BibTex RIS Kaynak Göster

İpse dixit

Yıl 2011, Cilt: 3 Sayı: 22, 1 - 18, 11.10.2011

Öz

The Greek saying, αὐτοÌ€ς ἔϕα, used by the Pythagoreans in order to prove their claims by directly linking them to their master, was translated into Latin by Cicero as "ipse dixit (he himself said it)." Cicero asserted that this expression was a rhetorical art and as such mainly utilized to prove arguments that were solely based on belief. Yet it is better to analyse the original nature of this expression by relying on its usage during the time of Pythagoras. Such an analysis reveals Pythagoras' sui generis concept of education and the relationship between the sage and the follower, or, in others words, the strong bond of love between Pythagoras and the Pythagoreans at the school of philosophy where he put this concept into practise. This is the only way to rescue the "ipse dixit" from being a manifestation of rhetorics and to reinstate its original meaning. 

İPSE DİXİT

Yıl 2011, Cilt: 3 Sayı: 22, 1 - 18, 11.10.2011

Öz

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Çiğdem Dürüşken

Yayımlanma Tarihi 11 Ekim 2011
Yayımlandığı Sayı Yıl 2011 Cilt: 3 Sayı: 22

Kaynak Göster

APA Dürüşken, Ç. (2011). İPSE DİXİT. İstanbul Üniversitesi Sosyoloji Dergisi, 3(22), 1-18.
AMA Dürüşken Ç. İPSE DİXİT. İstanbul Üniversitesi Sosyoloji Dergisi. Ekim 2011;3(22):1-18.
Chicago Dürüşken, Çiğdem. “İPSE DİXİT”. İstanbul Üniversitesi Sosyoloji Dergisi 3, sy. 22 (Ekim 2011): 1-18.
EndNote Dürüşken Ç (01 Ekim 2011) İPSE DİXİT. İstanbul Üniversitesi Sosyoloji Dergisi 3 22 1–18.
IEEE Ç. Dürüşken, “İPSE DİXİT”, İstanbul Üniversitesi Sosyoloji Dergisi, c. 3, sy. 22, ss. 1–18, 2011.
ISNAD Dürüşken, Çiğdem. “İPSE DİXİT”. İstanbul Üniversitesi Sosyoloji Dergisi 3/22 (Ekim 2011), 1-18.
JAMA Dürüşken Ç. İPSE DİXİT. İstanbul Üniversitesi Sosyoloji Dergisi. 2011;3:1–18.
MLA Dürüşken, Çiğdem. “İPSE DİXİT”. İstanbul Üniversitesi Sosyoloji Dergisi, c. 3, sy. 22, 2011, ss. 1-18.
Vancouver Dürüşken Ç. İPSE DİXİT. İstanbul Üniversitesi Sosyoloji Dergisi. 2011;3(22):1-18.