiye'de Öğretmenlik Mesleğinin Sorunları, Burak Yayınevi, İstanbul.
  • Dursunoğlu, H. (2003). "Cumhuriyet Döneminde İlköğretime Öğretmen Yetiştirmenin Tarihi Gelişimi" MEB. Dergisi, Sayı 160, Ankara.
  • Güler, A.(1998), "Öğretmen Yetiştirme", Milli eğitim, Sayı: 137, s(20-21).
  • Kaya, Y.K.(1991). "Öğretmenler Gününün Düşündürdükleri", Milli Eğitim, sayı: 112. Ankara. s(l 1-13).
  • M i l l i Eğitim Bakanlığı, (1992), Öğretmen Yetiştirmede Koordinasyon, Ankara.
  • M i l l i Eğitim Bakanlığı, (2002). 2002 Yılı Başında M i l l i Eğitim, Ankara. S1N1FÖGRETMENLERİNİN MESLEKLERİNE İLİŞKİN DÜŞÜNCELERİ 45
  • Şahın. M . (1998), "İlköğretimde Öğretmen Yetiştirme Süreleri", Milli Eğitim. Sayı: 137, s(91-99).
  • Türk Eğilim-Sen(2002). Bülten. Yıl:2, Sayı:24, Şubat 2002.
  • Okçabol R. ve Gök F. (1998), Öğretmen Profili. Eğilimsen Yayını.
  • Oktay. A. (1991), "Öğretmenlik Mesleğinin Ve Öğretmenin Nitelikleri", M.Ü. Alatürk Eğit. Fak. Eğitim Bilimleri Dergisi, İstanbul, s( 187-193).
  • Ünal. Z . (2003), Öğretmenlerde İş Doyumu ve Örgütsel Vatandaşlık, Kocatepc Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi), Afyon.
Year 2006, Issue: 33, 33 - 45, 13.09.2011

Abstract

References

  • Akyüz,Y. (2001), Türk Eğitim Tarihi, Alfa Yay., İstanbul.
  • AkyUz. H.(I998), "Öğretmen Eğitimi Konusunda Bir Öneri", M i l l i Eğitim, Sayı: 137. Ankara, s(34-36).
  • Arslanoğlu, İ. (1997). Türk Eğitim Sistemi, Ankara.
  • Celkan, H.Y.(1987), "Öğretmen Yetiştirmenin Toplumsal Açıdan Tetkiki". Öğretmenin Dünü Bugünü Geleceği Sempozyumu, Gazi Üniversitesi, s(85-98).
  • DPT, (2001), Sekizinci Beş Yıllık Kalkınma Planı 2001-2005, Ankara.
  • Doğan, C.(2003), Türkiye'de Öğretmenlik Mesleğinin Sorunları, Burak Yayınevi, İstanbul.
  • Dursunoğlu, H. (2003). "Cumhuriyet Döneminde İlköğretime Öğretmen Yetiştirmenin Tarihi Gelişimi" MEB. Dergisi, Sayı 160, Ankara.
  • Güler, A.(1998), "Öğretmen Yetiştirme", Milli eğitim, Sayı: 137, s(20-21).
  • Kaya, Y.K.(1991). "Öğretmenler Gününün Düşündürdükleri", Milli Eğitim, sayı: 112. Ankara. s(l 1-13).
  • M i l l i Eğitim Bakanlığı, (1992), Öğretmen Yetiştirmede Koordinasyon, Ankara.
  • M i l l i Eğitim Bakanlığı, (2002). 2002 Yılı Başında M i l l i Eğitim, Ankara. S1N1FÖGRETMENLERİNİN MESLEKLERİNE İLİŞKİN DÜŞÜNCELERİ 45
  • Şahın. M . (1998), "İlköğretimde Öğretmen Yetiştirme Süreleri", Milli Eğitim. Sayı: 137, s(91-99).
  • Türk Eğilim-Sen(2002). Bülten. Yıl:2, Sayı:24, Şubat 2002.
  • Okçabol R. ve Gök F. (1998), Öğretmen Profili. Eğilimsen Yayını.
  • Oktay. A. (1991), "Öğretmenlik Mesleğinin Ve Öğretmenin Nitelikleri", M.Ü. Alatürk Eğit. Fak. Eğitim Bilimleri Dergisi, İstanbul, s( 187-193).
  • Ünal. Z . (2003), Öğretmenlerde İş Doyumu ve Örgütsel Vatandaşlık, Kocatepc Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi), Afyon.
There are 16 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Doç. Dr. Cihangir Doğan This is me

Publication Date September 13, 2011
Published in Issue Year 2006 Issue: 33

Cite

APA Doğan, D. D. C. (2011). Sınıföğretmenlerinin Mesleklerine İlişkin Düşünceleri: (Üsküdar Kadıköy Ümraniye ve Maltepe Örneği). Istanbul Journal of Sociological Studies(33), 33-45.
AMA Doğan DDC. Sınıföğretmenlerinin Mesleklerine İlişkin Düşünceleri: (Üsküdar Kadıköy Ümraniye ve Maltepe Örneği). Istanbul Journal of Sociological Studies. September 2011;(33):33-45.
Chicago Doğan, Doç. Dr. Cihangir. “Sınıföğretmenlerinin Mesleklerine İlişkin Düşünceleri: (Üsküdar Kadıköy Ümraniye Ve Maltepe Örneği)”. Istanbul Journal of Sociological Studies, no. 33 (September 2011): 33-45.
EndNote Doğan DDC (September 1, 2011) Sınıföğretmenlerinin Mesleklerine İlişkin Düşünceleri: (Üsküdar Kadıköy Ümraniye ve Maltepe Örneği). Istanbul Journal of Sociological Studies 33 33–45.
IEEE D. D. C. Doğan, “Sınıföğretmenlerinin Mesleklerine İlişkin Düşünceleri: (Üsküdar Kadıköy Ümraniye ve Maltepe Örneği)”, Istanbul Journal of Sociological Studies, no. 33, pp. 33–45, September 2011.
ISNAD Doğan, Doç. Dr. Cihangir. “Sınıföğretmenlerinin Mesleklerine İlişkin Düşünceleri: (Üsküdar Kadıköy Ümraniye Ve Maltepe Örneği)”. Istanbul Journal of Sociological Studies 33 (September 2011), 33-45.
JAMA Doğan DDC. Sınıföğretmenlerinin Mesleklerine İlişkin Düşünceleri: (Üsküdar Kadıköy Ümraniye ve Maltepe Örneği). Istanbul Journal of Sociological Studies. 2011;:33–45.
MLA Doğan, Doç. Dr. Cihangir. “Sınıföğretmenlerinin Mesleklerine İlişkin Düşünceleri: (Üsküdar Kadıköy Ümraniye Ve Maltepe Örneği)”. Istanbul Journal of Sociological Studies, no. 33, 2011, pp. 33-45.
Vancouver Doğan DDC. Sınıföğretmenlerinin Mesleklerine İlişkin Düşünceleri: (Üsküdar Kadıköy Ümraniye ve Maltepe Örneği). Istanbul Journal of Sociological Studies. 2011(33):33-45.